آگهی/ چرا موی زائد داریم؟


آگهی/ چرا موی زائد داریم؟

رویش موهای زائد در نقاط مختلف بدن امری طبیعی است. خانم‌ها و آقایان نباید از موی زائد خود خجالت بکشند یا آن را یک ایراد بزرگ بدانند؛ همچنین اگر فردی برای رفع موهای زائد خود اقدام کند نیز موضوع عجیبی نیست!

تنها موضوعی که می‌تواند نگران‌کننده باشد، تغییر در بافت و موقعیت موهای زائد است. بهتر است در صورت مشاهده هرگونه تغییرات، در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید. اکنون در این مقاله به موضوع چرا موی زائد داریم و چگونه باید آن را رفع کنیم، خواهیم پرداخت. با خواندن این مقاله اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا می‌کند.

آگهی/ چرا موی زائد داریم؟

علت رشد موهای زائد در مردان و زنان

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که موی زائد فقط روی بدن مردان رشد می‌کند و بدن خانم‌ها بدون مو است. این تصور کاملا اشتباه است! پرمویی یا هیرسوتیسم (Hirsutism) در مردان و زنان باعث شده که افراد از زمان‌های قدیم تا به امروز به دنبال بهترین روش از بین بردن موهای زائد باشند.

بدن خانم‌ها و آقایان تحت‌تأثیر عوامل زیر، پوشیده از موهای زائد است:

ژنتیک: موهای ضخیم و با تراکم بالا ممکن است به‌دلیل ژنتیک افراد باشد. اگر در اقوام نزدیک خود افراد پُرمو دارید، احتمالا همان ژن است که باعث رشد موی زائد روی بدن شما شده است. قومیت: نژاد و قومیت نیز روی رشد موهای زائد اثرگذار است. به‌طورکلی در دنیا، ساکنان غرب آسیا و شرق اروپا مانند خاورمیانه و مدیترانه، از افراد شرق آسیا پُرموتر هستند. تغییرات هورمونی: تستوسترون که به‌عنوان هورمون مردانه شناخته می‌شود، باعث رشد بیش از حد موهای زائد در افراد می‌شود. زنانی که میزان تستوسترون بدنشان بالا است، باید تحت نظارت پزشک مداوا شوند. برخی بیماری‌ها: پرکاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی کیستیک و پرکاری غدد فوق کلیوی از جمله عوامل تأثیرگذار بر رشد موهای زائد به‌شمار می‌روند.

ضخامت، بلندی و کوتاهی، رنگ و حجم موها در افراد مختلف، متفاوت است و تحت عواملی که در بالا ذکر شد، تغییر می‌کند. ممکن است ژنتیک و قومیت دو فرد یکسان باشد؛ اما تغییرات هورمونی و بیماری‌ها در یک نفر، باعث رشد بیشتر موهای زائد بدن او شود.

آگهی/ چرا موی زائد داریم؟

چه غذاهایی باعث افزایش موی زائد می‌شود؟

چاقی مضرات فراوانی دارد و باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود. یکی از عوامل مهم در رشد موهای زائد مردان و زنان نیز اضافه وزن است. هورمون‌های آندروژن و تستوسترون بر اثر ابتلا به چاقی بیشتر از قبل تولید می‌شود؛ همین موضوع رشد موهای زائد را بیشتر می‌کند.

مصرف بی‌رویه کربوهیدات در غذاهایی مانند ماکارونی، سیب‌زمینی و انواع برنج و همچنین قندهای مصنوعی که در انواع نوشابه و کیک و شیرینی‌های صنعتی وجود دارند، از جمله دلایل بیشتر شدن موهای زائد در مردان و زنان محسوب می‌شوند.

فواید و مضرات موی بدن؛ چرا موی زائد را حذف می‌کنیم؟

رویش موی زائد روی بدن نباید دغدغه اصلی افراد باشد؛ زیرا این موضوع کاملا طبیعی است و هیچ‌کس نباید به‌خاطر آن، احساس شرم و خجالت بکند. روش حذف موهای زائد به خود خانم‌ها و آقایان بستگی دارد. عده‌ای دستگاه لیزر موهای زائد را ترجیح می‌دهند و افرادی نیز با شیو یا وکس کردن راحت‌تر هستند.

اگر موهای زائد در برخی نقاط حذف نشوند، به‌مرور زمان سلامت افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. پس بهتر است برای رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها، موی زائد بدن را حذف کنیم.

انواع روش‌های حذف موهای زائد چیست؟

اکثر انسان‌ها دوست دارند آراسته باشند و حس خوبی به دیگران منتقل کنند. رویش موهای زائد در بدن برخی افراد، اعتمادبه‌نفس آن‌ها را کم می‌کند و باعث ایجاد حس نامطلوبی در آن‌ها می‌شود. روی آوردن به روش‌های سنتی و قدیمی مانند موم و تراشیدن با تیغ، موجب بروز سوزش، عفونت یا حتی جراحت و بریدگی شود.

افرادی که پوست حساس و نازکی دارند، فقط از طریق حذف موی زائد با لیزر به نتیجه مطلوبی می‌رسند. در ادامه به معرفی بعضی از برترین لیزرهای رفع موی زائد خواهیم پرداخت.

دستگاه ای پی ال اس اچ ار 650 (IPL SHR 650)؛ کارآمدترین لیزر آفا

حذف موی زائد از طریق تکنولوژی‌های به‌روز باعث ایجاد نتیجه بهتر در افراد می‌شود. یکی از برترین و کارآمدترین لیزرهای مبتنی بر این فناوری، دستگاه shr لیزر است که توسط کمپانی مداپلو چین تولید می‌شود. کلیه قطعات به‌کاررفته در لیزر اس اچ آر ساخته کشور آمریکا هستند؛ بنابراین کیفیت بسیار مطلوبی دارند.

از ویژگی‌های دستگاه shr می‌توان به خنک‌کننده‌های قدرتمند، هندپیس مخصوص موهای نازک و پوست‌های تیره، سیستم کاهش درد و عوارض جانبی و افزایش سرعت انجام کار اشاره کرد. به‌کارگیری نرم‌افزارهای پیشرفته و تنظیمات خودکار باعث آسان‌تر شدن کاربری این دستگاه شده است.

آگهی/ چرا موی زائد داریم؟

دستگاه لیزر دایود سلن (SELENE)؛ تجربه لیزر با دستگاه دایود

یکی دیگر از بهترین لیزرهای حذف موی زائد، دستگاه لیزر دایود سلن است. این محصول پرقدرت و منحصربه‌فرد در میان مردم خاورمیانه بسیار پرطرفدار است. دلیل این موضوع نیز پشتیبانی از تایپ‌های پوستی ۳ و ۴ است.

هم افراد با موی تراکم بالا می‌توانند بهترین نتیجه را از دایود سلن ببیند و هم افراد با موی نازک. سیستم خنک‌کننده در دایود selen با ایجاد دمای منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد روی پوست زیباجویان، باعث کاهش درد و از بین رفتن عوارض جانبی می‌شود.

حذف موهای زائد با لیزرهای آفا

در این مقاله توضیح دادیم که چرا موی زائد داریم و دلایل رشد بیش از حد این موها در برخی افراد چیست. عواملی مانند ژنتیک، تغییرات هورمونی و ابتلا به برخی بیماری‌ها باعث افزایش موی زائد در افراد می‌شود.

بهترین و جدیدترین راه برای رفع موی زائد، استفاده از لیزرهای پیشرفته و به‌روز است. لیزر حذف موهای زائد از بروز عفونت، جراحت و سوزش جلوگیری می‌کند و در کمترین زمان، باعث ایجاد نتیجه مطلوبی می‌شود.

شرکت آفتاب فروزان آریا یکی از معتبرترین مراکز فروش لیزر موهای زائد است. قوی‌ترین دستگاه‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا در سایت آفا به نشانی afateb.com وجود دارد. برای استعلام قیمت و سفارش دستگاه موردنظر خود با کارشناسان مجرب آفا از طریق شماره 02188107070 تماس بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد