دانشگاه کوثر به مکان جدید خود در بجنورد منتقل می‌شود


دانشگاه کوثر به مکان جدید خود در بجنورد منتقل می‌شود

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: فضای آموزشی تنها دانشگاه تک جنسیتی دخترانه شرق کشور به منظور تامین فضای استاندارد و مناسب به مکان جدید در موسسه آموزش عالی اشراق (غیرانتفاعی) منتقل می‌شود.

محبوبه معین مقدسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه کوثر بجنورد که بیش از ۱۰ سال از راه اندازی آن می گذرد در این سال ها در فضاهای استیجاری و آموزشگاه های آموزش و پرورش مستقر بوده است که در تیرماه سال جاری تمام فضای این دانشگاه به مجموعه اشراق منتقل خواهد شد.

وی افزود: با تمامی دستگاه های خدمات رسان و بویژه شهرداری نیز برای جا به جایی دانشجویان هماهنگی های لازم انجام شده است.

به گزارش ایرنا دانشگاه کوثر به عنوان تنها مرکز آموزش عالی تک جنسیتی شرق کشور با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستند که موجب نارضایتی دانشجویان نیز شده است.

اکنون این مرکز آموزش عالی برای جبران کمبود فضای آموزشی، اداری و نیز خوابگاهی به ناگزیر از فضاهای استیجاری استفاده می کند این در حالی است که دانشگاه کوثر بجنورد، پس از الزهرای تهران،دومین دانشگاه بزرگ تک جنسیتی و تنها مرکز دانشگاهی ویژه دختران در شرق کشور است.

مرکز آموزش عالی اشراق بجنورد نیز به دلیل کاهش دانشجو تنها از ۱۰ درصد مجموعه در اختیار خود استفاده می‌کند و مابقی فضای آن بلااستفاده مانده است.

این دانشگاه ۲۷ هکتار زمین در اختیار دارد که فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی زیادی نیز در این مجموعه وجود دارد که هم اینک به دلیل کمی تعداد دانشجویان نسبت به مساحت مجموعه، بیشتر آن خاک می خورد و بدون استفاده است.

هم اینک بیشتر فضاهای این مرکز آموزش عالی خالی است که تحویل دانشگاه کوثر قرار می گیرد.

دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد درخواست استفاده از فضای این مرکز آموزش عالی را داشت و موافقت ها نیز انجام شد .

فضاهای موسسه اشراق بجنورد ظرفیت بیش از پنج هزار دانشجو را دارد، دانشگاه کوثر که بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد می تواند در این فضای آموزشی مستقر شده و از این طریق مشکلات کمبود فضای فیزیکی مجموعه خود را برطرف کند.

با توجه به اینکه تعداد دانشجویان این موسسه بسیار کمتر از ظرفیت این مجموعه است می توان فضای کوچکتری را در داخل شهر اجاره کرد.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد در بخش دیگری از سخنانش گفت: کلنگ ساخت ساختمان آموزشی ۱۹ مهر دانشگاه که از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان آغاز شده بود به دلایل مختلف عملیات ساخت آن در مراحلی متوقف شده بود که متاسفانه تاکنون به بهره برداری نرسیده است اما تلاش می شود تا مهر سال جاری افتتاح شود.

وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان تنها دانشگاه تک جنسیتی دخترانه شرق کشور اختصاص داد تا روند اجرایی این طرح دانشگاه شتاب گیرد.

معین مقدسی اظهار داشت: ساختمان این مرکز آموزشی که تنها دانشگاه جنسیتی دخترانه شرق کشور است پس از ۱۰ سال آماده بهره‌برداری است، این دانشگاه تاکنون در فضاهای استیجاری و فضاهای آموزش و پرورش مستقر بوده و همیشه با مشکل کمبود فضا درگیر بوده است.

وی افزود: حدود ۶ هزار متر مربع در فازهای مختلف ساختمان های آموزشی ایجاد شده است که امیدوار هستیم بخش هایی از آن امسال افتتاح شود.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال از محل سفر رهبر معظم انقلاب و درآمد دانشگاه در این فضا هزینه شده است گفت: تکمیل این مرکز آموزش عالی تک جنسیتی نیز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

معین مقدسی افزود: دانشگاه کوثر در سند آمایش سرزمینی به عنوان یک مرکز آموزش عالی مستقل تعریف شده و این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تک جنسیتی در شمال شرق کشور پس از دانشگاه الزهرای تهران، دارای بیشترین دانشجوی دختر است و به عنوان یکی از شاخصه های توسعه آموزش عالی در استان در حال فعالیت است.

دانشگاه کوثر بجنورد در سال تحصیلی گذشته ۱۰ ساله شد و جشن ۱۰ سالگی را گرفت.

هم اینک دانشگاه کوثر بجنورد حدود سه هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر دارد که در ۲۲ رشته گرایش کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می کنند.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان در خراسان شمالی تحصیل می کنند.

از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر