نسخه ای ساده و دم دستی برای مقابله با اضطراب!


اضطراب یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی بوده که تقریباً 7.6 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

نواندیش: اضطراب یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی بوده که تقریباً ۷.۶ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار داده است.


به‌گزارش زهرا حسین زاده از سرویس سلامت نواندیش، هلث لاین در مورد نسخه ای خوراکی برای کاهش اضطراب نوشت: واژه اضطراب یک اصطلاح کلی است که برای توصیف اختلالات مختلف مانند اختلال اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی و فوبیا استفاده می‌شود و به‌طور‌کلی با احساس مداوم تنش، نگرانی و عصبی بودن مشخص می‌شود.


در بسیاری از موارد، دارو اغلب به‌عنوان یک دوره اصلی درمان مورد نیاز است. اگرچه چندین استراتژی غذایی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به کاهش علائم اضطراب، استفاده کنید.

ماهی سالمون

این ماهی حاوی مواد مغذی است که سلامت مغز را تقویت می‌کند، از جمله ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید. این مواد مغذی می‌تواند به تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی دوپامین و سروتونین کمک کنند، که می‌توانند خواص آرامش‌بخش داشته باشند.

بابونه

حاوی هر دو خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب مرتبط با اضطراب کمک کند. اعتقاد بر این است که بابونه به تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی مرتبط با خلق‌و‌خو مانند سروتونین، دوپامین و اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) کمک می‌کند. علاوه‌براین، ممکن است به تنظیم محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنوکورتیکال (HPA)، بخش مرکزی پاسخ استرس بدن کمک کند.

زردچوبه

حاوی کورکومین است، ترکیبی که به‌دلیل نقش آن در ارتقای سلامت مغز و پیشگیری از اختلالات اضطرابی مورد مطالعه قرار گرفته است. کورکومین که به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی بالا شناخته شده است، به جلوگیری از آسیب به سلول‌های مغز مربوط به التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

شکلات تلخ

گنجاندن مقداری شکلات تلخ در رژیم غذایی شما نیز برای کاهش اضطراب مفید است. شکلات تلخ حاوی فلاونول‌هایی مانند اپی‌کاتچین و کاتچین است؛ ترکیبات گیاهی که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که فلاونول‌های موجود در شکلات تلخ برای عملکرد مغز مفید است.

ماست

پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های سالم موجود در برخی از انواع ماست جنبه‌های مختلف سلامتی شما از جمله سلامت روان را بهبود می‌بخشد. علاوه‌ بر‌این، غذاهای پروبیوتیک مانند ماست با کاهش التهاب و افزایش تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی تقویت‌کننده خلق‌وخو، مانند سروتونین، سلامت روان و عملکرد مغز را ارتقاء می‌دهند.

چای سبز

چای سبز حاوی L-theanine است، اسید آمینه‌ای که برای تأثیرات مثبتی که ممکن است بر سلامت مغز و کاهش اضطراب داشته باشد، مورد مطالعه قرار گرفته است. علاوه‌بر‌این، چای سبز حاوی اپی‌گالوکاتچین گالات (EGCG)، یک آنتی‌اکسیدان است که برای ارتقای سلامت مغز کاربرد دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟