سجادی: به تعداد آدم های روی کره زمین شخصیت وجود دارد/ رئیس جمهور از خبر موفقیت صفی بسیار خوشحال شد


سجادی: به تعداد آدم های روی کره زمین شخصیت وجود دارد/ رئیس جمهور از خبر موفقیت صفی بسیار خوشحال شد

وزیر ورزش ‌و جوانان گفت: نخبگان نماد اثربخشی و بلوغ فکری و استعداد در جامعه و در حوزه های مختلف منشا خیر و برکت بوده و هستند و باید از ظرفیت نخبگان در کشور در مسیر درست آن استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی در جمع نخبگان شهرستان شمیرانات اظهار داشت: در بازدید امروز به شهرستانهای استان تهران وجه مشترکی در مشکلات اقشار مختلف جامعه دیده می شد، خصوصا در مسایل مربوط به شما نخبگان عزیز که باید موانع ها از جلوی پای شما عزیزان برداشته شود.

وی در ادامه به واکنش رییس جمهور زمانی که اخبار درخشش ورزشکاران کشورمان را در میادین مختلف می شنود اشاره کرد و گفت: زمانیکه حضور مشکات الزهرا صفی به عنوان دختر مسلمان ایرانی برای اولین بار در تاریخ تنیس به مسابقات گرنداسلم استرالیا راه پیدا کرد، به رییس جمهور گزارش دادم، از این خبر بسیار خوشحال شدند. باید به همه شما عزیزان بگویم که برای دکتر رییسی گرانی، تورم، قهرمانی، ورزش و... بسیار حائز اهمیت است و تمامی موارد را پیگیری می کند.

وزیر ورزش ‌و جوانان در ادامه صحبتهایش در خصوص خانه جوان گفت: خانه جوان به عنوان مکانی برای سازمانهای مردم نهاد برای برگزاری جلسات، برنامه ریزی برنامه ها بسیار مهم است و در همین جا به جوانان شمیرانات قول می دهم که مبلغی را بابت رهن یک واحد به عنوان خانه جوان به عنوان هدیه بپردازم تا پروژه نیمه تمام خانه جوان به بهره برداری برسد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی گفت: همایش باشکوه و فرهنگی برگزار شد. مردم با حضور خود می‌خواستند بار دیگر ثابت کنند در کنار نظام و رهبری‌شان هستند و خواهند بود. تصاویر و ویدیوهایی که از این مراسم در جریان سفر استانی به دست ما رسید، نشان داد که برنامه بسیار وزینی برگزار شده است. دوست دارم از راه دور قدردان این حضور باشم.

سجادی با بیان اینکه به دستور رییسی به زودی مشاور امور جوانان رییس جمهور با پست های زیرمجموعه خواهیم داشت، افزود: در وزارت ورزش و جوانان هم معاونت جوانان را خواهیم داشت و به این ترتیب دو بخش مهم در کشور مسائل حوزه جوانان را پیگیری خواهند کرد که می تواند کمک خوبی به این حوزه باشد.

وی ادامه داد: زمانی مسئولیت اجرایی نداشتم، بسیار راحت انتقاد می کردم اما امروز که در مقام مسئولیت قرار گرفتم ،متوجه شدم یک اتفاقاتی در اجرا می افتد که هیچ کجا نوشته نشده و هرچه روش های مدیریت را خوانده باشید، برای شما جدید است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که به تعداد آدم های روی کره زمین شخصیت وجود دارد، اظهار داشت: راضی کردن همه افراد یک جمع کار سختی است و ما نیاز داریم یک اصول و پل مشترک را در نظر بگیریم تا به یک اجماعی برسیم و به نیازهای اکثریت جواب دهیم. بنابراین خواهشم این است در مقام انتقاد یک مقداری خودمان را جای مسئول مربوطه بگذاریم و بضاعت، ظرفیت، قوانین موجود و مشکلات را در نظر بگیریم.

وی با بیان این که در ۹ ماه مسئولیت خود ۲۸ سفر استانی داشته، افزود: در این مدت به صورت شبانه روزی و با افتخار کار کردیم و دولتی که شکل گرفته، پای کار مردم است و خود رییس جمهور به عنوان راس هرم از همه پرکارتر و شبانه روزی در تلاش برای خدمت به مردم است.

سجادی با تاکید بر استفاده از همه کارکردها و ظرفیت های ورزش کشور با هدف دستیابی به توسعه پایدار، اظهار داشت: ۲۸هزار مکان ورزشی در کشور داریم که تنها 8 هزار مکان آن دولتی است. این مسأله باید واقع بینانه باید بررسی شود که از این مکان ها چطور استفاده می شود و چند نفر از آنها استفاده می کنند.

وی درخصوص توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان گفت: روزی که به این وزارتخانه آمدم، ۳هزار و۷۰۰ سمن جوانان داشتیم که امروز به 4 هزار سمن رسیده ایم و چیزی حدود ۵۰۰ پرونده صدور مجوز سمن هم در حال رسیدگی است که به تعداد سمنهای ما اضافه می شود اما در کنار این رشد کمی توجه زیادی هم به رشد کیفی آنها داریم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که کار ویژه ای برای سمنهای جوانان در سال جاری داریم، گفت: اسفند ماه سال گذشته و همزمان با روز جوان، شورای عالی جوانان به ریاست رییس جمهور بعد از ۹ سال برگزار شد و در این شورا رییسی قول دادند که ساختار حوزه جوانان ارتقا یابد.

سجادی همچنین درخصوص صدور مجوزها و شناسه های سمن های جوانان نیز گفت: به دستور رییس جمهور تمام دستگاه های کشور سامانه صدور کسب و کار را ایجاد کرده اند و دستور این است که در حداقل زمان ممکن این مجوز ها صادر شود. وزارت ورزش و جوانان دومین وزارتخانه ای بود که با وزارت اقتصاد برای ایجاد این سامانه همکاری کرد و سامانه ما بروز شد و سرعت عمل داشتیم.

وی ادامه داد: درخصوص صدور شناسه سمن ها باید این موضوع را از طریق سامانه های جدید وزارتخانه های مربوطه پیگیری کنید و اگر مشکلی وجود دارد آنرا به معاونت امور جوانان منتقل کنید تا پیگیری ها از این طریق صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان با تشکر از دغدغه مندی و طرح های خوب جوانان گفت: نکات و طرح های ارزشمندی ارائه شد که حتما این طرح ها و نکات را با وزرا و مسئولین مربوطه در هیات دولت برای بهرمندی مردم و جوانان مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس