ششمین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت در دامغان پایان یافت


ششمین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت در دامغان پایان یافت

سمنان-ایرنا- دبیر ششمین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت گفت: جشنواره تئاتر ملی اردیبهشت به میزبانی دانشگاه دامغان، با حضور جمعی از نویسندگان و بزرگان تئاتر کشور و با اعلام نفرات برتر هر بخش به کار خود پایان داد.

مهدیه قربانی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ششمین جشنواره ملی تئاتر اردیبهشت در ۶ بخش‌ اجرای صحنه‌ای، اجرای آلترناتیو، نمایش رادیویی، نمایشنامه‌نویسی، پژوهش، ایده تا کارگردانی و طراحی پوستر و بروشور با رقابت ۳۷۰ اثر اجرا و به برگزیدگان هر بخش جوایز نقدی، تندیس، لوح تقدیر و عنوان شایسته تقدیر اعطا شد.
وی به برگزیدگان ششمین جشنواره تئاتر اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در بخش طراحی گریم، ساجده عارفی از دانشگاه دامغان تقدیر و از امید علیزاده دانشجوی دانشگاه هنر و معماری پارس تقدیر شد.
قربانی ادامه داد: مرتضی صرافی و مجتبی ابراهیمی از دانشگاه هنر تهران در بخش موسیقی تقدیر شدند و عنوان برگزیده موسیقی این جشنواره به محمد صمدی از دانشگاه علمی کاربردی ارومیه رسید.
وی اظهار داشت: در بخش طراحی صحنه، امیرحسین توان و مهران سیف‌علی‌پور از دانشگاه دامغان تقدیر شدند و امیررضا احمدی از دانشگاه هنر تهران برگزیده شد.
قربانی به بخش بازیگری جشنواره اشاره کرد و افزود: محیا جباری از پیام نور تهران جنوب و رامتین کرامتی از دانشگاه تهران در بازیگری تقدیر شدند و عنوان برگزیده به شکوفه جعفری از دانشگاه تهران و سید محمد جزایری از دانشگاه هنر تهران رسید.
وی اضافه کرد: در بخش کارگردانی جشنواره، آرزو خرم نیا از دانشگاه الزهرا تهران تقدیر و امیررضا احمدی از دانشگاه هنر تهران برگزیده شد و در بخش نمایشنامه آثار صحنه‌ای نیز از شکوفه جعفری، دانشجوی دانشگاه تهران تقدیر شد.
قربانی خاطرنشان کرد: رضا خسروی از دانشگاه تهران به عنوان برگزیده اثر آلترناتیو معرفی و در بخش نمایشنامه نویسی از آیدا رضایی و امیر اخلاقی تقدیر شد و طیبه مونسان و محمد امین حلواچی از دانشگاه دامغان برگزیده شدند.
وی عنوان کرد: در بخش نمایش رادیویی جشنواره از مهدی خدایی دانشجوی موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی صائب تقدیر و مرتضی امینی پور از دانشگاه آزاد تهران به عنوان برگزیده معرفی شد، همچنین در بخش پوستر نیز از مهدی احمدی دانشجوی دانشگاه هنر و معماری پارس تقدیر شد.
قربانی به بخش ایده تا کارگردانی جشنواره اشاره کرد و گفت: نگین وزیری از دانشگاه دامغان و عسل رنجبر از دانشگاه تهران در این بخش برگزیده و تقدیر شدند.
وی ادامه داد: صدرالدین فردوسی از دانشگاه آزاد تهران در بخش پژوهش برگزیده و مصطفی درویش گوهری از دانشگاه دامغان تقدیر شدند.
دبیر ششمین جشنواره تئاتر اردیبهشت بیان کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی که در خلال جشنواره برگزار شد، هنرجویان را در فضای نقد سازنده با نقاط قوت و ضعف آثارشان آشنا کرد که بدون شک در کیفیت آثار آینده آن‌ها نقش به سزایی دارد.
به گزارش ایرنا، ششمین دوره از جشنواره ملی تئاتر اردیبهشت، ۳۱ اردیبهشت الی پنجم خرداد ۱۴۰۱ با حضور پرشور دانشجویان و علاقمندان به هنر در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟