بورس در هفته دوم خردادماه چه مسیری را طی می‌کند؟+اینفوگرافیک


بورس در هفته دوم خردادماه چه مسیری را طی می‌کند؟+اینفوگرافیک

بورس در هفته‌ای که گذشت روند نزولی داشت. کارشناسان عقیده دارند که بورس در میان مدت روند نسبتا صعودی به خود می‌گیرد و سهامداران می‌توانند در این بازار سود خوبی کنند. نوشته بورس در هفته دوم خردادماه چه مسیری را طی می‌کند؟+اینفوگرافیک...

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس در هفته اخیر افت کمتر از یک درصدی را ثبت کرد و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات خرد بورس کاهش‌یافت. بیشترین ارزش معاملات مربوط به روز دوشنبه با ۷۲۱۵ میلیارد تومان و کمترین ارزش معاملات مربوط به روز سه شنبه با ۴۹۸۲ میلیارد تومان بود. در مابقی روزهای هفته هم ارزش معاملات بین پنج میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان تا شش و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

هفته اخیر را می‌توان بدترین هفته در خروج نقدینگی دانست. طی پنج روز کاری این هفته، چهار روز خروج پول حقیقی داشتیم و تنها یک روز ورود پول اتفاق افتاد.

در چهار روز ابتدایی هفته به ترتیب ۴۴۷، ۲۱۳، ۱۲۵۷ و ۴۵۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت شد. تنها در روز چهارشنبه این روند معکوس شد. حقیقی ها ۱۳۵ میلیارد تومان نقدینگی وارد بورس کردند

با وجود این وضعیت خروج نقدینگی و پیش‌بینی کارشناس به نظر می‌رسد هفته آینده بورس روند متعادل و گاها صعودی را تجربه کند.

در هفته اخیر صنعت حمل و نقل با رشد ۷.۴۷ درصدی پیشتاز صنایع بورس بود. بعد از آن سایر معاون با رشد ۲.۲۲ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱.۶۴ درصد و فنی مهندسی با رشد ۱.۰۷ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل محصولات چوبی، منسوجات و محصولات چرمی بیشترین بازده منفی را داشتند.

از سوی دیگر کارشناسان عقیده دارند که اگر خبر قطعی از مذاکرات برسد، بازار تغییر مسیر می‌دهد.

به طور کلی و با بررسی وضعیت صنایع موجود در بورس به نظر می‌رسد که روند این بازار تا پایان تابستان متعادل به سمت بالا است.

بورس در هفته دوم خردادماه چه مسیری را طی می‌کند؟+اینفوگرافیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج