نصب فناوری ردیابی چهره در مدارس آمریکا


نصب فناوری ردیابی چهره در مدارس آمریکا

دولت آمریکا با هدف کنترل بیشتر روی دانش آموزان، فناوری ردیابی چهره را روی برنامه های مربوط به مدارس راه اندازی خواهد کرد.

هوش مصنوعی Clearview خدمات تشخیص چهره خود را فراتر از اجرای قانون گسترش می‌دهد تا صنایع خصوصی مانند بانکداری و آموزش را در نیز وارد سیستم خود کند.

به گزارش theregister، پایگاه داده غول پیکر این استارت آپ مستقر در نیویورک حاوی بیش از ۲۰ میلیارد عکس است که از حساب‌ها و وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی عمومی جمع آوری شده است. این پایگاه داده برای آموزش نرم افزار Clearview استفاده شد که با اجرای الگوریتم تطبیق چهره بین تصاویر ورودی و تصاویر ذخیره شده در پایگاه داده خود برای شناسایی افراد کار می‌کند.

این تصاویر بدون اجازه صریح از کاربران یا شرکت‌ها دانلود شده‌اند. اگرچه Clearview نامه‌های توقف متعددی از توییتر، یوتیوب، گوگل، فیس‌بوک و موارد دیگر دریافت کرده است، اما همچنان به جمع‌آوری تصاویر بیشتر و رشد پایگاه داده خود ادامه می‌دهد. این شرکت قول داد که دسترسی یا فروش پایگاه داده خود را به اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی در سراسر ایالات متحده متوقف کند.

نصب فناوری ردیابی چهره در مدارس آمریکا

نهاد‌های عمومی و مجری قانون همچنان می‌توانند از پایگاه داده بزرگ این سیستم استفاده کنند. اما مشاغل بخش خصوصی فقط می‌توانند از داده‌هایی که در اختیار نرم افزار تشخیص چهره شرکت قرار می‌دهند استفاده کنند. Hoan Ton-That مدیر عامل این شرکت در مصاحبه‌ای تایید کرد: هوش مصنوعی Clearview از هیچ تصویر خصوصی مشتریان خود یا هیچ جای دیگری برای آموزش الگوریتم تشخیص چهره خود استفاده نمی‌کند. هوش مصنوعی Clearview تنها از تصاویر عمومی از اینترنت باز برای آموزش الگوریتم تشخیص چهره خود استفاده می‌کند.

Ton-That ادعا کرده بود که نرم افزار شرکت او فقط توسط مجریان قانون برای کمک به شناسایی مظنونان در پرونده‌های جنایی استفاده می‌شود. به گزارش رویترز، اما Clearview جاه‌طلبی بیش تری دارد تا استفاده از این سیستم گسترش یابد و شرکت امیدوار است فناوری تشخیص چهره را برای برنامه‌های بانکی و مدارس ارائه کند. Ton-That به ما گفت: "هوش مصنوعی Clearview علاقه‌مند به استفاده از تشخیص چهره به عنوان راهی برای کمک به جلوگیری از جرم و کلاهبرداری مالی است."

نصب فناوری ردیابی چهره در مدارس آمریکا

رگولاتور‌های ایتالیایی میلیون‌ها دلار این شرکت را جریمه کرده‌اند و ناظران کانادایی آژانس‌های دولتی را از قرارداد با این شرکت منع کرده‌اند. دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا ۷.۵ میلیون پوند (۹.۴۳ میلیون دلار) جریمه را به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها در این کشور صادر کرد و به Clearview دستور داد تا حذف عکس‌ها در دستور کار خود قرار دهد. با این حال، این شرکت معتقد است که فناوری آن‌ها علیرغم مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیت داده‌ها مفید است و تشخیص چهره می‌تواند برای کمک به جلوگیری از سرقت هویت و کلاهبرداری استفاده شود.

بیشتر بخوانید

توقف فروش تجهیزات تشخیص چهره توسط Clearview

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق