فناوری WiFi 7 مدیاتک، 100 برابر سریع‌تر از نسل قبلی خواهد بود


فناوری WiFi 7 مدیاتک، 100 برابر سریع‌تر از نسل قبلی خواهد بود

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) در حالی‌که حداکثر سرعت پهنای باند جهانی هنوز با نسل ششم وای‌فای فاصله دارد، مدیاتک از فناوری WiFi 7 با افزایش 100 برابری سرعت رونمایی کرد. شرکت مدیاتک در خلال رویداد Computex 2022 اعلام کرده که اولین پلتفرم از فناوری WiFi 7 خود را با استفاده از یک تراشه برای دستگاه‌های هوشمند و یک چیپ... نوشته فناوری WiFi 7...

در حالی‌که حداکثر سرعت پهنای باند جهانی هنوز با نسل ششم وای‌فای فاصله دارد، مدیاتک از فناوری WiFi 7 با افزایش 100 برابری سرعت رونمایی کرد.

شرکت مدیاتک در خلال رویداد Computex 2022 اعلام کرده که اولین پلتفرم از فناوری WiFi 7 خود را با استفاده از یک تراشه برای دستگاه‌های هوشمند و یک چیپ دیگر برای نقطه دسترسی (مانند WAP یا روتر) عرضه خواهد کرد.

برای مقایسه، در بریتانیا متوسط سرعت پهنای باند در سال 2021 از 50 مگابیت بر ثانیه فراتر رفت، این در حالی است که کاربران ایالات متحده در سال 2022 از میانگین سرعت نزدیک به 100 مگابیت بر ثانیه بهره می‌برند که هر دو، چندین مرتبه کندتر از آن چیزی است که 802.11be یا WiFi 7 ارائه می‌دهد.

پلتفرم جدید مدیاتک که Filogic نام دارد، اوایل سال جاری معرفی شد و از دو سری به نام‌های 380 و 880 تشکیل شده‌ است. آنها می‌توانند با ارائه سرعت 36 گیگابیت بر ثانیه در هنگام استفاده هم‌زمان از پنج باند و در صورت استفاده متوالی، عملکردی بسیار سریع‌تر از رقیب خود، کوالکام را ارائه دهند.

سری Filogic 380 را می‌توان در کنار یک پردازنده میزبان در قالب یک مجموعه با دو تراشه استفاده کرد، در حالی‌که سری 880 دارای یک پردازنده مبتنی بر ARM و یک واحد پردازش شبکه است.

آیا فناوری WiFi 7 ارزشش را دارد؟

فناوری WiFi 7 مدیاتک، 100 برابر سریع‌تر از نسل قبلی خواهد بودفناوری WiFi 7 مدیاتک، 100 برابر سریع‌تر از نسل قبلی خواهد بود

در برهه‌ای که نسل ششم وای‌فای به آرامی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی بازار بوده و حداکثر سرعت پهنای باند (سیمی و بی‌سیم) هم‌چنان در مقایسه با این فناوری کندتر است، معرفی نسل جدید پلتفرم WiFi بدون شک سوال برانگیز به‌نظر می‌رسد.

اتصال گیگابیت اترنت غالبا یک فناوری سیمی بوده و هم‌چنان در اکثر کلاینت‌ها، روترها، سوئیچ‌ها و نقاط دسترسی از فناوری 2.5Gbe استفاده می‌شود. فناوری‌های سیمی جدیدتر شامل 5Gb و 10Gb علیرغم اینکه می‌توانند بیشترین بهره را از WiFi 7 دریافت کنند، اما بسیار پرهزینه هستند.

با این تفاسیر، هدف اصلی مدیاتک از ارائه این نسل، احتمالا جایگزینی اتصال اترنت برای برنامه‌های کاربردی با پهنای باند فوق‌العاده بالا مانند استریم 8K است. با توجه به سوابق گذشته این شرکت در معرفی محصول، می‌توان انتظار عرضه‌ فوری و سراسری این فناوری را برای هدف قرار دادن محصولات رده‌بالا داشت.

آلن هسو، معاون مدیاتک در این باره گفت:

راه‌حل‌های اتصال باسیم ما برای ارائه سریع‌ترین عملکرد با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها طراحی شده‌اند و نشان‌دهنده تعهد مدیاتک برای پذیرش فناوری WiFi 7 در طیف گسترده‌ای از بازارهای جدید است.

منبع :techradar

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس