سامسونگ قدرت حسگر 200 مگاپیکسلی‌اش را با چاپ نمونه عکس آن روی بیلبوردی غول‌پیکر به‌نمایش گذاشت


سامسونگ قدرت حسگر 200 مگاپیکسلی‌اش را با چاپ نمونه عکس آن روی بیلبوردی غول‌پیکر به‌نمایش گذاشت

سامسونگ از مدتی قبل روی حسگر 200 مگاپیکسلی مخصوص گوشی‌های هوشمند کار می‌کند. این شرکت اکنون تصویری از یک گربه را با این حسگر ثبت کرده و روی یک بیلبورد بسیار بزرگ به‌نمایش درآورده است.

سامسونگ قصد دارد صنعت گوشی‌های هوشمند را به عصر جدیدی از عکاسی با وضوح بالا سوق دهد. این شرکت برای رسیدن به این هدف، حسگر دوربین جدیدی ساخته است که از قدرت کافی برای ثبت تصاویر باکیفیت بیلبوردهای غول‌پیکر برخوردار است. با این حسگر امکان بزرگ‌نمایی یا برش عکس‌ها بدون افت کیفیت دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که TechSpot اشاره می‌کند، سامسونگ سال گذشته با معرفی حسگر دوربین جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی خود، جنگ مگاپیکسل‌ها را دوباره شعله‌ور کرد. این شرکت حسگر جدید خود را Isocell HP1 می‌نامد و ظاهراً برای اولین‌بار در گوشی پرچم‌دار بعدی موتورولا با اسم‌رمز Frontier مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

غول فناوری کره‌ی جنوبی از به‌روزرسانی جدید Isocell HP1 خبر داد که البته هنوز درمرحله‌ی توسعه قرار دارد. مهندسانی که روی این حسگر جدید کار می‌کنند به‌دنبال کشف پتانسیل‌های این راهکار پیشرفته برای عکس‌برداری هستند و به‌همین دلیل تصمیم گرفتند تصویر بزرگی از یک گربه را روی بیلبوردی به ابعاد ۲۸ در ۲۲ متر چاپ کنند. درمقام مقایسه این ابعاد تقریباً نصف یک زمین بستکبال است.

تصویر بزرگ گربه با ادغام کیت نمونه‌ی اولیه‌ و حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ گرفته شده است؛ اما این حسگر هنوز برای ثبت عکس سوژه‌های متحرک بهینه‌سازی نشده است. مهندسان سامسونگ حتی از یک آداپتور سفارشی استفاده کرده‌اند که به آن‌ها اجازه داد لنز‌های دوربین‌های DSLR مختلف را آزمایش کنند، اما درنهایت از این روش صرف‌نظر کردند؛ زیرا نتایج به‌دست آمده، عملکرد واقعی ماژول Isocell HP1 را به‌عنوان دوربین گوشی هوشمند نشان نمی‌داد.

مهندسان پس از گرفتن چندین عکس، یکی را برای چاپ روی قطعه‌ای پارچه‌ای به‌طول ۲٫۳ متر انتخاب کردند که سپس با کنارهم قراردادن قطعات، بوم کاملی از تصویر ایجاد شد. مین هیوک لی، یکی از مهندسان سامسونگ معتقد است که مزیت اصلی حسگر Isocell HP1، توانایی ثبت تصویری است که می‌توان به‌راحتی و بدون افت کیفیت روی آن بزرگ‌نمایی کرد یا آن را برش داد. علاوه‌براین می‌توان از این ویژگی در فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه استفاده کرد.

بااین‌حال یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ، توانایی گروه‌بندی چهار یا ۱۶ پیکسل در یک پیکسل بزرگ‌تر برای تولید تصویری با کیفیت بالاتر و نویز کم‌تر در سناریوهای کم‌نور است.

شرکت‌هایی مثل کانن (Canon) رویکرد متفاوتی درمورد بهبود حساسیت حسگرهای دوربین درپیش گرفته‌اند. وضوح تصویر در استانداردهای مدرن همچنان کم است، اما دسته‌ی جدیدی از حسگرهای به‌اصطلاح SPAD برای چیزی بیش از عکاسی در نور کم، امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند. درواقع می‌توان در ساخت محصولات مختلف از عینک‌های واقعیت ترکیبی گرفته تا سیستم‌های نظارتی و خودروهای خودران، از این فناوری استفاده کرد.

سامسونگ قدرت حسگر 200 مگاپیکسلی‌اش را با چاپ نمونه عکس آن روی بیلبوردی غول‌پیکر به‌نمایش گذاشت

با کانال تلگرام زومیت، آخرین اخبار فناوری و علمی را سریع‌تر از همیشه دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403