خودتان شرایط را برای قرار گرفتن در لیست عفو آماده کنید


خودتان شرایط را برای قرار گرفتن در لیست عفو آماده کنید

محسنی اژه‌ای گفت: حلم و صبوری در کنار تخصص و تجربه از ضروریات شغل زندانبانی بویژه در حوزه زندان زنان است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به مددجویان ندامتگاه زنان قرچک گفت: طی کمتر از دو ماه آینده، دو مناسبت مهم یعنی اعیاد قربان و غدیر را در پیش داریم؛ لذا شما مددجویان می‌توانید با حسن خلق در زندان و اظهار ندامت و پشیمانی واقعی، شرایطی را فراهم آورید که زمینه‌های شمول عفو و آزادی برای شما مهیا شود.

محسنی اژه‌ای، «رفتار پسندیده در زندان»، «نداشتن سابقه» و «اطمینان یافتن مسئولان امر از عدم ارتکاب جرم توسط محکوم» را سه شاخصه مهم برای قرار دادن اسامی زندانیان در فهرست عفوهای مناسبتی عنوان کرد، گفت: چنانچه شما پس از عفو و آزادی مجدداً اسیر وسوسه‌های شیطان‌صفتان شوید و به ارتکاب جرم مبادرت ورزید، پس از محکومیت و اعزام به زندان، در مراحل و دفعات بعدی، کار مسئولان امر برای قراردادن شما در فهرست عفوهای مناسبتی مشکل خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بازدیدهای میدانی و خود از مراکز و مراجع قضایی، امروز از زندان زنان قرچک بازدید کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات مددجویان آن و کادر ندامتگاه آشنا شد و دستورات لازم را جهت بهبود شرایط صادر کرد.

او گفت: کسی که سابقه داشته و در مدت حبس، رفتار مناسبی از خود بروز نداده، معمولا در فهرست عفو قرار نمی‌گیرد.

به گفته اژه ای، تا آنجا که ممکن است این ارفاقات را لحاظ می‌کنیم اما شما هم باید با رفتارتان و ایجاد این اطمینان که مجدد مرتکب جرم نمی‌شوید، به ما در اِعمال این ارفاقات کمک کنید. ارفاق به فردی که چند بار مرتکب جرم شده و محکومیت یافته، ظلم به دیگران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟