آموزش کامل نحوه وصل کردن دسته PS5 و PS4 به نینتندو سوئیچ


آموزش کامل نحوه وصل کردن دسته PS5 و PS4 به نینتندو سوئیچ

نینتندو سوئیچ یکی از بهترین کنسول‌های بازی چندنفره موجود در بازار است، اما نسخه undocked Joy-Con باعث ایجاد اختلاف نظر در این خصوص شده است چرا که کنسولها کوچک هستند و در دست افرادی که دست بزرگ دارند راحت قرار نمی‌گیرند، و اغلب «دریفت» ایجاد می‌کنند که انجام بازی‌های رقابتی مانند Mario Kart را دشوار […]

اتصال کنترلر DualShock 4 یا DualSense

آموزش کامل نحوه وصل کردن دسته PS5 و PS4 به نینتندو سوئیچآموزش کامل نحوه وصل کردن دسته PS5 و PS4 به نینتندو سوئیچ
چه در حال بازی با گروهی از دوستانتان باشید و چه از طرفداران پر و پا قرص کنترلر Joy-Con نیستید، بهتر است به جای آن بازی‌های سوییچ خود را با کنترلر پلی‌استیشن بازی کنید.

در اینجا یک راهنمای گام به گام ساده در مورد نحوه استفاده از آداپتور بلوتوث برای اتصال کنترلر DualSense یا DualShock 4 به نینتندو سوییچ آورده ایم.
قبل از شروع به چند چیز نیاز دارید، از جمله یک کنترلر پلی استیشن و یک آداپتور بلوتوث. ما آداپتور USB بی سیم 2 8Bitdo را توصیه می کنیم. فرآیند اتصال هر دو کنترلر DualShock برای پلی استیشن 4 و DualSense برای پلی استیشن 5 اساساً یکسان است.

نحوه اتصال کنترلر PS4 یا PS5 به نینتندو سوییچ

برای اولین قدم، باید اطمینان حاصل کنید که سوئیچ نینتندو شما متصل و روشن است و سپس آداپتور USB بی سیم را به یکی از اسلات های USB روی داک وصل کنید. در مرحله بعد، باید به تنظیمات سیستم در منوی اصلی سوئیچ بروید و Controllers and Sensors را انتخاب کنید.

آموزش کامل نحوه وصل کردن دسته PS5 و PS4 به نینتندو سوئیچ

آموزش کامل نحوه وصل کردن دسته PS5 و PS4 به نینتندو سوئیچ

کنترلرها و سنسورها منوی سوئیچ نینتندو

وقتی در این منو هستید، با انتخاب Pro Controller Wired Connection، آداپتور USB بی سیم را روشن کنید.

آموزش کامل نحوه وصل کردن دسته PS5 و PS4 به نینتندو سوئیچ

آموزش کامل نحوه وصل کردن دسته PS5 و PS4 به نینتندو سوئیچ

کنترلر حرفه ای اتصالات سیمی منوی نینتندو سوییچ

با فشار دادن دکمه جفت شدن روی آداپتور USB، باید یک چراغ چشمک زن سریع ببینید. این بدان معنی است که آداپتور آماده جفت شدن است.

در نهایت، در هر دو کنترلر DualSense و DualShock 4، دکمه PS و دکمه Share را نگه دارید تا کنترلر در حالت جفت شدن قرار گیرد. DualSense دارای چراغ‌هایی است که در اطراف تاچ پد می‌چرخند، در حالی که DualShock 4 پلی‌استیشن 4 یک چراغ ضربان‌دار در جلو نمایش می‌دهد.

قرار دادن کنترلر DualSense در حالت جفت شدن
هنگامی که چراغ های کنترلر و آداپتور به رنگ ثابت خود بازگشتند، آنها جفت می شوند. اکنون برای اجرای بازی های Switch با استفاده از کنترلر پلی استیشن آماده هستید. برای اطمینان، باید بتوانید کنترلر خود را در صفحه انتخاب کنترلر در سوئیچ خود مشاهده کنید.

نکات مهم در وصل کردن دسته پلی استیشن به نینتندو سوئیچ

مواردی که باید هنگام استفاده از کنترلرهای پلی استیشن در سوییچ در نظر بگیرید
شایان ذکر است که کنترلرهای پلی استیشن شما دقیقاً مانند کنترلرهای Joy-Con شما در شرایط عادی کار نمی کنند.

صدای هپتیک و میکروفون داخل گوشی در حین بازی روی نینتندو سوییچ با کنترلرهای پلی استیشن کار نمی کنند و هنگام روشن کردن سوییچ، همچنان باید از Joy-Con خود استفاده کنید. همچنین، توجه داشته باشید که آداپتور بی‌سیم USB، کنترلر متصل شما را روشن نگه می‌دارد و عملکرد خواب دستگاه دیگر کار نمی‌کند، بنابراین مطمئن شوید که آن را خاموش کنید، در غیر این صورت خطر خراب شدن کنترلر خود را دارید. نکته مثبت این است که تاچ پد پلی استیشن به عنوان دکمه اسکرین شات کار می کند و ژیروسکوپ همچنان کار می کند.

این روش هم برای سوئیچ اصلی نینتندو و هم برای سوئیچ OLED کاملاً کار می کند. با این حال، برای Nintendo Switch Lite کار نخواهد کرد.

برای اتصال DualShock 4 یا DualSense به Nintendo Switch Lite، همچنین باید یک آداپتور USB-C به USB بخرید و به جای آن از آداپتور USB بی سیم خود استفاده کنید. با پیروی از راهنمای گام به گام بالا، باید بتوانید Nintendo Switch Lite خود را با کنترلر پلی استیشن مورد نظر خود بازی کنید.

بازی‌های سوییچ را آنطور که می‌خواهید بازی کنید
چه از دریفت وحشتناک Joy-Con رنج می برید، چه دستان شما برای کنترلر سوئیچ بزرگتر از آن باشد، یا فقط کنترلر پلی استیشن را ترجیح دهید، راهنمای بالا برای استفاده از دسته PS5 یا PS4 به جای نینتندو سویئچ را به دقت مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟