استاندار مازندران بخشدار مرکزی گلوگاه را به خاطر کوتاهی در انجام وظیفه برکنار کرد


استاندار مازندران بخشدار مرکزی گلوگاه را به خاطر کوتاهی در انجام وظیفه برکنار کرد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران روز جمعه در بازدید از روستای « مصیب محله « شهرستان گلوگاه پس از مشاهده محرومیت روستا و و ساخت‌وسازهای غیرمجاز غیربومیان، بخشدار مرکزی را به خاطر کوتاهی در انجام وظیفه برکنار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یکی از مهم ترین مشکلاتی که در این بازدید که مورد توجه خبرنگاران ، مسوولان و هیات همراه سیدمحمود حسینی پور قرار گرفت و ساکنان روستا هم از آن بشدت گله مند بودند ، ساخت و سازها غیرمجازی بود که بیشتر توسط غیربومیان انجام شده است.

در حالی که ساکنان این روستا در خانه های فرسوده و در حال تخریب روزگارشان را می گذرانند و قادر به دریافت مجوز برای نوسازی خانه هایشان نیستند ، دستکم ۳۵ ویلای لاکچری در اطراف روستا توسط غیربومیان ساخته شده است که بسیاری از آنها به گفته دهیار روستا مجوز ندارند.

روستای مصیب محله که در بخش مرکزی شهرستان گلوگاه و در دهستان توسکا چشمه واقع است ، ۳۰ خانوار جمعیت دارد که وضعیت مسکن دستکم نیمی از این جمعیت به خاطر فرسودگی بیش از حد تقریبا غیرقابل سکونت شده است ولی در مقابل تعداد ویلاهایی که توسط غیربومیان با ساخت و سازهای غیرمجاز روستا را در محاصره خود ، وضعیت جمعیتی روستا را از تعادل خارج کرده است.

استاندار مازندران که عصر امروز در چارچوب برنامه های سفر یک روزه به گلوگاه از روستای مصیب محله بازدید کرد در بدو ورود به این روستا زمانی که چشمش به خانه های فرسوده بومیان افتاد ، از مسوولان شهرستان جویای چرایی این وضعیت و قرار گرفتن روستا در محاصره ویلاهای لاکچری شد.

دهیار روستا که گویی دل پر دردی بابت مشکلات بومیان و بی توجهی مسوولان شهرستان نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز داشت ، در پاسخ به پرسش استاندار بغضش ترکید و گفت : متاسفانه سال های سال است که به عنوان دهیار این مشکل را با بخشدار در میان می گذارم ولی هر بار مورد بی اعتنایی قرار می گیرد.

وی با اظهار این که در حال حاضر دستکم ۳۵ ویلای لاکچری توسط غیربومیان در داخل بافت و اطراف روستای مصیب محله ایجاد شده است ، افزود : این در حالی است که اهالی بومی روستا سال ها است که به دنبال دریافت مجوز برای ساخت خانه هستند ولی نمی توانند مجوزی دریافت کنند.

دهیار روستای مصیب محله با انتقاد از نبود جاده دسترسی مناسب ، در حال تخریب بودن مدرسه ، نبود تلفن و آنتن ندادن تلفن همراه ، خواستار توجه استاندار مازندران برای حل این مشکلات شد.

استاندار مازندران بخشدار مرکزی گلوگاه را به خاطر کوتاهی در انجام وظیفه برکنار کرد

عزل در جا

استاندار مازندران نیز پس از شنیدن صحبت های دهیار ، از او به خاطر این که مسایل و مشکلات روستا را در مقابل مسوولان شهرستان بدون لکنت زبان و از سر دلسوزی برای مدیران استانی بیان کرد قدردانی نمود.

حسینی پور همچنین دستور داد تا دهیار روستای مصیب محله با درج در پرونده مورد تشویق قرار گیرد تا رفتارش سرمشق و الگویی برای انتقاد از مسوولان و خدمت رسانی انقلابی قرار گیرد.

بخشدار مرکزی گلوگاه که امروز عزل شد از سال ۸۴ بخشدار این منطقه بود.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین در این بازدید مسوولان دستگاه های مختلف را فراخواند و طی نشستی مصوبات مختلفی را برای آبادانی و محرومیت زدایی از روستای مصیب محله گذراند و مصوبات را طی سخنانی در جمع اهالی روستا به اطلاع آنان رساند.

حسینی پور خطاب به مردم روستا گفت : برای رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم سفر یک روزه را به شهرستان گلوگاه انجام دادم و با توجه به گزارش هایی که از قبل در باره محرومیت این روستا دریافت کرده بودم برنامه ریزی کردم تا شخصا برای بازدید به این روستا بیایم تا از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات شما قرار بگیرم.

وی با قدردانی از مقاومت و ایستادگی مردم مصیب محله که برای دفاع از نظام اسلامی پنج شهید تقدیم کرند ، افزود : امروز به برکت خون فرزندان شهید شما است که میز و صندلی خدمت به ما رسیده است و اگر آنها جانفشانی نمی کردند ، نه میزی بود و نه صندلی و نه پستی .

استاندار مازندران گفت : از این که بدون هیچ چشمداشتی پای انقلاب و نظام ایستاده اید ، همه باید قدردان شما باشند و امروز هم چند مصوبه برای عمران روستای شما و رفع مشکلات گذراندیم که انشالله با سرعت پیگیری و اجرایی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران یکی از مصوبات را نوسازی مدرسه روستا اعلام کرد و گفت : سازمان نوسازی مدارس مکلف شده است تا مدرسه روستا را تخریب و نوسازی کند و اول مهر برای تحصیل دانش آموزان تحویل دهد.

وی افزود : قرار شد در کنار مدرسه یک خانه هم برای معلم مدرسه ساخته شود که این کار را هم سازمان نوسازی مدارس انجام خواهد داد.

حسینی پور گفت : در همین بازدیدی که داشتم با بررسی متوجه شدیم که هشت واحد مسکونی روستا که مردم در آن زندگی می کنند در حال تخریب است و هرلحظه ممکن است فرو بریزد در نتیتجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شده است این خانه را تخریب و نوسازی کرده و قبل از فرا رسیدن فصل زمستان تحویل دهد.

وی افزود : سایر اهالی روستا هم اگر خواسته باشند خانه هایشان را بازسازی و مقاوم سازی کنند ، بنیاد مسکن به هر یک از آنها مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد کرد که بخشی از آن بلاعوض خواهد بود.

استاندار مازندران با اظهار این که پنج خانه در روستا فاقد حمام است و باید برای این روستاییان هم فکری می شد ، گفت : مصوب کردیم که برای این خانه ها هم حمام ساخته شود چون امکان ساخت حمام عمومی برای روستا میسر نیست و به صرفه هم نمی باشد.

وی آسفالت مسیر جاده دسترسی به مصیب محله را هم مصوبه دیگر برای عمران این روستا برشمرد و گفت که راه و شهرسازی این کار را با سرعت انجام خواهد داد.

حسینی پور با ابراز تاسف از این که اهالی روستا به خاطر اختلافاتی که منابع طبیعی با سایر دستگاه ها دارند نتوانسته اند برای ساخت خانه در زمین خودشان مجوز دریافت کنند ، گفت : تصمیم گرفته شد تا این مشکل را منابع طبیعی و معاون هماهنگی استانداری در نشستی با یکدیگر حل کنند تا روستاییان بتوانند مجوز لازم را دریافت کنند.

استاندار مازندران تاکید کرد : این جای تاسف است که در همین روستا که اهالی نتوانسته اند مجوز ساخت و ساز بگیرند ، یک عده به نام روستایی با زد و بند برای خودشان کاخ ساختند و برخی از آنها هم اصلا مجوز نیز دریافت نکردند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : سیاست ما احیای اقتصاد روستایی است و تلاش می کنیم تا روستاهای ما دوباره به روستای فعال در حوزه کشاورزی و دامداری تبدیل شوند و این مشاغل برگردد.

وی افزود : هیچ زمینی در مازندران نباید بایر باشد و جوانان روستا باید شرکت تعاونی تشکیل بدهند و دولت هم کمک می کند تا بتوان از همه ظرفیت های روستا برای ایجاد شغل و ثروت بهره گرفت.

استاندار مازندران در پایان همچنین خطاب به روستاییان گفت که تمامی مسایل و مشکلاتشان از جمله آنهایی که در قالب نامه به او تحویل شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق