فرماندار : گرفتن‌ حقوق سرزمینی از مطالبات مهم‌ مردم‌ گلوگاه است


فرماندار : گرفتن‌ حقوق سرزمینی از مطالبات مهم‌ مردم‌ گلوگاه است

ساری - ایرنا - فرماندار گلوگاه گفت : گرفتن‌ حقوق سرزمینی از مطالبات مهم‌ مردم‌ گلوگاه در بخش منابع طبیعی و امور ثبتی است ولی اکنون مردم برای این امور در برخی از روستاها باید به استان همجوار بروند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی داودی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور استاندار ، معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی در این شهرستان برگزار شد ، افزود : مردم گلوگاه سهم بسزایی در ظهور انقلاب و در دفاع مقدس داشتند و در دفاع از کیان و ناموس با قوت وارد شدند و نیروهای توانمند در عرصه توسعه دارند در حرفه دکل بندی کوشش های فراوانی داشته اند و در این راه ۲۹۹ نفر جانشان را از دست دادند .
وی با اشاره به بازدید مدیران کل دستگاه های اجرایی استان از روستاهای گلوگاه و بازدید شخص استاندار از روستای مصیب محله و شرکت در نشست هم اندیشی با اقشار مختلف مردم ، ادامه داد : رسوبات مشکلات را امروز شاهد بودیم که مهم ترین آن بخشی از منابع طبیعی و خدمات ثبتی است که مثلا مردم روستای هشت تیکه باید به شهرستان بندرگز در استان گلستان بروند که مطالبات را پیگیری می کنند و باید در گرفتن حقوق سرزمینی کوشا باشیم.
داودی گفت : روستای مصیب محله یک نمونه دیگر است که به لحاظ جغرافیایی در بخش مرکزی قرار داده شده و برخوردار به حساب آمد در حالی که مشکلات زیادی دارد و از بسیاری از امکانات محروم است و نمی تواند از کمک های نهادهای یاریگر مانند بنیاد مستضعفان استفاده کند.

وی افزود : خود گلوگاه با وجود شهرستان بودن از داشتن امور مخابرات ، آب و نفت و حتی پلیس راه محروم است و بعضی از ادارات مانند ثبت و راهداری در حد نمایندگی هستند که باید ارتقاء یابند.

فرماندار گلوگاه گفت : با وجود تولید محور بودن روستاهای بالادست ، اورژانس در آنجا نداریم و اگر اتفاقی بیفتد اورژانس باید از شهر به آنجا اعزام شود. پاسگاه هم در بالادست نداریم و این تهدید امنیتی است که مردم را ترغیب می کند که به استان همجوار بپیوندند.
وی افزود : بیمارستان شهرستان وضعیت مساعدی ندارد و همان گونه که در بازدیدها مشخص شد فاقد آمبولانس مطلوب و دستگاه های سی تی اسکن و ام آر آی است.

داودی با اظهار این که ورزشگاه شهر گلوگاه بلاتکلیف است ، گفت : نیازمند اعتباریم و مبلمان شهری ما با نمایه و بلوار و ورودی مناسب این شهر نیست .
وی افزود : دکل بندان سرمایه مهم ملی محسوب می شوند و از وجودشان در صنعت مخابرات و برق استفاده می شود که به دور از خانواده هستند و مشکلات اجتماعی فراوانی برایشان وجود دارد.
فرماندار گلوگاه گفت : نرخ بیکاری در شهرستان ۳۰ درصد است و اقتصاد فعالی نداریم و در حوزه آب مشکل داریم و در اقتصاد و گردشگری وضعیت مطلوبی نداریم.
وی افزود : جاده ترانزیتی که از شهر گلوگاه می گذرد در منطقه بریدگی تیله نو تبدیل به قتلگاه مردم شده است و با توجه به اراضی پایین دست مشکلات فراوانی را داریم‌که نیازمند دوربرگردان یا زیرگذر مناسب هستیم.
داودی گفت : شهرستان گلوگاه در منطقه ممنوعه برداشت آب واقع است و نمی توانیم چاه حفر کنیم.
وی افزود : شهرک صنعتی نیازمند خرید زمین برای توسعه هستیم و انتقال آب سد گلورد به منطقه نیاز جدی است.
داودی گفت : سایت زباله سوز در انتهای روستای تیرتاش با ۲.۵ کیلومتر فاصله از جاده اصلی و دانش بنیان است و تاییدیه محیط زیست دارد و در بهسازی راه باید کمک‌کار کنیم که ظرفیت ۳۰ تن زباله سوزی را دارد.

نشست شورای اداری مازندران در گلوگاه بخشی از برنامه سفر یک روزه استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی به این شهرستان برای حل مشکلات مردم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته