هفت راهکار برای کاهش خطر آلزایمر


نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هفت عادت سالم می ‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را در میان افرادی که حامل ژن‌ هایی هستند که آنها را بیشتر مستعد می‌ کند، به نصف کاهش دهد. به گزارش سیناپرس،...

هفت راهکار برای کاهش خطر آلزایمر

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هفت عادت سالم می ‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را در میان افرادی که حامل ژن‌ هایی هستند که آنها را بیشتر مستعد می‌ کند، به نصف کاهش دهد.

به گزارش سیناپرس، یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد رعایت هفت نکته در سبک زندگی می تواند خطر آلزایمر را در افراد گروه در معرض خطر تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این نکات ساده شامل فعال بودن، بهتر غذا خوردن، کاهش وزن و حفظ فشار خون طبیعی است. البته کنترل کلسترول و کاهش قند خون نیز بخشی از اقداماتی است که تیم پژوهشی فوق، آن را هفت نکته ساده برای زندگی می نامد که همچنین از افراد در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

پروفسور آدرین تین از دانشگاه می سی سی پی، نویسنده اصلی این مقاله، درباره پدیده فوق می گوید: این عادات سالم در قانون Life’s Simple 7 به طور کلی با خطر کمتر زوال عقل مرتبط است. به گزارش سیناپرس،اما مشخص نیست که آیا همین امر در مورد افراد با خطر ژنتیکی بالا صدق می کند یا خیر.

پروفسور تین در این رابطه می افزاید: خبر خوب حتی برای افرادی است که در بالاترین خطر ژنتیکی قرار دارند، زندگی با همین سبک زندگی سالم تر احتمالاً خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

این تیم پژوهشی ۱۱ هزار و ۵۶۱ فرد مسن را به مدت ۳۰ سال ردیابی کرد که ۸۸۲۳ نفر از نژاد اروپایی و ۲۷۳۸ نفر از نژاد آفریقایی بودند. در میان اروپایی‌ها، افرادی که نمرات سبک زندگی بالایی داشتند، ۴۳ درصد کمتر به زوال عقل مبتلا شدند. افرادی که نمره سبک زندگی متوسطی داشتند ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر بودند.

در میان افراد دارای اصل و نسب آفریقا، تعداد موارد به ترتیب ۱۷ و ۶ درصد کاهش یافت. شرکت کنندگان سطوح خود را در هر هفت عامل سلامتی در طول مطالعه گزارش کردند. به گزارش سیناپرس، امتیازات از صفر تا ۱۴ متغیر بود که به ترتیب ناسالم ترین و سالم ترین سبک زندگی را نشان می دهد. میانگین امتیاز اروپایی ها 8.3 و آفریقایی ها میانگین نمره 6.6 بود. به ازای هر یک امتیاز افزایش، نه درصد خطر زوال عقل کمتر بود.

کدام ژن افراد را بیشتر در معرض خطر زوال عقل قرار می دهد؟

برآورد ها پیش ‌بینی می‌کنند که تعداد موارد آلزایمر در سراسر جهان تا سال ۲۰۵۰ سه برابر خواهد شد و به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر خواهد رسید. در این میان تمرکز فزاینده‌ ای روی تغییرات بالقوه محافظت ‌کننده در شیوه زندگی، مانند رژیم غذایی و ورزش بدون هیچ درمانی، وجود دارد. این تیم تحقیقاتی در ابتدای مطالعه با استفاده از آمار ژنومی آلزایمر، امتیازات خطر ژنتیکی را محاسبه کرد.

به این ترتیب افرادی که بیشترین خطر را داشتند شامل افرادی بودند که حداقل یک نسخه از یک نوع ژن مرتبط با آلزایمر به نام APOE e4 را داشتند.به گزارش سیناپرس، بیش از یک چهارم اروپایی ها حامل این ژن هستند و از هر ۱۰ نفر آفریقایی تبار چهار نفر نیز این ژن را دارند.

به گزارش سیناپرس، گروهی که کمترین خطر را تجربه می کنند، جهشی به نام APOE e2 داشتند که قبلاً با پیشگیری از زوال عقل مرتبط بود.شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Neurology منتشر شده است.

مترجم: فاطمه کردی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* هفت راهکار برای کاهش خطر آلزایمر[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!