بسیاری از مشکلات امت اسلامی، نتیجه فاصله گرفتن از خاندان نبی مکرم اسلام است


بسیاری از مشکلات امت اسلامی، نتیجه فاصله گرفتن از خاندان نبی مکرم اسلام است

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه (چارک) و دبیر شورای روحانیت این شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، با اشاره به حدیثی از امام ابوحنیفه(رض) در بیان امام صادق(ع)، اظهار داشت: امام ابوحنیفه رضی الله عنه می گوید: ما رأیت افقه من جعفر بن محمد الصادق من کسی را فقیه تر از جعفر بن محمد الصادق ندیدم . این...

بسیاری از مشکلات امت اسلامی، نتیجه فاصله گرفتن از خاندان نبی مکرم اسلام است
شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه (چارک) و دبیر شورای روحانیت این شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، با اشاره به حدیثی از امام ابوحنیفه(رض) در بیان امام صادق(ع)، اظهار داشت: امام ابوحنیفه رضی الله عنه می گوید: "ما رأیت افقه من جعفر بن محمد الصادق" من کسی را فقیه تر از جعفر بن محمد الصادق ندیدم . این توصیف را یکی امامان اهل سنت بیان می کند.

وی افزود: شخصیت امام صادق(ع) در بین شیعه و سنی ستودنی و ستوده شده است؛ ایشان در علم ، درایت و بینش در تاریخ اسلام زبانزد هستند؛ این نشان دهنده تعامل و روابط نیک و حسنه ای بوده است که بین ائمه فقهی اهل سنت و ائمه اطهار وجود داشته است و دشمن همیشه درصدد این بوده است که شیعه و سنی را در دوطرف مجزا از یکدیگر قرار دهد.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) شخصیتی دارای ابعاد گوناگون بودند؛ این بزرگوار در دستگیری از مستضعفین و نیازمندان، در علم و زهد، تقوا و عبادت پیش گام بودند، در شرایط امروز جهان اسلام پیروی از وجود باربرکت امام صادق(ع) یک نیاز و ضرورت است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر، اگر شاهد کج روی ها ، کج سلیقه ای ها و به طور کلی عدم قرار گیری در ریل مسیر صحیح اسلام هستیم، عمل نکردن به دستورات این بزرگواران است.

وی تصریح کرد: فلذا باید تاکید کنیم که پیروان واقعی آن امام متواضع و فروتن باید مخلصانه در امورات زندگی صادقانه حرکت کنند و صداقت و درایت و بینش را بکار گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: در تاریخ اسلام از امام صادق (ع) اینگونه بیان شده است که ایشان عالم و عامل، نمونه زهد و تقوا و عبادت ، نماز و سجده های طولانی بوده اند و مسئله ای که امروز برای جامعه از وجود نازنین امام صادق (ع) نیاز است، کمک به مستمندان، شجاعت ، علم ، دانش ، تواضع و فروتنی ایشان است که از همگان گوی سبقت گرفته بودند، فلذا اگر در جامعه دین گریزی و مسائلی از این قبیل مشاهده می شود نتیجه دوری از این بزرگواران است و ما باید پیروان مخلص امام صادق علیه السلام باشیم و مانند معنای لقب ایشان در امورات زندگی و جامعه صادق باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها