آمریکا برای مدیریت فضای مجازی در کشورش 270 ماده قانونی وضع کرده است


آمریکا برای مدیریت فضای مجازی در کشورش  270 ماده قانونی وضع کرده است

کرمانشاه - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی نباید ول و رها باشد و باید برای نظم و ساماندهی آن قانون و مقررات وضع کرد، گفت: در خود کشور آمریکا برای مدیریت و جلوگیری از بسیاری مباحث فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی 270 ماده قانونی وضع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام « مرتضی آقا تهرانی » در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه با بیان اینکه امروزه فضای مجازی در جامعه از زندگی دوم در حال تبدیل شدن به زندگی اول افراد است، افزود: هر شهر و جامعه ای نیاز به نظم و مقررات مانند چهار راه راهنمایی و رانندگی دارد تا بشود در آن زندگی کرد بر این اساس برای مدیریت فضای مجازی کشور نیاز به ساماندهی و تدوین قانون و مقررات داریم که در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به انتقاداتی مانند محدودیت آزادی در طرح ساماندهی فضای مجازی گفت: همه کشورهایی که این ادعا را دارند، خودشان برای مدیریت و ساماندهی به فضای مجازی کشورشان کلی قانون و مقررات تدوین کرده اند و طبق آن نیز عمل می کنند.

تدوین قانون تسهیل ازدواج جوانان در دست اجرا است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر؛ مهم ترین اقدام های کمیسیون فرهنگی مجلس را تصویب قانون حمایت از جمعیت خانواده عنوان کرد و گفت: این قانون در ۹۰ ماده قانونی در راستای کمک به فرزندآوری خانواده ها به ویژه مادران تصویب شده است.

حجت الاسلام آقا تهرانی همچنین در راستای تسهیل ازدواج جوانان، افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از تسهیل ازدواج جوانان در حال تدوین است و امیدواریم بزودی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود که شاهد تحول بزرگی در این زمینه باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود یکی از معضلات و مشکلات جدی کشور عدم مسئولیت پذیری افراد در انجام کارها اعلام کرد و گفت: اگر هرکسی در هر جا و مقامی که در آن قرار دارد خوب کار کنند، ما دچار این همه مشکلات و مسائل که با آن روبرو هستیم نبودیم.

حجت الاسلام آقا تهرانی ادامه داد: هر کس در هر شغل و مسئولیتی در جامعه که بر عهد دارد؛ آن را خوب انجام بدهد، کار را برای دیگران نگذارد و یا مشکلات را گردن دیگران نندازد، مسئولیت قبول کند و کار خوب انجام دهد، همه مشکلات بر طرف می شود.

وی راهکار حل مشکلات کشور را انجام امور با کارهای جهادی و انقلابی دانست و با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: اگر بچه مسلمان و پیرو پیغمبر (ص) و امامان (ع) هستیم باید در رفتار خود نیز این را نشان دهیم مگر آنان الگو ما نیستند، پس بیایید کارها را خوب انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش