فتح مقابله با راهپیمایی پرچم‌ها را خواستار شد


جنبش فتح امروز (جمعه) از مردم فلسطین خواست با راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم‌ها در شهر قدس اشغالی مقابله کنند.

به گزارش شفاف، به نقل از قدس پرس، جنبش فتح امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن دعوت از فلسطینی‌ها برای مقابله با راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم‌ها در شهر قدس اشغالی، اعلام کرد: مردم ما هرگز اجازه نخواهند داد راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم‌ها برپا شود و با آن مقابله خواهند کرد، ما هرگز به اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها اجازه نخواهیم داد ما را در عمل انجام شده قرار دهند چراکه قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن خط قرمز هستند.

این جنبش در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: اشغالگران اسرائیلی باید درس‌های تاریخ را به خوبی مرور کنند تا متوجه شوند که ملت و رهبران فلسطین شکست‌ناپذیر هستند و قدس همراه با مقدسات اسلامی و مسیحی آن تمامی گروه‌های مردم فلسطین را متحد می‌کند.

فتح در ادامه نیز دولت رژیم صهیونیستی به ریاست نفتالی بنت را که از توسعه شهرک‌سازی‌ها حمایت کرده و با شهرک‌نشین‌های افراطی همکاری می‌کند، مسؤول تمامی تبعات و پیامدهای این راهپیمایی تحریک‌آمیز دانست.

همچنین این جنبش به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که برگزاری این راهپیمایی در قدس خطر تشدید فراگیر شرایط میدانی را به دنبال دارد.

فتح در ادامه راهپیمایی پرچم‌ها را بخشی از جنگ بی‌پایان اشغالگران علیه قدس و ساکنان و مقدسات آن و نیز تلاشی برای حذف هر گونه نشانه‌ای از هویت فلسطینی در آن دانست و از فلسطینی‌ها خواست به سمت شهر قدس بسیج شده، اجازه تعرض به آن را نداده و با این راهپیمایی تحریک‌آمیز مقابله کنند.

همچنین این جنبش فلسطینی از جامعه جهانی به ویژه دولت آمریکا خواست پیش از آنکه دیر شود و شرایط وخامت یابد و در مسیری نامعلوم قرار گیرد، تل‌آویو را برای انصراف از راهپیمایی تحت فشار بگذارد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ۱۸ مه جاری با درخواست پلیس این رژیم برای برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها از مسیر غرب قدس با عبور از درگاه باب العامود و از آنجا به خیابان هاجی در داخل بخش قدیمی شهر قدس اشغالی تا دیوار البراق موافقت کرد.

شهروندان اسرائیلی و شهرک‌نشین‌های افراطی قصد دارند ۲۹ مه جاری راهپیمایی پرچم‌ها را برای بزرگداشت آنچه "روز اتحاد قدس" می‌خوانند و مصادف با سالروز الحاق بخش شرقی شهر قدس به اراضی اشغالی پس از اشغال آن در جریان جنگ ژوئن ۱۹۶۷ است، برگزار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن