5 میلیون یورو کاهش ارزبری با داخلی‌سازی محور واگن و لکوموتیو


5 میلیون یورو کاهش ارزبری با داخلی‌سازی محور واگن و لکوموتیو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید حدود هفت‌هزار محور واگن و لکوموتیو در مجتمع صنعتی اسفراین منجر به کاهش ارزبری سالیانه دست‌کم پنج میلیون یورویی خواهد شد.

5 میلیون یورو کاهش ارزبری با داخلی‌سازی محور واگن و لکوموتیو

به گزارش روزجمعه ایران اکونومیست از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) «علی نبوی» در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی افزود: این کارخانه زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توانایی تولید سالیانه حداقل هفت هزار عدد انواع محور واگن‌های باری مسافری و لکوموتیو را دارد.

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه مجتمع صنعتی اسفراین تجربه صادرات محور واگن به اروپا را داراست، ادامه‌داد: توانایی تحویل ماهانه دست‌کم ۶۰۰ عدد انواع محور واگن به صورت آهنگری شده (فورج) و ماشین کاری نهایی طبق نقشه مورد نظر مشتریان در مجتمع فولاد اسفراین وجود دارد.

همچنین در این بازدید معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو نیز از مذاکره با شرکای تجاری به منظور آغاز راه اندازی نخستین خط تولید چرخ یکپارچه (منوبلوک) قطار در کشور با ظرفیت ۲۵ هزار عدد در سال خبر داد.

«فرشاد مقیمی» با بیان اینکه تولید آزمایشی چرخ یکپارچه (منوبلوک) قطار به روش آهنگری شده مطابق با استانداردهای بین المللی نشانه توانمندی متخصصان مجتمع صنعتی اسفراین است، افزود: چرخ‌های منوبلوک تولیدی مجتمع در حال گذراندن تست‌ های سیر و حرکت است.

نیاز سالیانه کشور به چرخ منوبلوک قطار به‌منظور تعمیر و نگهداری و برنامه‌های توسعه ای ناوگان ریلی دست‌کم ۲۵ تا ۳۰ هزار عدد برآورد می شود که با قیمت جهانی تولید هر چرخ، سالیانه بیش از ۲۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.

مجتمع صنعتی اسفراین از شرکت های تابعه ایدرو با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰ هزار تن محصولات آهنگری شده و ۱۲۰ هزار تن شمش ریخته گری شده، به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده مقاطع و قطعات سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟