شکایت جدید سهامداران توییتر از ایلان ماسک؛ آیا مرد مریخی یک شیاد است؟


شکایت جدید سهامداران توییتر از ایلان ماسک؛ آیا مرد مریخی یک شیاد است؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) ماجرای جنجالی خرید توییتر توسط ایلان ماسک، باعث شکایت جدیدی از او شده است. سهامداران، مدیرعامل تسلا را به دستکاری قیمت‌ها در بازار بورس متهم کرده‌اند. اخیرا ایلان ماسک، بی‌سروصدا 9.2 درصد از سهام توییتر را تصاحب کرد. بر اساس قوانین SEC، خرید بیش از 5 درصد از سهام شرکت، باید از قبل اطلاع‌رسانی می‌شد؛... نوشته...

ماجرای جنجالی خرید توییتر توسط ایلان ماسک، باعث شکایت جدیدی از او شده است. سهامداران، مدیرعامل تسلا را به دستکاری قیمت‌ها در بازار بورس متهم کرده‌اند.

اخیرا ایلان ماسک، بی‌سروصدا 9.2 درصد از سهام توییتر را تصاحب کرد. بر اساس قوانین SEC، خرید بیش از 5 درصد از سهام شرکت، باید از قبل اطلاع‌رسانی می‌شد؛ اما ماسک در آن مقطع سکوت پیشه کرد و با خرید سهام در قیمت پایین‌تر، توانست 156 میلیون دلار صرفه‌جویی کند. این تاخیر در افشای اطلاعات، باعث ضرر برخی از سهامداران و شکایت آن‌ها از ایلان ماسک شد. حالا اما پرونده حقوقی دیگری علیه او باز شده است.

سرمایه‌گذاران، ادعاهای ایلان ماسک پس از اقدام به خرید توییتر با مبلغ 44 میلیارد دلار را نیز تلاش برای مفت‌خری تفسیر می‌کنند. به طور خاص، آن‌ها روی اصرار این میلیاردر به مشخص شدن تعداد اکانت‌های فیک در این شبکه اجتماعی و تعلیق معامله به همین بهانه دست گذاشته‌اند. شاکیان، امیدوار به گشودن یک پرونده شکایت جمعی و دریافت غرامت هستند.

به غیر از موارد ذکر شده، پرونده حقوقی دیگری هم در جریان است. پیش‌تر یک صندوق بازنشستگی در آمریکا، خرید توییتر توسط ایلان ماسک را ناقض قوانین ایالت دلاوِر دانسته بود و خواستار توقف آن تا سال 2025 شده بود. حالا SEC در حال رسیدگی به این موضوع است و هنوز هیچ تضمینی برای موفقیت شاکیان نیست؛ اما از همین ابتدا، سنگ بزرگی در مسیر بلندپروازی ایلان ماسک افتاده است.

منبع :engadget

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت