هشدار رییس صندوق بین‌المللی پول درباره استیبل‌کوین‌های بدون پشتوانه


هشدار رییس صندوق بین‌المللی پول درباره استیبل‌کوین‌های بدون پشتوانه

رییس صندوق بین‌المللی پول گفت: استیبل‌کوین‌هایی که با دارایی پشتیبانی نمی‌شوند، هرمی هستند و مانند یو اس تی، می‌توانند موجب سقوط بازار شوند.

هشدار رییس صندوق بین‌المللی پول درباره استیبل‌کوین‌های بدون پشتوانه
به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: استیبل‌کوین‌هایی که با دارایی پشتیبانی نمی‌شوند، یک طرح هرمی هستند و اشاره به سقوط ترا یو اس دی و لونا داشت که در بازار ارز‌های دیجیتال شوک ایجاد کرد. استیبل کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال هستند. UST استیبل کوین الگوریتمی است. در حالی که ادعا می‌شود که سایر استیبل کوین‌ها مانند تتر و USD کوین با ارز فیات و اوراق قرضه دولتی پشتیبانی می‌شوند. در عوض، UST برای پیوند خود به دلار به یک الگوریتم متکی بود.

در اوایل این ماه، UST پیوند دلاری خود را از دست داد. لونا، به ۰ دلار سقوط کرد. این اتفاق باعث رکود شدید ارز‌های دیجیتال شد که شاهد از بین رفتن میلیارد‌ها دلار ارزش از بازار بود. آشفتگی بزرگی در استیبل کوین‌ها رخ داده است. اگر استیبل کوینی با دارایی پشتیبانی شود، پایدار است. کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، روز دوشنبه در جریان یک پنل در مجمع جهانی اقتصاد گفت: وقتی با دارایی‌ها پشتیبانی نمی‌شود، اما قول داده می‌شود ۲۰ درصد بازدهی داشته باشد، این یک طرح هرمی است. چه اتفاقی برای اهرام می‌افتد؟ در نهایت تکه تکه می‌شوند. یو اس تی و انکور در سنگاپور در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد. انکور پلت فرم وام دهی و پس انداز را ارائه می‌کند. انکور به سرمایه‌گذاران پیشنهاد بازده سالانه ۲۰ درصد برحسب UST ارائه می‌دهد.

اظهارات جورجیوا پس از آن مطرح شد که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در یک مصاحبه تلویزیونی که در آخر هفته پخش شد، گفت که ارز‌های دیجیتال ارزشی ندارند. روز دوشنبه، هم اسکات مینرد، مدیر ارشد سرمایه گذاری گوگنهایم، به سی ان بی سی گفت که فکر می‌کند بیت کوین می‌تواند از سطح فعلی حدود ۳۰ هزار دلار به ۸ هزار دلار سقوط کند و افزود که اکثر رمزارز‌ها آشغال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در