نمایندگان با تأسی از منویات رهبری ولایت‌ مداری خود را اثبات کنند


 نمایندگان  با تأسی از منویات رهبری ولایت‌ مداری خود را اثبات کنند

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس، گفت: مقام معظم رهبری مسائلی را مطرح فرمودند که نمایندگان باید با تأسی از منویات ایشان، ولایت‌ مداری خود را اثبات کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بعد از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی در خطبه نخست با موضوع مستحقین عذاب در قیامت ایراد سخن کرد و گفت: هشت گروه در روز قیامت مورد عقوبت الهی قرار می گیرند.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به هشت گروهی که مورد عقوبت الهی در روز قیامت قرار می گیرند، افزود: نخستین گروهی که مستحق عذاب بوده کسانی هستند که امر پدر را بر امر خدا ترجیح می دهند.

وی گفت: پسر عمر و عاص با گروهی نشسته بود که امام حسین علیه السلام در حال عبور کردن بود، پسر عمر و عاص گفت، هرکس می خواهد انسان بهشتی را ببیند امام حسین علیه السلام را نگاه کند، یکی به او گفت، تو که این را می‌گویی چرا در جنگ صفین مقابل پدرش علی بن ابیطالب ایستاده ای . گفت، آن امر پدرم بود، گفت وقتی امر پدرت مخالفت با خداست باید مخالفت می کردی. رفتند نزد امام حسین علیه السلام که امام آیه ۲۴ سوره توبه را برای آنها خواند که «اگر پدر و مادرت به شما گفتند شرک ورزید اطاعت نکنید».

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: گروه های دیگر کسانی هستند که امر فرزند، برادر، فامیل، نزدیکان، همسران، مال و ثروت و کسانی که سود در کسب و کار و خانه را بر خدا و امر خدا ترجیح می دهند، قطعا مورد عقوبت الهی قرار می گیرند.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به عبدالله پسر زبیر که باعث بیچاره شدن پدر شد، گفت: زبیر خیلی برای اسلام شمشیر کشید، در شورای ۶ نفره به نفع حضرت علی علیه السلام کنار رفت و پای وصیت نامه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را امضا کرد، اما در جنگ جمل پسرش او را بیچاره کرد و او را وادار به جنگ با امام علی علیه السلام کرد.

وی با بیان اینکه امر خدا بر تمام امرها ارجحیت دارد و اگر خدای ناکرده امر دیگران را بر امر خدا ترجیح دادیم مورد عقوبت و عذاب الهی قرار می گیریم، ادامه داد: همه باید تلاش کنند دستورات الهی را در برنامه زندگی و کاریشان قرار دهند و به خود اجازه ندهند یک لحظه امر غیر خدا در زندگیشان بر امر خدا ترجیح پیدا کند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون در خطبه دوم نماز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس، گفت: مقام معظم رهبری مسائلی را مطرح فرمودند که نمایندگان باید با تأسی از منویات ایشان ولایت‌ مداری خویش را اثبات کنند، چرا کسانی که شعار ولایت می دهند اما در میدان عمل به حرف ولایت توجهی نمی کنند، در واقع ولایت شعار هستند نه ولایت مدار.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: اگر نمایندگان مجلس به سخنان مقام معظم رهبری در تمام مسائل و به ویژه در عدم دخالت در انتصاب ها توجه می کردند، حضرت آقا دوباره لب به تکرار این موضوع که نمایندگان نباید در عزل و نصب ها دخالت کنند نمی گشود.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه همه مسئولان و مردم باید جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری حفظه الله همت داشته باشند، افزود: تبیین رسانه‌ای قوانین کار مجلس است و وقتی نمایندگان یک قانون تنظیم و روی آن کار می کنند، مطالعه می کنند و هیاهو می کنند تا تصویب شود باید مردم در متن تصویب این قانون قرار بگیرند، اما این کار نشده است .

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «تفکیک قوا معنایش این است که هر کس باید وظایف محوله را انجام بدهد نه اینکه قوه مقننه در کارهای قوه مجریه و یا قوه مجریه در کارهای مقننه یا برنامه های قوه قضائیه دخالت کند».

حجت الاسلام خواجه پور گفت: دخالت در عزل و نصب هایی که مد نظر حضرت آقا بوده اینکه «نمایندگان در کار قوه مجریه دخالت نکنند، چراکه اگر به وزیر یا مسئولی برای انتصاب شخصی که دخالت بکنند و بعد آن مسئول بد عمل کند مردم نمی دانند یقه چه کسی را بگیرند یقه وزیر یا استاندار یا نماینده را ». به همین دلیل مقام معظم رهبری بر این امر تاکید می کند و نمایندگان مجلس اگر بخواهند از سخنان مقام معظم رهبری تخطی کنند و در عزل و نصب ها دخالت کنند قطعاً از مدار ولایت خارج شدند و نمی توان آنها را ولایت مدار نامید بلکه باید بگوییم ولایت شعار هستند .

امام جمعه مارگون افزود: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند که حائز اهمیت بوده این است که «مراقب باشیم با آبروی افراد بازی نکنیم، چرا که بلندگوی مجلس با فضای مجازی و یا پایگاه اینترنتی فرق دارد، گاهی مواقع یک مطالبی در مجلس گفته می‌شود که بعد باعث ریختن آبروی فرد می‌شود، بعداً اگر ثابت شود مطالبی که علیه آن مسئول گفتید خلاف واقع بود، چه طور آدم می خواهد آن را جبران کند، پس باید مراقب گفتارمان در مجلس باشیم».

وی با اشاره به شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: امام جعفر صادق (ع) فرزند امام محمد باقر در سال ۱۴۸ هجری قمری بر اثر مسمومیت به شهادت رسید و این امام بزرگوار به مدت ۳۴ سال امامت شیعیان را به عهده داشت.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: بیشترین احادیث از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده و نخستین علت این امر مربوط به شرایط خاص امامت ایشان و دومین دلیل این است که ایشان از دیگر امامان بیشتر عمر کردند و به همین علت ایشان را شیخ الائمه می نامند .

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به حدیث توحید مفضل که توسط امام جعفر صادق علیه السلام در چهار جلسه به مفضل املا شده بود، گفت: حدیث طولانی توحید مفضل درباره مسائلی چون آفرینش جهان خلقت انسان و شگفتی ها و حکمت های آن به مفصل املا شده است.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام شاگردان زیادی را برای احیای ارزش های دینی و مکتب شیعه تربیت داده که می توان ابوبصیر هشام بن حکم، هشام بن سالم، زرارة بن اعین و دیگر شاگردان، نام برد. بالاخره ایشان در سن ۶۵ سالگی به دستور منصور دوانیقی مسموم و به شهادت رسید.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به حادثه تلخ ساختمان متروپل در آبادان این ضایعه اسفناک را خانواده های معظم داغدیده تسلیت گفت و افزود: مسئولان باید در جهت ساخت و سازها و به ویژه ساختمان های ۱۰ طبقه دقت نظر بیشتری داشته باشند و مسائل فنی را به طور جدی تر پیگیری کنند، چرا که هرچه طبقه های یک ساختمان بیشتر شود، خطرات بیشتری دارد و لذا باید دلیل بی توجهی برخی از مسئولین از جمله برخی از شهرداران پیشین و فعلی شفاف سازی و مردم نسبت به این موضوع کاملاً آگاهی پیدا کنند.

وی از قوه قضاییه خواست تا با مسببان اصلی این حادثه اخیر که باعث جریحه دار شدن احساسات مردم شده اند، قاطعانه برخورد کنند.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خاطرنشان کرد: در زیارتنامه آن حضرت می خوانیم «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه» معنای آن زیارت این است که خداوند متعال حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را در زمره شافعین قرار داده که این حاکی از عظمت و قداست آن بانوی بزرگوار است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن