امام جمعه آستارا خواستار برخورد با تخلفات نانوایی‌ها شد


امام جمعه آستارا خواستار برخورد با تخلفات نانوایی‌ها شد

آستارا - ایرنا - امام جمعه بندر مرزی آستارا با اشاره به گلایه شهروندان از تخلفات کم‌فروشی، توزیع نامناسب و قاچاق آرد در نانوایی‌ها، از مسئولان خواست با متخلفان این حوزه قاطعانه برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه در مصلای آستارا اظهار کرد: وضعیت تهیه نان در شهرستان مناسب نیست و نعمتی مثل نان که خدا به ما ارزانی داده و قوت لایموت مردم است، با دشواری به دست مصرف کننده می رسد.

وی افزود: قاچاق آرد، کم فروشی، توزیع نامناسب و جمع کردن زیرمیزی نان و ساعت ها در صف گذاشتن مردم از سوی برخی نانوایان مشهود است و مسئولان قضایی و شورای آرد و نان با متخلفان این حوزه قاطعانه برخورد کنند.

وی ادامه داد: کسی که از کمیت و کیفیت نان کم می کند، به هموطنان و همشهریان خویش خیانت می کند و چنین فردی صلاحیت حرفه و شغل خبازی و نانوایی را ندارد و باید از ناحیه مسئولان مواخذه شود.

باقری ارومی در بخشی از سخنانش، هفت خرداد روز مجلس و قوه مقننه را به نمایندگان مردم تبریک گفت و افزود: نمایندگان باید با تاسی از رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در عزل و نصب ها دخالت نکنند اما بهتر است دولت از نظر مشورتی نمایندگان بهره مند شود.

وی ادامه داد: در شهرستان آستارا نیز همین روال را در پیش گرفته ایم و با خودداری از دخالت در عزل و نصب ها، روح تعامل و مشورت در میان مسئولان ارشد شهرستان حاکم است.

امام جمعه آستارا به ۱۰ خرداد روز جهانی مبارزه با دخانیات هم اشاره ای کرد و با هشدار به کاهش مصرف مواد دخانی به سنن ۱۴ تا ۱۵ سال، گفت: متاسفانه شکلاتی را به شکل سیگار تولید و در مقابل برخی مدارس عرضه می کنند تا دانش آموزان حس سیگار کشیدن را امتحان کنند.

او ادامه داد: سالانه در اثر مصرف سیگار، انسان های زیادی را از دست می دهیم اما جامعه در مقابل این خطر، آنچنان حساس نیست، در حالی که هر کسی که به واسطه مصرف سیگار، به خود و دیگران و محیط زیست ضرر می رساند، در مقابل همه آنها مسئول و مدیون است.

باقری ارومی ۱۱ خرداد اول ذیقعده و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت را تبریک گفت و آن بانوی بزرگ را الگوی کامل زن مسلمان دانست که بنا بر روایات معتبر، شیعیان با شفاعت او وارد بهشت خواهند شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا