18 دستگاه کوروت هم‌قیمت یک دستگاه چارجر دیتونا!


18 دستگاه کوروت هم‌قیمت یک دستگاه چارجر دیتونا!

چندی پیش مجموعه‌ای کم‌نظیری از 18 دستگاه کوروت که خودروی ایمنی مسابقات ایندی کار بودند برای فروش گذاشته شد. این کوروت‌ها در ایندیاناپلیس با قیمت 1.37 میلیون دلار فروخته شدند اما در همان حراجی، یک دستگاه دوج چارجر دیتونا هم با تقریباً با همین قیمت به فروش رسیده است. این چارجر ارزشمند با قیمت 1.32 … The post 18 دستگاه کوروت هم‌قیمت یک دستگاه چارجر...

چندی پیش مجموعه‌ای کم‌نظیری از ۱۸ دستگاه کوروت که خودروی ایمنی مسابقات ایندی کار بودند برای فروش گذاشته شد. این کوروت‌ها در ایندیاناپلیس با قیمت ۱.۳۷ میلیون دلار فروخته شدند اما در همان حراجی، یک دستگاه دوج چارجر دیتونا هم با تقریباً با همین قیمت به فروش رسیده است. این چارجر ارزشمند با قیمت ۱.۳۲ میلیون دلار فروخته شده تا ارزشی هم‌اندازهٔ ۱۸ کوروت خاص داشته باشد. این کوروت‌ها توسط یک پزشک اهل ایندیاناپلیس بنام «ریچارد فاسر» جمع‌آوری شده‌اند. هدف وی از این کار، یادآوری تمام مسابقات ایندی کاری است که خود او در آن‌ها شرکت کرده است.

18 دستگاه کوروت هم‌قیمت یک دستگاه چارجر دیتونا!

فاسر که ۸۰ کیلومتری پیست مسابقهٔ ایندیاناپلیس زندگی می‌کرد، در سال ۱۹۵۴ در سن دوازده‌سالگی برای اولین بار در مسابقات ایندی ۵۰۰ شرکت کرد و حالا به دلیل بیماری، مجموعهٔ کوروت‌های خود را فروخته است. از این ۱۸ خودرو، تنها دوتا شامل یک کوروت مدل ۲۰۰۵ و یک کوروت Z06 مدل ۲۰۰۶ خودروی ایمنی واقعی هستند که در مسابقات آن سال‌ها مورداستفاده قرار گرفته‌اند. البته یک کوروت مدل ۲۰۰۴ هم که با طرح بدنۀ خودروهای ایمنی رنگ‌آمیزی شده است هم در این مجموعه وجود دارد که به‌عنوان خودروی رژهٔ مسابقهٔ ایندی استفاده شده است.

18 دستگاه کوروت هم‌قیمت یک دستگاه چارجر دیتونا!

از پانزده کوروت دیگر، هشت دستگاه رپلیکا یا کپی خودروهای ایمنی ایندی هستند و شش نمونه هم از مدل‌های یادبودی هستند که توسط خود شورلت ساخته می‌شدند. یکی از این کوروت‌های ویژهٔ کارخانه‌ای، نمونهٔ مشکی و نقره‌ای مدل ۱۹۷۸ است که به مناسبت اولین حضور کوروت به‌عنوان خودروی ایمنی ایندی ساخته شد. این کوروت مجموعهٔ فاستر تنها ۸۰ کیلومتر کار کرده است اما عنوان کم‌کارترین خودروی این جمع به کوروت کانورتیبل مدل ۱۹۹۸ می‌رسد که فقط ۲۷ کیلومتر راه رفته است. این کوروت همچنین با رینگ‌های زردرنگ، یکی از زیباترین و به‌یادماندنی‌ترین مدل‌ها در این مجموعه محسوب می‌شود.

18 دستگاه کوروت هم‌قیمت یک دستگاه چارجر دیتونا!

تکمیل‌کنندهٔ این مجموعهٔ هجده‌تایی هم یک کوروت C8 مدل ۲۰۲۲ است که هم‌اکنون در انتظار تبدیل شدن به کپی خودروی ایمنی واقعی به سر می‌برد. پس از تکمیل، این کوروت‌ها به خریدار ناشناسی تحویل داده خواهند شد که ۱.۳۷ میلیون دلار را برای خرید آن‌ها پرداخت کرده است. شاید این رقم بزرگی باشد اما وقتی تقسیم بر ۱۸ شود، به قیمتی کمتر از ۷۷ هزار دلار برای هر کوروت می‌رسیم؛ بنابراین، شاید از دید خیلی‌ها، این مجموعهٔ کوروت‌ها بسیار ارزشمندتر از یک چارجر دیتونای ۱.۳۲ میلیون دلاری باشد.

18 دستگاه کوروت هم‌قیمت یک دستگاه چارجر دیتونا!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی