معاون استاندار:افزایش بهره‌وری در کشاورزی گلستان توجه ویژه قرار گرفت


معاون استاندار:افزایش بهره‌وری در کشاورزی گلستان توجه ویژه قرار گرفت

گرگان- ایرنا- معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: افزایش و ارتقای بهره وری و  رشد 77 درصدی محصولات کشاورزی برای تحول و پیشرفت این استان مورد توجه و تاکید ویژه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد دهنوی روز جمعه در حاشیه بازدید از شرکت زنجیره ای مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا در شهرک صنعتی بعثت گنبد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روش های متنوعی برای افزایش کمی و کیفی بهره وری و تولید محصولات کشاورزی در نظر گرفته شد که امیدواریم با توجه به پیشرفت استان در حوزه صنعتی کشاورزی بتوانیم در برنامه ۱۴۰۴ این سهم بهره وری را به حداکثر برسانیم.
وی اظهارداشت: در راستای حمایت از تولیدکننده و ایجاد کسب و کار از تمام ظرفیت های استان استفاده می شود و در این زمینه ورود جدی شده است.
وی بیان کرد: احیای ظرفیت های معطل مانده از جمله مجوزهای زمین های شهرک های صنعتی و معدن که گرفته شده ولی کاری انجام نگرفته با مزایده و مناقصه واگذار خواهد شد.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان یادآور شد: احیای سهم استان در بخشی از ظرفیت هایی که سال ها در استان در حوزه های مختلف از جمله معادن بهره برداری می کردند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس در این بازدید گفت: این شهرستان ظرفیت های زیادی داشته که باید از آن استفاده ویژه شود.
مهدی دهرویه افزود: گنبد مرکز و منطقه مهمی در کشاورزی از جمله در حوزه گلخانه ای بوده که متاسفانه مغفول مانده و نیاز به برنامه ریزی برای دریافت سند چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.
وی اظهارداشت: ساماندهی وضعیت کشاورزی، کریدور شمال به جنوب و راه آهن اینچه برون به جنوب هم به احیای ظرفیت های مغفول شهرستان کمک می کند.

فرماندار گنبد تصریح کرد: در بازدیدهای اعضای کمیسیون های مختلف کشوری از استان و شهرستان همه براین باورند که باید از حالت عقب ماندگی ظرفیت ها درآمده و با اهتمام جدی مسوولان استانی این مهم به زودی محقق خواهد شد.
گلستان ۲۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد که این افراد در سال زراعی گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی معادل پنج درصد تولیدات کشاورزی کشور را تولید و روانه بازار مصرف کردند.
کارخانه زنجیره کامل تولید مرغ‌های تخم‌گذار ، مرغ مادر و تخم‌مرغ را در شرکت کاسپین طلایی چیکا در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال تاسیس شده که با تکمیل آن فرصت اشتغال برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.
این زنجیره کامل تولیدی شامل ۶۰ هزار مرغ مادر تخم گذار، ۳۰۰ هزار قطعه پولت تخم گذار، سه میلیون قطعه مرغ تخم گذار، ۹۰۰ هزار پرورش پولت تخم‌گذار، صنایع وابسته از قبیل کارخانه خوراک آماده دام، کارخانه جوجه‌کشی، کارخانه بسته بندی، و فراوری تخم‌مرغ را شامل می شود.
این واحد تولیدی قابلیت تولید سالیانه ۷۵۰ هزار تن تخم‌مرغ در سال را دارد که معادل ۲۵ درصد کل تولید تخم‌مرغ کشور است.
اقتصاد اصلی استان گلستان با ۲ میلون نفر جمعیت بر پایه کشاورزی استوار است.
گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران همسایه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش