عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج


عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) تقریبا هیچ کس نمی‌خواهد مرگی عجیب یا ترسناک داشته باشد اما در طول تاریخ، افرادی به عجیب ترین شکل ممکن کشته شدند. در این مطلب گجت نیوز، ما به عجیب ترین مرگ های جهان می‌پردازیم. خوشبختانه در دهه‌های اخیر کمتر از قرن‌های قبل شاهد مرگ های عجیب و ترسناک در جهان هستیم. با این حال... نوشته عجیب ترین مرگ های جهان؛ از...

تقریبا هیچ کس نمی‌خواهد مرگی عجیب یا ترسناک داشته باشد اما در طول تاریخ، افرادی به عجیب ترین شکل ممکن کشته شدند. در این مطلب گجت نیوز، ما به عجیب ترین مرگ های جهان می‌پردازیم.

خوشبختانه در دهه‌های اخیر کمتر از قرن‌های قبل شاهد مرگ های عجیب و ترسناک در جهان هستیم. با این حال در گذشته، به دلایل گوناگونی مرگ هایی عجیب و غیر قابل باور اتفاق افتاده‌ که این روزها باورش برای هر کسی سخت است. اگر از طرفداران سریال‌های هالیوود مثل وایکینگ‌ها: والهالا باشید، ممکن است بتوانید برخی از مرگ های ترسناک و عجیب این لیست را پیشبینی کنید؛ مرگ‌هایی که عجیب و گاهی به شدت ترسناک و خشن هستند.

عجیب ترین مرگ های تاریخ جهان

هشدار:

محتوای این مطلب ممکن است برای همه مناسب نباشد

معمولا مردم وسایلی مانند اسلحه‌ها، لوازم تیز، انفجار و بلایایی مانند زلزله، سیل و … را به عنوان مواردی ترسناک و کشنده می‌شناسند. با این حال در این لیست، مواردی مانند کشته شدن به با آب هویج، فرش، مسابقات المپیک و حتی یک سطل دیده می‌شود که هیچ کس توقع کشته شدن به وسیله آن‌ها را ندارد. این شما و این هم لیست عجیب ترین مرگ های جهان. با گجت نیوز همراه باشید.

وقتی هویج باعث کشته شدن یک نفر می‌شود!

عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویجعجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

بسیاری از مردم هویج را به عنوان یکی از مفید‌ترین خوراکی‌ها می‌شناسند اما مفیدترین چیزها هم می‌توانند در صورت استفاده زیاد، کشنده باشند. باسیل براون، یک دانشمند حوزه تغذیه و سلامت بود که این مورد را به بدترین نحو ممکن متوجه شد.

در سال 1974 میلادی، این دانشمند نگون‌بخت به شدت به هویج علاقمند شد و تحقیق روی مزایای این سبزی را آغاز کرد. هویج یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین A است که هر شخصی می‌تواند به سادگی به آن برسد. مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های موجود در این سبزی هم بسیار زیاد هستند و مصرف کنترل شده هویج، می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. باسیل براون به خوبی از این موضوع آگاه بود اما در مصرف این سبزی، به شدت زیاده‌روی کرد.

او هر روز به طور میانگین تقریبا یک گالن آب هویج می‌نوشید. با این که براون یک مرد 48 ساله و کاملا سالم بود، پس از خوردن 10 گالن آب هویج در ده روز، به دلیل دریافت بیش از حد ویتامین A، کشته شد. جالب است بدانید کبد او پس از مصرف این میزان از ویتامین آ، تقریبا به طور کامل نابود شده بود. در کالبدشکافی‌های صورت گرفته روی بدن این دانشمند دیوانه مشخص شد او به بیماری به نام carotenemia نیز دچار شده است. با درگیر شدن بدن به این بیماری، پوست بدن فرد به شدت زرد می‌شود. در نهایت علت مرگ او، سیروز کبدی اعلام شد و هویج، به دلیل اصلی کشته شدن این فرد تبدیل شد تا براون، یکی از عجیب ترین مرگ های جهان را داشته باشد.

غرق شدن میان لشگر نجات غریق‌ها

عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویجعجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

شاید فکر کرده باشید دلیل انتخاب این تیتر، صرفا برای جذابیت متن و به وجود آوردن یک تضاد بوده اما جروم مودی، واقعا دلیل غرق شدن در استخر یک در یک مهمانی که برای نجات غریق‌ها برگزار شده بود کشته شد!

سال 1985 میلادی بود که اداره نوسازی نیو اورلانز، یک مهمانی با بیش از دویست مهمان ترتیب داد. در این مهمانی، بیش از صد نجات غریق حرفه‌ای و کارکشته حضور داشتند. جالب است بدانید در کنار این صد نفر، چهار نجات غریق دیگر هم حضور داشتند که وظیفه‌شان، نجات کسانی بود که احتمال داشت در استخر بیفتند.

با وجود حضور لشگری از نجات غریق‌های حرفه‌ای، هیچ کس متوجه سقوط جروم مودی در بخش عمیق استخر نشد. فریادهای او که ناشی از ترس و ناامیدی بود هم باعث نشد کسی به کمک او بیاید و در نهایت مودی، صاحب یکی از عجیب ترین مرگ های تاریخ شد. اگر تا به این جای کار ماجرا برای شما عجیب نیست، کافی است بدانید جروم مودی، دقیقا در ضیافتی که به مناسب یک سال بدون مرگ به دلیل غرق شدن در نیو اورلانز برگزار شده بود غرق شد و مرد!

همان طور که گفتیم دست و پا زدن‌های جروم مودی هیچ فایده‌ای نداشت و در نهایت در پایان این ضیافت و زمانی که مهمانان در حال خروج بودند، جنازه او پیدا شد. جروم جزو مهمانان این مراسم بود و همان طور که از مرگش مشخص است، نه تنها نجات غریق نبود بلکه به هیچ وجه شناگر خوبی هم نبود.

مرگی شایسته یک المپین

عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویجعجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

المپیک یکی از معدود رویدادهایی است که از دوران باستان به جا مانده و به عنوان قدیمی‌ترین رویداد ورزشی تاریخ شناخته می‌شود. هزاران هزار المپین تا به امروز توانسته‌اند در این رقابت‌ها به پیروزی برسند اما تنها یک المپین در تاریخ وجود داشته که جنازه‌اش به عنوان برنده مسابقه شناخته شده است. با آرچیون فیگالیا، تنها جنازه‌ای که پیروز رقابت‌های المپیک شد آشنا شوید!

برای دانستن داستان آرچیون، باید به شش قرن پیش از میلاد مسیح برویم. در آن دوران، آرچیون فیگالیا یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین کشتی‌گیران بود. سال 564 پیش از میلاد مسیح، ورزشی عجیب وجود داشت که می‌توان آن را به نوعی پدر MMA امروزی دانست. در این ورزش که پانکراسیون نام داشت، ورزشکاران می‌توانستند بدون هیچ محدودیتی با مشت و لگد، خفه کردن، گرفتن حریف و … به پیروزی برسند.

آرچیون در گذشته موفق شده بود در رقابت‌های این رشته ورزشی به شدت خشن به پیروزی برسد و بسیاری از مردم و تماشاگران، منتظر پیروزی دوباره این غول بی‌رحم بودند. همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت اما در میانه‌های این مبارزه خونین، رقیب آرچیون توانست بهتر از او عمل کند. او تلاش کرد آرچیون را خفه کند و توانست در نهایت ذره ذره جان او را بگیرد. با توجه به اتفاقاتی که در این مسابقه در جریان بود، تمام مردم فکر می‌کردند همه چیز تمام شده و قهرمان مورد علاقه‌شان با یکی از عجیب ترین مرگ ها، کارش را در این مبارزه تمام کرده است.

آرچیون یک مرگ با افتخار را به شکست ترجیح داد

آن طور که فیلوستراتوس، یکی از نویسندگان یونانی اعلام کرده، مربی آرچیون از او خواسته تا تسلیم نشود و مرگی قهرمانانه داشته باشد. کشتی‌گیر او هیچ وقت در المپیک شکست نخورده بود و مربی‌اش حاضر بود مرگ ورزشکارش را شاهد باشد اما شکست او را نبیند. آرچیون با این که در حال مرگ بود برای آخرین بار تمام قدرتش را جمع کرد و ضربه‌ای محکم به پای رقیبش زد. سپس مچ پای رقیب را در زانویش گیر انداخت و با تمام قدرتش تلاش کرد.

آرچیون توانست مچ پای رقیبش را بشکند و رقیبش هم به دلیل درد بسیار زیاد، تسلیم شد. برخی از تاریخ‌نگاران باور دارند ضربه نهایی آرچیون به رقیبش، باعث شکستن گردنش شده و برخی دیگر می‌گویند دلیل مرگ او خفگی بوده است. در هر حال آرچیون توانست به دراماتیک‌ترین شکل ممکن پیروز شود اما پس از لحظاتی جانش را از دست داد. آرچیون فیگالیا، تنها فردی است که پس از مرگ، قهرمان المپیک شده است.

مرگ یک فیلسوف با مدفوع گاو جزو عجیب ترین مرگ های جهان است

عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویجعجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

بهتر است در یونان باستان بمانیم تا داستان یکی دیگر از عجیب ترین مرگ های تاریخ را بخوانیم. هراکلیتوس، جزو مشهورترین فلاسفه یونان باستان است که مرگش هم به اندازه زندگی‌اش عجیب و تا حدی جالب است. این مرگ عجیب، در شهر افیسوس در یونان باستان اتفاق افتاده است.

در این مطلب وب سایت گجت نیوز، ما به آثار، سخنان یا زندگی‌نامه این فیلسوف شناخته شده کاری نداریم اما خوب است بدانید او با لقب «فیلسوف تاریک» شناخته می‌شود. نظرات او معمولا به سختی قابل درک بود و دید مثبتی به جهان نداشت و شاید عاشقان فلسفه هم نتوانند سخنان او را به راحتی درک کنند. او به شدت به صحبت کردن به شکل معما‌گونه علاقه داشت و فکر می‌کرد اگر کسی آن‌قدر باهوش نیست که معنای سخنانش را بفهمد، اصلا ارزش صحبت و هم‌نشینی را ندارد.

هراکلیتوس حتی با پزشکانش هم معماگونه صحبت می‌کرد!

طرز فکر این فیلسوف هر چند جالب بود اما در سال 475 پیش از میلاد مسیح، برایش دردسرساز شد. او داشت با کهولت سن دست و پنجه نرم می‌کرد و بیماری دراپسی هم برای او مشکل‌ساز شده بود. این بیماری باعث می‌شود آب و مایعات میان‌بافتی در بخش‌هایی از بدن جمع شود و ورم‌هایی به وجود بیاید. هراکلیتوس با پزشکان درباره این بیماری صحبت کرد اما همان طور که انتظار دارید، صحبت‌های او به هیچ وجه قابل درک نبوند. او به جای درخواست دارو، از آن‌ها پرسید آیا می‌توانند هوای بارانی را به خشک‌سالی تبدیل کنند!

پزشکان این فیلسوف به هیچ وجه متوجه منظور او نشدند و نتوانستند یک راه حل درمانی پیش پای او بگذارند. این فیلسوف که از پزشکان ناامید شده بود، به این نتیجه رسید که می‌تواند خودش دوای مناسبی برای دردش پیدا کند.

معمولا بیشتر مردم توقع دارند فلاسفه تصمیم‌هایی منطقی بگیرند اما هراکلیتوس احمقانه‌ترین تصمیم ممکن را گرفت. او خود را زیر مدفوع گاو دفن کرد تا مایعاتی که به شکل ورم در بدنش به وجود آمده بودند خارج شوند. او حتی می‌خواست پس از بیرون آمدن از مدفوع گاو، زیر آفتاب بخوابد تا خشک شود! با این حال او نتوانست دوام بیاورد و در میان مدفوع گاو، یکی از عجیب ترین مرگ های جهان را تجربه کرد. عده‌ای می‌گویند او به دلیل سفت شدن مدفوع گاو کشته شده و برخی باور دارند دسته‌ای از سگ‌های وحشی وقتی او در مدفوع گاو گیر کرده بود، به او حمله کرده و هراکلیتوس را تکه‌تکه کرده‌اند.

خلیفه عباسی که نمدمال شد

عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویجعجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

برای مدتی حکومت عباسیان قدرت بسیار زیادی داشتند و جزو قدرتمندترین فرمانروایی‌های کره زمین بودند. در قرن سیزدهم میلادی این حکومت به هیچ وجه قدرت گذشته‌اش را نداشت و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، هجوم مغول‌ها به سرزمین‌های عباسیان بود که مشکلات زیادی را برای مستعصم عباسی (با معتصم عباسی اشتباه گرفته نشود) به وجود آورد.

او خلیفه بغداد بود و مغول‌ها فاصله کمی تا شهر او داشتند. عباسیان تقریبا تمام قدرت خود را از دست داده بودند و بسیاری از متحدانشان توسط مغول‌ها کشته شدند. با این حال مستعصم هنوز توهم قدرتمند بودن حکومتش را رها نکرده بود به هیچ وجه آماده حمله هلاکوخان مغول نبود. بغداد در آن دوران یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی و فرهنگی جهان بود اما تنها یک محاصره سیزده‌روزه کافی بود تا این شهر سقوط کند. ساختمان‌ها نابود شدند و بسیاری از مردم بغداد کشته شدند و مغول‌ها وارد قصر شدند.

برخی از منابع و کتب تاریخی اعلام کرده‌اند هلاکوخان مغول نمی‌خواسته خون آخرین خلیفه عباسی را بریزد و او احتمالا به دار آویخته شده است. با این حال بسیاری از منابع اعلام کرده‌اند آخرین خلفیه عباسی در یک قالی پیچیده شده و با نمدمالی کشته است تا یکی از عجیب ترین مرگ های جهان را داشته باشد.

وقتی شکارچی در یکی از عجیب ترین مرگ های جهان شکار می‌شود

عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویجعجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

یکی از شناخته شده‌ترین کاشفان در بریتانیا با شلیک کردن به خودش در سینه کشته شد. جان هنینگ فردی بود که بیشتر به خاطر شناسایی سرچشمه رود نیل به شهرت رسید و در قرن نوزدهم، یکی از بیشمار کاشفانی بود که رهسپار قاره آفریقا می‌شد. او با این که بارها در آفریقا جان خود را به خطر انداخته بود، توانسته بود از چنگال مرگ فرار کند و به کشورش باز گردد اما در جایی که به هیچ وجه توقع کشته شدن را نداشت، مرگ سراغش آمد.

روز پانزدهم ماه سپتامبر 1864 میلادی بود که جان هنینگ اسپیک در نستون پارک ویلتشایر در انگلستان شکار می‌کرد. پسرعموی او نیز در این شکار همراهش بود. جان شکارچی خوبی بود اما زمانی که داشت از یک دیوار سنگی بسیار کوتاه عبور می‌کرد، اسلحه‌اش به اشتباه شلیک کرد و گلوله در سینه این کاشف بزرگ فرود آمد. او پس از چند دقیقه آخرین نفسش را کشید و زمانی که به شکار رفته بود، توسط خودش شکار شد.

جیمز اوتیس جونیور، آرزویت برآورده شد!

عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویجعجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

جیمز اوتیس جونیور در دوران انقلاب آمریکا چهره‌ای کاملا شناخته شده بود. او که یک وکیل، قانون‌گذار و فعال سیاسی بود جمله‌ای معروف داشت؛ «مالیات بدون نمایندگی، استبداد است». این جمله تاثیرات سیاسی بسیاری داشت که در این مطلب جایی ندارند. با این حال دانستن باورها و نکات قابل توجه درباره زندگی این شخصیت خالی از لطف نیست.

او می‌توانست به سادگی به یکی از پدران بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا تبدیل شود اما مشکلات روانی که برایش به وجود آمد باعث شد به مرور کمتر از او شنیده شود. در سال 1796 میلادی نیز، یک مامور مالیات بریتانیا او را به شدت کتک زد که باعث شد مغز جیمز اوتیس جونیور آسیب ببیند.

چند سال پس از مشکلات روانی و آسیبی که به مغزش وارد شده بود، جیمز اوتیس جونیوز کشته شد. در روز بیست و سوم ماه می سال 1783 میلادی، او به دلیل برخورد صاعقه به بدنش از دنیا رفت. شاید به نظر شما این نوع مرگ عجیب نباشد اما نکته‌ای که مرگ جیمز اوتیس جونیور را به یکی از عجیب ترین مرگ های جهان تبدیل می‌کند، علاقه او به این نوع کشته شدن بود. خواهر و دیگر اطرفیان جیمز گفته‌اند او بارها اعلام کرده می‌خواهد با برخورد صاعقه کشته شود.

جیمز در نهایت زمانی که در ورودی در خانه یکی از دوستانش ایستاده بود و مشغول گفتن یک داستان بود، با برخورد صاعقه کشته شد. نکته قابل توجه این است که افراد زیادی کنار او حضور داشتند اما صاعقه فقط و فقط به جیمز که آرزوی کشته شدن با صاعقه را داشت برخورد کرد!

سطل می‌تواند از شمشیر هم کشنده‌تر باشد!

عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویجعجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

به نظر شما یک قاتل که می‌خواهد پادشاه روم شرقی را به قتل برساند چه سلاحی را انتخاب می‌کند؟ چاقو، خنجر، سم یا شمشیر؟ شاید هم برای طبیعی جلوه دادن همه چیز، قاتل سراغ هل دادن پادشاه از جایی بلند برود؛ با این حال قاتل این ماجرا، سراغ استفاده از یک سطل نقره‌ای رفت.

کنستانس دوم، امپراطور روم شرقی (بیزانس) بود و بین سال‌های 641 تا 668 پس از میلاد مسیح زندگی می‌کرد. زندگی او نکات جالبی را در خود جای داده و مرگ او نیز یکی از عجیب ترین ها در جهان بوده است. داستان مرگ این پادشاه توسط تئوفیلوس ادسا که یکی از محققان قرن هشتم میلادی بوده روایت شده است.

در گذشته افراد قدرتمند زیادی در حمام‌ها کشته شدند. شاید معروف‌ترین قتل در حمام برای ما ایرانی‌ها، قتل امیرکبیر باشد اما بسیاری از مردم جهان قتل کنستانس دوم که به کنستانس ریشو هم معروف است را به عنوان شناخته‌شده‌ترین قتل در حمام تاریخ می‌شناسند.

سلطنتی که با سطل تمام شد

در منابع تاریخی اعلام شده زمانی که کنستانس دوم در حمام بود، یکی از خدمتکارانش سطلی نقره‌ای را برداشت و آن را پر از صابون و گل ختمی کرد. او سپس این مخلوط را روی سر کنستانس خالی کرد. چشمان کنستانس از گل ختمی و صابون پر شده بود و نمی‌توانست هیچ چیزی را ببینید. در این زمان خدمتکار امپراطور روم شرقی سطل را گرفت و با قدرت به سر کنستانس ضربه زد.

او پس از کشتن کنستانس ریشو، به سرعت از حمام خارج شد و توانست فرار کند. ظاهرا پس از فرار، هیچ کس نتوانسته او را پیدا کند و دیگر چیزی از او شنیده نشده است. دیگر خدمتکاران کنستانس بیرون از حمام منتظر بودند اما وقتی دیدند خبری از امپراطورشان نیست، وارد شدند و او را بی‌هوش پیدا کردند. برخی از منابع اعلام کرده‌اند کنستانس تا پایان آن روز زنده مانده اما بعد از آن حکومت بیست و هفت ساله‌اش با یکی از عجیب ترین مرگ های تاریخ به پایان رسیده است.

عقاب خونی احتمالا عجیب ترین و ترسناک ترین مرگ تاریخ جهان باشد

عجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویجعجیب ترین مرگ های جهان؛ از مراسم عقاب خونی تا مردن با هویج

تا اینجا با مرگ های عجیبی رو به رو شدیم اما شاید هیچ مرگی به اندازه مراسم عقاب خونی وایکینگ‌ها عجیب یا ترسناک نباشد. این مراسم در سریال وایکینگ‌ها نیز به نمایش در آمده و بسیاری از کاربران به واسطه این سریال با این مراسم ترسناک آشنا شدند. در این مراسم وایکینگ‌ها فرد خاطی را به خشن‌ترین شکل ممکن به قتل می‌رسانند. گفته می‌شود بدن نیمه جان قربانی در این مراسم به شکل یک عقاب در می‌آید و تا پایان مراسم، قربانی زنده می‌ماند. اگر می‌خواهید بیشتر با این مراسم ترسناک و عجیب وایکینگ‌ها آشنا شوید، می‌توانید درباره مراسم عقاب خونی در گجت نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ گرجستان صعود کرد؛ سروش رفیعی از خوشحالی بال درآورد!