امروز مسیر برای تبلیغ اسلام و انقلاب در جهان گشوده شده است


امروز مسیر برای تبلیغ اسلام و انقلاب در جهان گشوده شده است

قم ـ ایرنا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز مسیر برای تبلیغ آموزه های دینی و انقلابی در سرتاسر جهان به خوبی گشوده شده است و راه طولانی در پیش روی روحانیت و حوزه های علمیه وجود دارد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر جمعه در مراسم سالگرد حمله دژخیمان پهلوی به مدرسه فیضیه در قم گفت: قم در طول تاریخ مورد توجه و عنایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و پرچمدار مکتب تشیع بوده و انقلاب شکوهمند اسلامی از این خطه مقدس بپاخاست.

وی با بیان اینکه هر قدرت استکباری به دنبال تخریب و تضعیف قم باشد، به ذلت و نابودی می رسد، اظهار داشت: این حادثه دلخراش در مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲، سرآغاز سقوط رژیم ستمشاهی و برپایی جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام راحل(ره) بود.

امام جمعه اراک با اشاره به تلاش و مجاهدت عالمان بزرگ شیعه برای زنده نگه داشتن و اعتلای مکتب اهل بیت(ع) در طول قرن های گذشته، خاطرنشان کرد: قم همواره خطه امنی برای عالمان شیعی و محبان اهل بیت(ع) بوده تا روزی بسترساز پیروزی انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به شکل گیری و تأسیس حوزه علمیه قم توسط حضرت آیت الله عبدالکریم حائری(ره) در سخت ترین شرایط استبدادی، گفت: امروز روحانیت و حوزه علمیه باید همچون گذشته پرچم جهاد را بر دوش گرفته و برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر نظام سلطه بایستد.

دری نجف آبادی با اشاره به چگونگی شکل گیری حمله به مدرسه فیضیه توسط دژخیمان پهلوی، بصیرت و ازخودگذشتگی طلاب و روحانیون در این حادثه را مورد توجه قرار داد و گفت: در برابر تلاش رژیم ستمشاهی برای نابودی ایران و اسلام، روحانیت باید با همه وجود ایستادگی می کرد.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشورمان از قعر و ذلت، به عزت و سربلندی دست یافته است، تصریح کرد: امروز با گذر از چهار دهه توطئه و دسیسه دشمنان، مسیر تبلیغ اسلام و انقلاب به خوبی گشوده شده است و روحانیت باید با ایمان و اعتقاد راسخ، برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) و آموزه های دینی و انقلابی به میدان بیاید.

مراسم سالگرد حادثه دلخراش ضرب و جرح عده ای از طلاب و فضلای بی دفاع حوزه علمیه قم به دست دژخیمان رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۲، با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه و بیوت مراجع عظام تقلید در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ