پایان 8 سال دوری و انتظار؛/ مس کرمان لیگ برتری شد


پایان 8 سال دوری و انتظار؛/ مس کرمان لیگ برتری شد

تیم فوتبال مس کرمان موفق شد در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل به لیگ برتر صعود کند.

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مسابقات هفته سی و دوم لیگ دسته اول فوتبال ایران، تیم صدرنشین مس کرمان از ساعت ۱۹ امروز در ورزشگاه وحدت آستارا مهمان تیم رده هشتمی شهرداری بود.

شاگردان فرزاد حسین‌خانی که در پنج هفته اخیر لیگ یک از وقفه ملوان انزلی استفاده کرده بودند و توانستند صاحب چهار پیروزی و فقط یک تساوی شوند، امروز می‌توانستند با یک امتیاز خارج از خانه مقابل شهرداری آستارا صعودشان به لیگ برتر را قطعی کنند که موفق شدند به این مهم برسند.

مس کرمان در نیمه اول سعی در مدیریت بازی داشت و با وجود اینکه دو بار دروازه‌اش تهدید شد، بازی پایاپای را مقابل شهرداری آستارا به نمایش گذاشت و با تساوی بدون گل به رختکن رفت.

پایان 8 سال دوری و انتظار؛/ مس کرمان لیگ برتری شد

شاگردان حسین‌خانی که در نیمه دوم کمی عقب کشیده بودند، سه بار روی موقعیت‌های تیم شهرداری آستارا دروازه خود را در خطر دیدند ولی هیچ یک از توپ‌ها وارد دروازه نشد و در سمت مقابل مسی‌ها نیز به جز یک فرصت جدی خیلی خودشان را به آب و آتش نزدند تا در نهایت با یک امتیاز صعودشان را به لیگ برتر قطعی کنند.

مس کرمان که فصل موفقی با تنها دو شکست تا هفته سی و دوم و در فاصله دو هفته مانده تا پایان لیگ دسته اول فوتبال ایران سپری کرده بود، با تساوی بدون گل خارج از خانه مقابل شهرداری آستارا، ۶۶ امتیازی شد تا با یک امتیاز بیشتر نسبت به ملوان انزلی همچنان صدرنشین بماند و بخاطر فاصله ۸ امتیازی با آرمان‌گهر رده سومی، صعودش به لیگ برتر را قطعی کند.

تیم فوتبال مس کرمان که از فصل ۸۶-۸۵ تا ۹۳-۹۲ در لیگ برتر بود و در لیگ سیزدهم پس از قرار گرفتن در رده شانزدهم به لیگ یک سقوط کرد، پس از هشت سال دوری و انتظار از سطح اول فوتبال ایران، دوباره به این رقابت‌ها بازگشت.

صعود مس کرمان از لیگ یک موجب شد تا سهمیه‌های استان کرمان در فصل ۰۲-۱۴۰۱ لیگ برتر به سه تیم افزایش پیدا کند و این استان پس از تهران و در کنار خوزستان، یکی از پرتعدادترین تیم‌های لیگ برتری باشد.

پایان 8 سال دوری و انتظار؛/ مس کرمان لیگ برتری شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران