10 میلیارد تومان برای توسعه زیرساختی ناحیه صنعتی گلوگاه مصوب شد


10 میلیارد تومان برای توسعه زیرساختی ناحیه صنعتی گلوگاه مصوب شد

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: 10 میلیارد تومان برای توسعه زیرساختی و تاسیساتی ناحیه صنعتی گلوگاه برای جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید در سفر استاندار مازندران به این شهرستان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور جمعه شب در نشست شورای اداری استان مازندران در شهرستان گلوگاه افزود: ۱۳ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در شهرستان گلوگاه در حال ساخت است که با تامین نقدینگی برای تکمیل این طرح ها در کمترین زمان ممکن اقدام خواهد شد.
وی با بیان که پیش‌بینی می‌شود با احیای حدود ۲۰ واحد صنعتی راکد و همچنین راه اندازی واحدهای تولیدی جدید تا پایان سال جاری برای بیش از ۲ هزار نفر در گلوگاه در حوزه صنعت اشتغالزایی شود، گفت: ناحیه صنعتی گلوگاه برای توسعه استان در سال های گذشته مغفول مانده بود که با برنامه ریزی اصولی برای توسعه و احیای ناحیه در تلاش هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ادامه داد: فقدان اداره شهرستانی صنعت، معدن و تجارت در گلوگاه یک ضعف اساسی برای رونق تولید در منطقه است و از مسوولان امر می خواهم که با برنامه‌ریزی اصولی زمینه ارتقاء نمایندگی صمت گلوگاه به اداره شهرستانی فراهم شود.
خیریانپور در ادامه به توسعه بخش کشاورزی گلوگاه اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی حدود ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در سفر شهرستانی استاندار مازندران به گلوگاه در نظر گرفته شد که براساس زمانبندی به متقاضیان این اعتبارات پرداخت خواهد شود.
وی با اشاره به نظارت بر بازار عرضه و تقاضا و توزیع اقلام اساسی در گلوگاه همزمان با اجرای طرح اقتصادی جدید دولت افزود: در گلوگاه در تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و روزانه حدود ۲۰ تُن برنج و ۱۵ تُن گوشت مرغ برای تنطیم بازار در این شهرستان توزیع می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران امروز جمعه ششم خرداد به همراه ۵۰ تن از مدیران استانی دستگاه‌های اجرایی به شهرستان گلوگاه سفر کرده تا از نزدیک مسایل و مشکلات این شهرستان را بررسی کند.
بازدید از چند طرح زیرساختی و عمرانی نیمه تمام، برپایی میزخدمت در ادارات شهرستانی، اعزام نماینده به تمامی روستاها به منظور گفت و گو با روستاییان و احصای مسایل و مشکلات آنها از اهداف سفر یک روزه استاندار مازندران به گلوگاه بود.
حسینی‌پور در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان گلوگاه دیدار و گفت و گو کرد.
برگزاری نشست شورای اداری شهرستان با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و نشست خبری هم دو برنامه پایانی سفر استاندار مازندران به گلوگاه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟