تولید کیت‌ های آزمایشی آبله میمون


تولید کیت‌ های آزمایشی آبله میمون

شرکت سوئیسی «روش» در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت به همراه «TIB Molbiol» که به عنوان شرکت زیرمجموعه «روش» شناخته می‌شود، سه کیت منحصر به فرد را در پاسخ به نگرانی‌های اخیر در خصوص ویروس آبله میمون ابداع کرده است.

تولید کیت‌ های آزمایشی آبله میمون

به گزارش راهبرد معاصر شرکت چند ملیتی سوئیسی «هوفمان- لا روش» که به اختصار شرکت «روش» خوانده می‌شود و در زمینه مراقبت‌های بهداشتی فعالیت دارد، اعلام کرد سه کیت آزمایشی برای تشخیص ویروس آبله میمون ابداع کرده است؛ ویروسی که به تازگی در خارج از محیط کشور‌های آفریقایی که پیش از این به عنوان منطقه محل شیوع این ویروس شناخته می‌شد، منتشر شده است.

طبق اعلام خبرگزاری شینهوای چین، شرکت سوئیسی «روش» در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت به همراه «TIB Molbiol» که به عنوان شرکت زیرمجموعه «روش» شناخته می‌شود، سه کیت منحصر به فرد را در پاسخ به نگرانی‌های اخیر در خصوص ویروس آبله میمون ابداع کرده است.

بر پایه این گزارش، نخستین کیت ساخت این شرکت، موفق شد ویروس‌های «ارتوپاکس»، از جمله تمامی ویروس‌های «آبله میمون» از هر دو نوع آن که در آفریقای غربی و آفریقای مرکزی وجود دارد را شناسایی کند. ارتوپاکس‌ویروس‌ها از بدنام‌ترین ویروس‌ها بخاطر بیماری‌زائی و مرگ و میر در انسان از خانواده Poxviridae هستند. آبله میمون، خود یک بیماری ویروسی نادر از ارتوپاکس ویروس‌ها به حساب می‌آید.

تولید کیت‌ های آزمایشی آبله میمون

کیت دوم اختراعی این شرکت سوئیسی، یک تست به خصوص است که تنها قادر به تشخیص ویروس‌های آبله میمون است. همچنین طبق بیانیه شرکت «روش»، برای محققانی که تمایل به دستیابی به هردوی این نتایج دارند، کیت سومی طراحی شده که به طور همزمان، هم ارتوپاکس ویروس‌ها را شناسایی می‌کند و هم اطلاعاتی در این زمینه که آیا ویروس آبله میمون در بدن فرد وجود دارد یا خیر ارائه می‌دهد.

گفتنی است چنین گمان می‌رود که «آبله میمون» که نخستین بار در میمون‌های آزمایشگاهی در سال ۱۹۵۸ شناسایی شد، از حیواناتی وحشی به مانند جوندگان به انسان منتقل شده است. موارد متعددی از ویروس آبله میمون در دو هفته گذشته در شماری ازکشور‌های اروپایی و شمال آمریکا که به طور معمول وجود این ویروس در این مناطق مشاهده نمی‌شود، گزارش شده است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیماری آبله میمون به طور معمول به آفریقای مرکزی و آفریقای غربی محدود می‌شود./باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟