اجتماع صادقیون در مشهد برگزار شد


اجتماع صادقیون در مشهد برگزار شد

مشهد-ایرنا- مردم مومن مشهد الرضا و زائران حرم مطهر رضوی به مناسبت سالروز شهادت رییس مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق (ع) در میدان شهدای این شهر گرد هم آمدند و در سوگواری آن امام همام اجتماع صادقیون را تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با فرا رسیدن ۲۵ شوال و مسموم شدن و شهادت امام ششم شیعیان، ساکنان و زائران شهر امام رضا(ع) سوگواره بزرگی در مرکز این شهر برپا کردند.

هیات های عزادار جعفری از بامداد امروز خود را برای برگزاری مراسم سوگواری در خور رییس بزرگ مذهب شیعه مهیا کرده بودند و سینه زنان در صفوف به هم پیوسته از گوشه و کنار شهر به سمت میدان شهدا رهسپار شدند.

پرچم های سیاه مزین به نام امام جعفر صادق (ع) و بیلبوردهایی با پیامهای حزن انگیز شهادت در هیات های عزاداران خودنمایی می کرد و هیاتها دسته دسته وارد میدان شهدا شده و گرد علمای دینی این شهر جمع شدند و به مداحی ذاکران اهل بیت (ع) گوش سپرده و اشک ماتم ریختند.

امروز، مشهدالرضا، سیاهپوش داغ مردی است که بعد از رفتنتش گنجینه‌ای از علم و معرفت از خود به جای گذاشت و در سالروز شهادتش جان عاشقان و شیفتگان او در آتشی از ماتم سوخت او که سرچشمه ناب ترین معارف شیعه و از سلاله سینه سوختگان شریعت و پاسدار مبانی رفیع اسلام بود.

سوگواران شهادت امام جعفر صادق پس از اجتماع در میدان شهدا، پیکر شهید "محمد اسماعیل عرب زوزنی" از رزمندگان تازه تفحص شده دفاع مقدس را بر روی دستان خود به سمت حرم مطهر رضوی تشییع کردند در حالی که امام جمعه مشهد، مسوولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، زائران و مجاوران، آنان را همراهی می کردند تا پیکر آن شهید را در بارگاه منور رضوی تشییع کنند.

شهید "محمد اسماعیل عرب زوزنی" فرزند محمد رضا در ۱۷ شهریور ماه ۱۳۴۶ در روستای زوزن از توابع شهرستان خواف چشم به جهان گشود و در چهارم اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟