آخرین اخبار از مذاکرات وین/ تحریم‌های ترامپ علیه ایران باقی می‌ماند


آخرین اخبار از مذاکرات وین/ تحریم‌های ترامپ علیه ایران باقی می‌ماند

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: به نظر می‌رسد که آمریکا در تلاش است تا برخی تحریم‌های اعمالی دولت ترامپ علیه ایران را حفظ کند. نوشته آخرین اخبار از مذاکرات وین/ تحریم‌های ترامپ علیه ایران باقی می‌ماند...

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

به نقل از ایسنا، حسین امیر عبداللهیان روز گذشته در پنل اختصاصی گفتگو در داووس در خصوص مذاکرات وین و اظهارات اخیر مقامات آمریکا و همچنین طرح ادعایی موضوع fto (خروج نام سپاه از لیست گروه های تروریستی) به عنوان تنها موضوع باقی مانده صحبت کرد.

او گفت: آن‌چه باعث کندی در مذاکرات شده است، موضوعات چندی مانند اخذ تضمین‌های ضروری، اطمینان از مرتفع شدن اجزاء فشار حداکثری و همچنین اطمینان از انتفاع کامل اقتصادی ایران است که طرف آمریکایی پاسخ های لازم را معطل کرده است.

لذا نباید آنچه باقی مانده است را به یک موضوع تقلیل داد. بازگشت آمریکا به برجام یعنی آنکه وضعیت اقتصاد ایران مطابق تعهدات برجامی طرف های مقابل، میبایست در فضای اقتصاد و تجارت جهانی طبیعی شده و چرخه انتفاع اقتصادی ایران کامل باشد.

در مورد fto نیز، این رژیم اسرائیل بود که به صورت هدفمند این موضوع را بزرگنمایی کرد تا اصل گفتگوها را به حاشیه ببرد.

وزیر امورخارجه تاکید کرد: به صراحت اعلام می‌کنم آن‌چه راهنما و معیار قطعی ما برای یک توافق خوب است، نفع مردم ایران از مزایای کامل اقتصادی برجام است.

بایدن حسن نیت خود را نشان دهد

بایدن اگر حسن نیتی دارد باید آن را بر روی زمین نشان دهد.

همه باید بدانند جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای صلح آمیز هسته ای بزرگی را به دست آورده که در صورت توافق باید بخشی از آن را مطابق تعهداتش متوقف کند اما طرف آمریکا از جیب خودش چیزی نخواهد پرداخت.

او افزود: بلکه نهایتا اگر به تعهداتش پایبند باشد، حقوق خود ما را بر می‌گرداند. در واقع آنچه را به صورت غیرقانونی از ملت ایران ستانده باید پس بدهد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: ما برای یک توافق خوب و پایدار آمادگی داریم اگر آقای بایدن تصمیم سیاسی خودش را بگیرد و انتخاب کند تا بالاخره به تعهدات کامل آمریکا برگردد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و آمریکا نیز گفت: سیاست خارجی ایران اصول مشخص دارد و بر این اساس ملاکی که ما در نظر میگیریم رفتار عملی آمریکاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022