سایپا زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا را اعلام کرد


سایپا زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا را اعلام کرد

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) مدیرعامل سایپا زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا را اعلام کرد. در ادامه با برخی از ویژگی‌های این دو محصول جدید سایپا آشنا می‌شویم. اطلس و آریا، دو محصول جدید سایپا هستند که پیش از این با برخی ویژگی‌های آنها آشنا شده بودیم و قرار بود به زودی روانه بازار ایران شوند؛ اما تاکنون... نوشته سایپا زمان عرضه دو خودرو اطلس...

مدیرعامل سایپا زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا را اعلام کرد. در ادامه با برخی از ویژگی‌های این دو محصول جدید سایپا آشنا می‌شویم.

اطلس و آریا، دو محصول جدید سایپا هستند که پیش از این با برخی ویژگی‌های آنها آشنا شده بودیم و قرار بود به زودی روانه بازار ایران شوند؛ اما تاکنون این اتفاق محقق نشده و حالا مدیرعامل سایپا از زمان عرضه این دو خودرو جدید پرده برداشته است.

سایپا‌ آریا در مردادماه 1399 رونمایی شد و قرار بود در سال 1400 به بازار عرضه شود که بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. آریا پس از شاهین به عنوان دومین خودرویی شناخته می‌شود که روی پلتفرم SP100 ساخته خواهد شد. این خودرو به پیشرانه‌هایی با قدرت 108 و 156 اسب بخار مجهز می‌شود و محور محرک آن دیفرانسیل جلو خواهد بود.

سایپا زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا را اعلام کردسایپا زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا را اعلام کرد

سایپا آریا

از جمله امکانات تیپ فول سایپا آریا می‌توان دو کیسه هوا، سانروف، آینه برقی، سیستم تهویه خودکار، فرمان برقی، روکش چرمی صندلی‌ها، نمایشگر لمسی، نویگیشن، دوربین عقب، سنسور عقب، سنسور نور یا اتولایت، سنسور فشار باد تایرها، چراغ روشنایی در روز، رینگ‌های آلومینیومی، نشانگر تعویض دنده GSI و ورود بدون کلید با استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

سایپا زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا را اعلام کردسایپا زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا را اعلام کرد

سایپا اطلس

سایپا اطلس هم یک هاچ بک کراس اوور است که راه کوییک را ادامه می‌دهد. اطلس جزو اولین محصولاتی خواهد بود که از پیشرانه ارتقا پیدا کرده تیبا با نام M15GSI استفاده می‌کند. این پیشرانه، 5 تا 7 درصد سوخت کمتری مصرف می‌کند، 7 درصد قدرت بیشتر و 5 درصد گشتاور بیشتری را تولید می‌کند و از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ بهره می‌برد. پیشرانه بهبود یافته سایپا اطلس قادر است قدرت 89 تا 94 اسب بخار و گشتاور 135 تا 138 نیوتن‌متر را تولید کند.

زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره زمان عرضه دو خودرو اطلس و آریا توضیح داد. به گفته تیموری، خودرو سایپا آریا از اواخر سال 1401 تولید و عرضه خواهد شد. همچنین سایپا اطلس نیز در سه ماهه نخست سال 1402 وارد مرحله تولید و عرضه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غمگین ترین تصویر انسانم