شهدای تازه تفحص و جاویدالاثر در آغوش ملت / استقبال گرم مردم از مدافعان وطن


شهدای تازه تفحص و جاویدالاثر در آغوش ملت / استقبال گرم مردم از مدافعان وطن

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مردم نقاط مختلف کشور به استقبال شهدای تازه تفحصی رفتند که سال ها در گمنامی چهره در نقاب خاک کشیده بودند و امروز آمدند بار دیگر دلمان را هوایی کنند.

به گزارش مشرق، سال ها منتظرشان بودیم، چشم به راه خبری و امیدوار به اینکه شاید با پای خود به آغوش خانواده بازگردند اما با گذشت زمان، دلخوش شدیم به پیدا شدن حتی یک پلاک یا دستنوشته و انتخاب سنگ قبری تا هر شب جمعه به دیدارشان برویم.

و اینک پس از سال ها دوری بدرقه شان کردیم تا خانه ابدی شاید ما نیز از فیض وجود و دعای خیرشان برای عاقبت بخیری بهره مند شویم، با چشمان اشکبار و باز هم عطر حضورشان هر چند لحظاتی کوتاه ما را از هر آنچه امور دنیایی است، جدا کرد و دل سپردیم به همه توصیه هایی که در نامه ها و وصیت نامه هایشان برایمان به یادگار گذاشتند.

امروز مردم ولایتمدار و ارادتمندان به شهدا در شهرهای اصفهان، تهران، قم، مشهد، چالوس و اراک آمدند تا خانواده های شهدا بدانند که تنها نیستند و همدل و غمخوار در غم فراق از فرزندانشان دارند و قدردان رشادت ها و جانفشانی های آنها هستند.

امروز پیکر مطهر ۲ تن از شهدای جاویدالاثر دانش آموز با حضور خانواده معظم شهدا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران در محله نیاوران تهران تشییع شد.

آئین تشییع این شهدای نوجوان دفاع مقدس که یکی در فکه و دیگری از شرق دجله تفحص شده است، از مدرسه حکیم با قرائت زیارت عاشورا، نوای مداح دانش آموز و اجرای سرود سلام فرمانده برگزار شد و در ادامه سپس مردم متدین و مسئولان ولایتمدار، پیکر مطهر این شهدا را در دست گرفته، تا تکیه نیاوران تشییع کرده و بر پیکر آنها نماز اقامه کردند.

شهدای تازه تفحص و جاویدالاثر در آغوش ملت / استقبال گرم مردم از مدافعان وطن

پیکر مطهر سه شهید سال های دفاع مقدس به نام های شهید فریدون ابراهیمی از محله عاشق آباد اصفهان، شهید محمود دهقانی پوده از شهرستان دهاقان و شهید حسینعلی شاهچراغی از شهرستان شهرضا از شهدای مفقودالاثر عملیات والفجر مقدماتی که در منطقه فکه به شهادت نایل شدند، نیز امروز بر دستان مردم مومن اصفهان تشییع و در روستای اردیب شهرستان کویری خور و بیابانک در شرق استان اصفهان به خاک سپرده شدند.

در این آیین که با حضور گسترده مردم شهیدپرور، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، مسئولان و فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی برگزار شد، شرکت کنندگان با نثار گل با آرمان های شهدا تجدید بیعت و بر ادامه راه آنها در دفاع از ارزش های انقلاب و مرزهای کشور تاکید کردند.

شهدای تازه تفحص و جاویدالاثر در آغوش ملت / استقبال گرم مردم از مدافعان وطن

سوگواران شهادت امام جعفر صادق (ع) در مشهد مقدس هم پس از اجتماع در میدان شهدا، پیکر شهید "محمد اسماعیل عرب زوزنی" از رزمندگان تازه تفحص شده دفاع مقدس را بر دستان خود به سمت حرم مطهر رضوی تشییع کردند در حالی که امام جمعه مشهد، مسوولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، زائران و مجاوران، آنان را همراهی می کردند.

شهید "محمد اسماعیل عرب زوزنی" فرزند محمد رضا در ۱۷ شهریور ماه ۱۳۴۶ در روستای زوزن از توابع شهرستان خواف چشم به جهان گشود و در چهارم اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین امروز پیکر پاک دو شهید گمنام ۲۰ ساله و ۲۴ ساله تازه تفحص شده که در عملیات تک دشمن در شلمچه و در عملیات خیبر (مجنون) به شهادت رسیدند، بر دستان مردم شهیدپرور چالوس تشییع و پس از اقامه نماز و نماز جمعه توسط حجت الاسلام سید داود موسوی امام جمعه چالوس در محوطه گلزار شهدا اشکاردشت معروف به بام شهرستان چالوس به خاک سپرده شد.

در این مراسم که با نوحه خوانی و سینه زنی همراه بود، اقشار مختلف مردم چالوس، مسوولان و خانواده های معظم شهدا یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و بار دیگر با شهیدان راه اسلام و مکتب قرآن عهد و میثاقی دوباره بستند.

مردم شهرستان چالوس در مسیر تشییع پیکر این شهیدان با برپایی ایستگاه صلواتی، قربانی کردن ، نثار گل و حمل سینی های شیرینی و گل نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

شهدای تازه تفحص و جاویدالاثر در آغوش ملت / استقبال گرم مردم از مدافعان وطن

مردم قم نیز سالروز شهادت رییس مذهب جعفری را در حالی سپری کردند که پذیرای پیکر مطهر شهید مطفی نامور بودند.

آیت الله سیدمحمدسعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بر پیکر این شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور پرشور مردم انقلابی و قدرشناس قم، اقامه نماز کرد و در ادامه این شهید بزرگوار از مصلای قدس تا چهاره راه شهدا بر روی دوش مردم مومن و ولایتمدار قم تشییع شد.

اقشار مختلف مردم قم در سالروز شهادت پیشوای ششم شیعیان و رییس مذهب جعفری امام جعفر صادق(ع) با زمزمه نوحه و مرثیه با پیکر این شهید سرافراز وداع کردند.

شهید مصطفی نامور در عملیات عاشورای ۲ در شرق رودخانه دجله به مقام شامخ شهادت رسید که پیکر وی بعد از ۳۷ سال به تازگی تفحص و شناسایی شده است.

شهدای تازه تفحص و جاویدالاثر در آغوش ملت / استقبال گرم مردم از مدافعان وطن

امروز در کنار این شهدای تازه تفحص و گمنام، پیکر پاک شهید «احسان قدبیگی» با حضور خیل عظیمی از مسوولان و مردم شهیدپرور شهرستان اراک تشییع شد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از اقامه نماز میت به امامت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (بعد از اقامه نماز جمعه)، در مصلای بیت‌المقدس، با کاروان خودرویی به گلزار شهدای اراک انتقال و به خاک سپرده می‌شود.

شهید « احسان قدبیگی» چهارم خردادماه جاری در یک سانحه در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه‌ی پارچین تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در کنار تشییع پیکر شهدا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر پدر شهید مدافع حرم سید یاسین غلامی نیز با حضور مردم ولایتمدار در آستان امامزادگان طاهر و مطهر علیه السلام خیرآباد ورامین تشییع شد.

شهید مدافع حرم سید یاسین غلامی از جمله شهدایی بود که در روزهای اول جنگ داعش با سوریه در سال ۹۳ در جبهه محور مقاومت به فیض شهادت نائل آمد.

شهدای تازه تفحص و جاویدالاثر در آغوش ملت / استقبال گرم مردم از مدافعان وطن

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا