هشدار امام جمعه یاسوج نسبت به ساخت و سازهای بدون نظارت/مسائل اخلاقی در ساختمان سازی رعایت شود


هشدار امام جمعه یاسوج نسبت به ساخت و سازهای بدون نظارت/مسائل اخلاقی در ساختمان سازی رعایت شود

آیت الله حسینی ضمن بیان اینکه در بحث ساختمان سازی باید مسائل اخلاقی را رعایت کنیم، گفت: گاهی صداهای دو واحد به راحتی انتقال داده می شوند، این مسائل باید رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (6 خرداد ماه) در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر یاسوج ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت و تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) می فرمایند «بر هر مسلمانی است که ما را بشناسد و کسی که ما را می شناسد و به ما معتقد است و می داند، از سر دلسوزی نصحیت می کنیم و گزافه گویی نمی کنیم حقیقت است، این فرد باید مراقب اعمال خودش داشته باشد، محاسبه نفس داشته باشد، اگر گناه و خطا کردیم توبه کنیم».

امام ‌جمعه یاسوج با اشاره به اینکه بایددر آخر شب محاسبه کنیم ببینیم چقدر اطاعت خدا را کردیم و چقدر گناه کردیم، گفت: اگر گناه کردیم توبه کنیم، اگر امروز ۱۰ کار خوب داشتیم، فردا ۲۰ کار خوب انجام دهیم، برخی کار خوب انجام می دادند و رها کردند برخی نماز می خواندند و رها کردند.

وی ضمن تاکید بر اینکه واجب و لازم است هر روز از خدا تقاضای هدایت کنیم، افزود: خطر انحراف وجود دارد، گفتن «اهدنا صراط المستقیم» را فراموش نکنیم، اگر انسان انحراف پیدا کرد، با توبه از خدا طلب بخشش کند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه انسان در همین دنیا توبه کند که دچار خسران نشود، آن روز، روز بسیار سختی است، ادامه داد: در آن روز تمام جوارح ما در حالت درد قرار می گیرد، گاهی انسان در این دنیا از درد یک بیماری بی هوش می شود، در آن دنیا و در آن روز آفرین بر بنده ای که ظاهر دنیایی او را فریب نداد.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: گاهی برخی می گویند ببینید در فلان کشور چقدر نعمت وجود دارد و چقدر همه چیز خوب است، اما این گونه نیست، رفاه انسان های کافر و گناه دار شما را فریب ندهد، اگر تمام دنیا به اندازه بال مگسی برای خدا ارزش داشت، آن را به انسان کافر نمی داد، دنیا در نگاه خدا ارزش ندارد.

وی گفت: آفرین بر انسانی که برای آخرت خود در این دنیا کار کرده و به انسان ها کمک می کند، برای آخرتش نماز می خواند و روزه می گیرد، ظواهر دنیا انسان را فریب می دهد و مشغول می کند، درود بر انسانی که راهنمای انسان هاست و دیگران را نصیحت می کند دست از خطا بردارند، این شخص یک فرد عادی هم می تواند باشد، نفوذ کلام مهم است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: این به معنای این نیست کاری در دنیا انجام ندهد، بلکه زندگی دنیایی پلی برای عالم آخرت است.

امام جمعه‌ یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی، سیاسی این هفته با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: یک روز برای هدایت بشر یک امام سر می دهد و با خونش اسلام را زنده نگه می دارد، این راه بسته نمی شود و راه کفر و شرک بسته می شود، قرآن زنده می شود.

وی با اشاره به اینکه یک روز لازم است شخصی مثل امام صادق (ع) معارف اسلامی را تبیین کند و تفسیر قرآن را برای مردم بیان کند، افزود: یکی از دلایل وجود امام معصوم این است که کسی باشد با فهم، عالمانه، بدون گناه و اشتباه قرآن را برای مردم و بشریت بگوید، قرآن به تفسیر نیاز دارد، باید کسی باشد که بدون اشتباه احکام را بیان کند، اکثر احکام اسلام توسط امام صادق علیه السلام بیان شده، اگر این تفسیرها نبود قانون خداوند از بین می رفت.

آیت الله حسینی یادآور شد: ‌این احکام می گویند نماز چگونه خوانده شود، گاهی ممکن است نماز بخوانید صحیح باشد اما مقبول نباشد، ما چند آیه پیرامون حج داریم اما چندین کتاب در خصوص حج داریم، امام نیز در یک مقام رفیعی است که امام رضا علیه السلام فرمودند «عقل ها در درک امام ناتوان است، مثل شمعی در مقابل خورشید است».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س)، گفت: حضرت معصومه (س) همه شیعیان را شفاعت می کند، قم به برکت وجود این بانوی مکرمه مقدس شده و روز ولادت این حضرت، روز دختر است که باید در تربیت آنها دقت کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه امروزه فضای مجازی ببشترین آسیب را به دختران ما می زند، حیا را از بین می برند، چادر را از سر دختران مان پایین می کشند که بسیار خطرناک است، افزود: دختران را دینی، اسلامی و در شان یک انسان با ایمان تربیت کنیم، انسان باید حیا داشته باشد، حیا، حجاب و عفت مربوط به انسانیت انسان است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: برخی تلاش می‌کنند جوانان ما از حیا، تدین و اخلاق دور شوند، این گناه بسیار بزرگی است، اگر تلاش نکنیم خسارت سنگینی بر ما وارد می شود.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: این دختران مادران آینده کشور هستند، این دختر اگر خوب تربیت شد، فردا فرزندانش نیز خوب تربیت می شوند، اما اگر در خیابان رها شود، فردا مادر و همسر خوبی نخواهد بود، آن پسر نیز اگر در خیابان رها شود، نمی تواند همسر و پدر خوبی باشد.

وی ضمن تاکید بر نظارت بر بازار، گفت: مسئولان دقت کنند، برخی به دنبال سواستفاده هستتد، باید با گران فروشان برخورد شود، آنهایی که به بهانه ارز ترجیحی قیمت های بالا را عرضه می کنند.

آیت الله حسینی با اشاره به شهادت شهید صیاد خدایی، گفت: دشمنان هیچ گاه رحمی در کارشان نبوده و نیست باید مواظب باشیم.

امام ‌جمعه یاسوج به حادثه آبادان اشاره کرد و گفت: حرف های زیادی زده شده و حرف های زیادی هست، نشان می دهد نظارتی که باید بر احداث ساختمان ها انجام شود انجام نمی شود، برخی به دنبال منافع خودشان هستند، برخی وجدان کاری ندارند، شهرداری ها باید نظارت جدی داشته باشند.

وی گفت: چرا باید این گونه باشد، چرا با جان مردم بازی می کنید، چرا آبروی کشور و جامعه را می برید، هزینه هایی که داده می شود، چرا نظارت به خوبی شکل نمی گیرد؟ شهرداری ها و نظام مهندسی دفت کنند، وظیفه شان را انجام دهند.

آیت الله حسینی افزود: می بینیم جاده ای آسفالت شده چند ماه بیشتر دوام ندارد، مشکل از کیست؟ مصالح مشکل دارند یا ما آدم ها؟ ما آدم ها مشکل داریم، ماست مالی می کنیم، این خیانت و جنایت است، ساختمان متروپُل آبادان خیانت و جنایت بود، چه کسی باید پاسخگوی خون های ریخته شده باشد.

خطیب جمعه یاسوج اظهار کرد: در همین شهر نیز ساختمان هایی هستند که بدون نظارت در حال ساخت بوده و خیلی خطرناک است، در سی سخت زلزله شدید نبود، اما دیدیم ساختمان های نوساز تخریب شدند، این نشان می دهد نظارت نیست.

وی ضمن بیان اینکه در بحث ساختمان سازی باید مسائل اخلاقی را رعایت کنیم، گفت: گاهی صداهای دو واحد به راحتی انتقال داده می شوند، این مسائل باید رعایت شود، یک آجر گذاشته اند وسط و صداها راحت منتقل می شوند، درب خانه را باز می کنیم تا درون خانه دیگری پیداست، این مسائل باید رعایت شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج