مسئولان نظارت بر بازار را قوی‌تر و فعال‌تر کنند


مسئولان نظارت بر بازار را قوی‌تر و فعال‌تر کنند

حجت الاسلام سیادت با اشاره به گرانی های بازار، گفت: از تمامی مسئولین مربوطه می خواهم نظارت بر بازار را قوی‌تر و فعال‌تر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۶ خرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) به بیان سخنی از این امام همام اشاره و گفت: «برای صاحب الامر (عج)غیبتی است و باید هر بنده ای تقوا پیشه کند و متمسک به دین اسلام باشد».

امام جمعه پاتاوه با اشاره به سیره معیشتی حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به تشریح سخنان علامه شهید مطهری در کتاب داستان راستان به دو داستان از سیره معیشتی و اقتصادی آن حضرت و بیان احتکار کالا، خدمات و معیشت در جامعه به سخنی از پیامبر اسلام اشاره کرد و افزود:محتکر ملعون است، در قیامت، بر پیشانی محتکر نوشته شده، «ای کافر جایگاهت دوزخ باد. کسی که در بازار ما دست به احتکار زند، به منزله کسی است که کتاب خدا را انکار کند، هرکس یک شب گرانی را برای امت من بخواهد، خداوند متعال عمل چهل ساله اش را تباه می سازد و او را به بلایی مانند بیماری جذام و ورشکستگی تنبیه می فرماید» و حضرت امام علی (ع) هم دراین رابطه فرمودند؛ «احتکار فراخوان ناکامی است».

وی در خطبه سیاسی نماز با اشاره به تورم و گرانی موجود در بازار به سخنی از معصوم امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: گرانی قیمت ها اخلاق و رفتار مردم را نامطلوب می سازد، امانتداری را از بین می برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می آورد.

حجت الاسلام سیادت خطاب به مسئولین مربوطه در این زمینه، افزود: از تمامی مسئولین مربوطه می خواهم نظارت بر بازار را قوی‌تر و فعال‌تر کنند و با محتکرین و گرانفروشان به اشد مجازات برخورد شود.

خطیب جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز با تسلیت به بازماندگان و حادثه دیدگان ساختمان متروپل در شهر آبادان، عنوان کرد: ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان فروریخت و منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از هم وطنان عزیزمان گردید.

وی با اشاره به اینکه وقوع این حادثه عبرت های زیادی را با خود دارد، ادامه داد: نخست لازم است مسئولان استان خوزستان، دولت و قوه قضائیه با عوامل متخلف این کم‌کاری‌های فاجعه‌بار برخورد قانونی و قاطعانه کنند، دوم بایسته است تمامی عوامل متخلف شهرسازی در سطوح مختلف سیاست گذار تصمیم گیر و مجری با برنامه ریزی پیگیرانه خود در شهرها و روستاها به ویژه در ساختمان های بلند مرتبه، تکرار این گونه حوادث مصیبت‌بار جلوگیری کنند.

حجت الاسلام سیادت، در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به روز هفتم خرداد، روز قانون و آغاز هفته مجلس به سخنان ولی امر مسلمین در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گریزی زد و گفت: معظم له، مطالب بسیار مهمی را در خصوص قانون و وظایف نمایندگان بیان فرمودند: از جمله « ساختار بودجه هنوز اصلاح نشده و نمایندگان در انتصابات مدیران دخالت نکنند، انقلابی ماندن مهمتر از انقلابی بودن است و از معنویت غافل نشوید، تحقق سیاست‌های کلی نیاز به قانون دارد و اینکه به دلیل نمایندگی سبک زندگی تان عوض نشود».

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها با تبریک روز ۱۱ خرداد (۱ذی القعده) سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر به استناد سخنی از امام صادق علیه السلام و جایگاه زن و دختر در اسلام، تصریح کرد: «بهشت اثر زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها و معرفت به حق کریمه اهل بیت علیهم السلام شرکت اشتیاق بهشت به انسان می باشد. همه شیعیان من با شفاعت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وارد بهشت خواهند شد».

وی گفت: در اسلام به جایگاه و فضل دختران بسیار تاکید شده و باید رسالت تربیت دختران در تراز سبک زندگی اسلامی و گام دوم انقلاب باشد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟