فناوری که دروغ را از چشم‌ها تشخیص می‌دهد


فناوری که دروغ را از چشم‌ها تشخیص می‌دهد

یک شرکت با فناوری جدید خود می‌تواند در طول 15 تا 30 دقیقه با تجزیه و تحلیل حرکات غیرارادی چشم دروغ را تشخیص دهد.

یک شرکت با استفاده از فناوری جدیدش اطمینان می‌دهد که می‌تواند دروغ را در ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با تجزیه و تحلیل حرکات غیرارادی چشم تشخیص دهد.

به گزارش slashgear، این شرکت پیشنهاد می‌کند که فناوری EyeDirect آن‌ها ۸۶ تا ۸۸ درصد در تشخیص دروغ در یک سوژه انسانی دقیق است. برای استفاده از این فناوری، یک آزمودنی جلوی رایانه می‌نشیند و در یک آزمون خودکار با سؤالاتی شرکت می‌کند که می‌توان به آن‌ها «درست» یا «نادرست» پاسخ داد. این آزمایش از یک دوربین ردیابی چشم مادون قرمز برای ضبط و تجزیه و تحلیل حرکات چشم استفاده می‌کند.

فناوری که دروغ را از چشم‌ها تشخیص می‌دهد

در هر ثانیه، این تست می‌تواند تا ۶۰ اندازه گیری رفتار‌های غیرارادی چشم را ثبت کند. رفتار‌های غیرارادی چشم شامل تغییرات در قطر مردمک، حرکت چشم، پلک زدن است، اما تشخیص‌ها به این مورد ختم نمی‌شود. هنگامی که ویدیوی حرکات چشم ضبط شد، برنامه داده‌ها را پردازش می‌کند و در کمتر از پنج دقیقه فردی را فریبنده یا راستگو می‌داند.

EyeDetect می‌تواند یک تست ۱۵ دقیقه‌ای به نام Directed Lie Comparison یا یک تست ۳۰ دقیقه‌ای به نام Multi-Isue Comparison Test را اجرا کند. معاینات پلی گراف سنتی می‌تواند از ۹۰ دقیقه تا پنج ساعت طول بکشد و نتایج نهایی تا چند هفته طول می‌کشد. تاد میکلسن، مدیر عامل Converus در مصاحبه‌ای گفت: "شما تلاش ذهنی بیشتری برای دروغ گفتن انجام می‌دهید دانشمندان از آن به عنوان "بار شناختی" یاد می‌کنند تا زمانی که حقیقت را می‌گویید و تغییرات غیرارادی را تجربه می‌کنید. مردمک‌های شما تا ۱۰ میلی متر گشاد می‌شوند. این چیزی است که با چشم غیرمسلح نمی‌توانید ببینید."

مالک شرکت اطمینان می‌دهد که دوربین و نرم افزار ویژه آن می‌تواند رفتار‌های چشمی را که تنها در چند میلی ثانیه اتفاق می‌افتد، تشخیص دهد. این شرکت می‌گوید بیش از ۶۰۰ مشتری در ۵۰ کشور جهان دارند و به ۵۰ زبان کار می‌کنند. این شرکت پیشنهاد می‌کند که راه اصلی تجارتش با سیستم EyeDirect تجزیه و تحلیل افراد برای مشارکت در مصرف مواد مخدر، سرقت، خیانت، قتل، خرابکاری، جاسوسی، تروریسم و سایر رفتار‌های مجرمانه و غیراخلاقی است.

فناوری که دروغ را از چشم‌ها تشخیص می‌دهد

لئونارد ساکس، روانشناس دانشگاه براندیس و کارشناس تحقیقات دروغ یابی گفت: "مردم برای مدت طولانی سعی کرده اند این پیش بینی‌ها را انجام دهند. اما علم در ۱۰۰ سال گذشته پیشرفت چندانی نکرده است. " ساکس افزود: علیرغم اینکه EyeDetect و فناوری پشت آن بررسی نشده است. من هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط حرکات چشم با فریب نمی‌دانم.

واشنگتن پست فاش کرد که ذهن علمی پشت EyeDetect جان کرچر، استاد بازنشسته دانشگاه یوتا است که توسط وزارت دفاع تامین مالی شده و با سیا مشورت کرده است. پیامد‌های اخلاقی و قانونی فناوری تشخیص دروغ و پیامد‌های آن بسیار قابل توجه است. از مجریان قانون گرفته تا شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی، کارشناسان نگران این هستند که آزمایش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است دادگاه‌ها، عدالت و جامعه را به بیراهه بکشاند.

بیشتر بخوانید

آیا فناوری ما را دروغگو کرده؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان