گلوگاه از لحاظ بافت شهری توسعه نیافته و نیازمند کمک و مساعدت است


گلوگاه از لحاظ بافت شهری توسعه نیافته و نیازمند کمک و مساعدت است

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: در بازدید از حومه شهری گلوگاه متاسفانه شهر گلوگاه از لحاظ بافت شهری توسعه نیافته است و نیاز به کمک و مساعدت است و از نظر نظام ترافیک با توجه به مدخل ورودی سمنان و گلستان وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رضا علیخانی جمعه شب در نشست شورای اداری مازندران که در گلوگاه برگزار شد ، افزود : دریا ظرفیت بالا برای گردشگری گلوگاه است و باید در این بخش تلاش شود تا از جاذبه های آن بدرستی برخوردار شویم.

وی ادامه داد : کمبود پارک و اماکن تفریحی، کمبود مراکز درمانی، نامناسب بودن سیما و اینکه در منظر بافت شهری منابع ندارد و در مبلمان شهری و آب و فاضلاب و تصادفات و توسعه نیافتگی معابر و کوچه ها از مشکلات عدیده رنج‌می برد و یک دستگاه آتش نشانی مستهلک دارد و همچنین در ساماندهی سواحل برنامه مناسب نداریم.

علیخانی گفت: حداکثر بودجه شهرداری گلوگاه ۱۹ میلیارد تومان است ولی ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد و این شکاف پاسخگوی کارها نیست و باید بودجه خاص اختصاص یابد و پیگیریم تا با کمک وزارت کشور و دستگاه حاکمیتی برای رفع مشکلات اقدام شود.

وی بیان کرد: ۶۰۰ تن قیر برای آسفالت در نظر گرفته شد و همچنین مخزن آب این شهر دارای ظرفیت پایینی در حد یک روستاست و مخزن بزرگتری در دستور کار است.

معاون استاندار مازندران گفت : خط انشعاب برای کمپ و نیازسنجی طرح جامع آبرسانی به مالکین بالادست شهر از برنامه هایی است که تاکید شده تا اجرایی شود و همچنین یک دستگاه کامل آتش نشانی و یک دستگاه پیشرو به گلوگاه اختصاص یابد و ماشین فعلی تعمیر شود و ساختمان‌نیمه تمام آتش نشانی با تدابیر و برنامه‌مدون به اتمام‌می رسد.

وی افزود : کمربندی سردار سلیمانی که رینک شمالی شهر و پدافند غیر عامل است باید تعریض شود که ۱۹ تیر برق جابه جا و جاده تعریض می شود و قیر در اختیار قرار می گیرد و همچنین جاده منتهی به راه آهن هم با برنامه مناسب در زمان‌محدود بهینه سازی می شود.

علیخانی گفت : گلوگاه از دریای با ظرفیت بالا برای گردشگری برخوردار است که متفاوت از سایر سواحل دریاست که نیازمند طرح مناسب گردشگری برای افزایش درآمد و توسعه اقتصادی و گردشگری است.

استاندار مازندران به همراه معاونانش و مدیران کل دستگاه های اجرایی امروز به گلوگاه سفر کرد تا مسایل و مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار دهد.

نشست شورای اداری یکی از برنامه های سیدمحمود حسینی پور بود که پس از سرکشی مدیران کل از تمامی روستاهای شهرستان به عنوان نماینده استاندار و برگزاری نشست های تخصصی توسط معاونان استاندار در بخش های مختلف برگزار شد تا جمع بندی لازم برای حل مشکلات صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا