کفاشیان: مجمع ثبات را به فوتبال بازگرداند/ دوستی‌ها را کنار گذاشته و به فوتبال توجه کنیم


کفاشیان: مجمع ثبات را به فوتبال بازگرداند/ دوستی‌ها را کنار گذاشته و به فوتبال توجه کنیم

تهران- ایرنا- رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با اشاره به شرایط کنونی این فدراسیون گفت: مجمع به عنوان بالاترین رکن فوتبال باید در روز جلسه به دور از دوستی‌ها، نقشه راه را ترسیم کرده و ثبات را به این ورزش بازگرداند.

به گزارش ایرنا، علی کفاشیان در خصوص لغو بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران و کانادا اظهار داشت: لغو بازی دوستانه ایران و کانادا بازخوردهایی داشت که برای فوتبال ما خوب نیست، در این شرایط باید همه دست به هم بدهند تا آرامش به فوتبال ملی بازگردد و اگر هر کمکی لازم باشد افرادی را در داخل و خارج داریم که می‌توانند بر اساس روابط با مربیان خوب خارجی، شرایط برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت چنین اتفاقاتی با فدراسیون است و مربی فقط در بعد فنی اظهار نظر می کند. آنطور که اعلام شده بود این مسابقه می توانست برای ما درآمدزا نیز باشد اما به هر حال لغو شد و حالا باید تمهیدات لازم برای بازی های دیگر تیم ملی در نظر گرفته شود.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال یادآور شد: متاسفانه این روزها ثباتی در فوتبال دیده نمی شود و امیدواریم مجمع این ثبات را به فوتبال بازگرداند، از سویی دیگر باید دیپلماسی ورزشی را هم مورد تاکید قرار داد چرا که خیلی از تیم ها هستند که خواهان بازی با تیم ملی فوتبال ایران بوده و باید با بررسی شرایط در این خصوص اقدام کرد. درآمدزایی، مسائل سیاسی و عواملی از این دست مهم هستند و باید به آنها توجه داشت.

کفاشیان گفت: مجمع نباید چند دسته باشد و این برای فوتبال ما شبیه یک سم است، الان همه باید به فوتبال ملی توجه داشته باشند؛ رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال اگر بخواهد بازگردد طبیعی است که با این هیأت رئیسه نمی تواند کار کند و باید شرایط انتخابات کامل از ابتدا مهیا شود.

وی افزود: فشار زیادی روی فوتبال ایران وجود دارد، آنهایی که بازی را لغو کردند اهل دیپلماسی نیستند و ورود سیاست به ورزش کار درستی نبود. البته من امیدوارم در جام جهانی بازی های خوبی را انجام دهیم.

کفاشیان به زمان کی‌روش هم اشاره کرد و گفت: کی‌روش سرمربی تواتمندی بود. در زمان او نیز پیشنهادات مختلفی به فوتبال ایران داده شد اما فقط مسئولیت فنی را به عهده داشت و همه امور به فدارسیون باز می‌گشت. در حال حاضر هم اسکوچیچ، فقط می‌تواند نیازهای خود را مطرح کند اما همه امور به خود فدراسیون باز می گردد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما الان باید به فکر آینده فوتبال باشیم، باید به فکر جام جهانی، رده‌های سنی، مسابقات پیش رو و مسائلی از این دست باشیم. باید ثبات و چشم انداز مشخصی باشد تا همه امور را به خوبی پیش ببریم. مردم حالشان با فوتبال خوب می شود و باید به این مساله توجه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر