رفسنجان طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا کرد


رفسنجان طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا کرد

کرمان- ایرنا- طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه با مسافت 55 کیلومتر در کشور در شهر جوادیه الهیه از توابع منطقه نوق رفسنجان در سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاروان ِ صادقیه شهر جوادیه الهیه از توابع منطقه نوق رفسنجان دو روز قبل از گلزار شهدای این شهر حرکت خود را آغاز کرد تا در مراسم شهادت امام صادق (ع) در امامزاده سید جلال الدین اشرف شرکت کند.

این کاروان فاصله ۵۵ کیلومتری تا میعادگاه عاشقان امام صادق (ع) یعنی آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف، را با پای پیاده طی کرد.

رفسنجان طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا کرد

همه ساله در سالروز شهادت امام صادق (ع) کاروان های پیاده روی از روستاهای مجاور عازم این آستان مقدس می شوند، که در طول مسیر به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند و بعد از تجمیع کاروان ها در آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین ، مراسم نوحه سرایی و عزاداری این امام همام با حضور آحاد مردم ولایت مدار برگزار می شود.

هدف از این حرکت فرهنگی و معنوی، نشر معارف امام صادق (ع) و گسترش فرهنگ و مکتب جعفری و تجدید میثاق با ولایت به صورت شهر به شهر و نقطه به نقطه است.

حجت الاسلام سیدمحمدمهدی میرمیران هم عصر جمعه در این آئین در سالروز شهادت امام ششم شیعیان به بیان وظایف انسان‌ها در عصر غیبت پرداخت و گفت: حفظ دین و ایمان یکی از سخت ‌ترین کارها در آخرالزمان است.

رفسنجان طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا کرد

وی افزود: زمینه ‌های فراوانی از جمله ثروت، قدرت، لذت ها و شهوات حرام و غیره برای آلوده ‌شدن انسان به انواع و اقسام گناهان، در آخرالزمان بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

حجت الاسلام میرمیران بیان کرد: در عصر غیبت انسان باید بر دین خود استوار باشد و هیچ چیزی او را از دین اسلام و عشق به امام عصر منحرف نسازد و صبر و شکیبایی در امور و تقوای الهی را پیشه کند ضمن اینکه باید برای فرج امام زمان باید بسیار دعا کرد.

وی شهادت حضرت امام صادق(ع )را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: از درس های امام صادق(ع) استفاده انسان از فرصت ها و توجه به نماز و سبک نشمردن آن است .

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر