اصلاحات 16 ماده‌ای قانون جدید بازار سرمایه راهی بهارستان شد


اصلاحات 16 ماده‌ای قانون جدید بازار سرمایه راهی بهارستان شد

دهقانی از ارسال مصوبات 16مادهای پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار سرمایه به مجلس خبرداد و گفت:برای باتاب دغدغه های حقوقی عموم فعالان بازار نیاز به فرصت بیشتری برای ارائه پیشنهادات است.

اصلاحات 16 ماده‌ای قانون جدید بازار سرمایه راهی بهارستان شد

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفتگو با ایران اکونومیست از تکمیل و ارسال اطلاحات پیش نویس قانون بازار اوراق بهادار به مجلس خبر داد و گفت: این کانون به منظور اخذ نظارت اعضای خود اقدام به برگزاری ۱۵ جلسه کارشناسی و فشرده با محوریت بررسی و اظهار نظر در خصوص مواد مندرج در پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران کرد که در نهایت نتایج حاصل از این جلسات منجر به تهیه و تنظیم پیشنهادات تکمیلی از سوی کانون کارگزاران شد.

محمد رضا دهقانی افزود: پس از انتشار پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس شورای اسلامی، کانون کارگزاران بورس واوراق بهادار از فعالان بازار سرمایه دعوت به عمل آورد که با شرکت حضوری و آنلاین در جلسات کمیته قانون بازار، نظرات تخصصی و تجربیات خود را برای اصلاح این پیش نویس ارائه نمایند که در نهایت اصلاح ۱۶ ماده به همراه تبصره‌های آن در این پیش نویس به تصویب کارگروه تخصصی بازار سرمایه رسید.

به گفته وی، جلسات این کمیته در ماه‌های گذشته در محل کانون با حضور برخی مدیران عامل اعضای کانون، حقوق دانان و وکلای باتجربه و فعالان بازار سرمایه تشکیل شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در حدود ۶۰ صفحه بازنگری شد، عنوان کرد: این اصلاحات طی نامه رسمی به کمیسیون اقتصادی مجلس جهت طرح در این کمیسیون ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مشارکت در بازنگری پیش نویس بازار سرمایه با این تعداد فعال و متخصص و اخذ نظرات این طیف از بازیگران این حوزه کم نظیر است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم بررسی همه جانبه اصلاحات قانون بازار، مواد پیشنهادی جدیدی که منعکس کننده دغدغه‌های نهادهای مالی و فعالان بازار باشد، از سوی کمیته قانون بازار این کانون در حال بررسی است و از این‌رو ضرورری است کمیسیون اقتصادی مجلس با افزایش مهلت زمانی بررسی اصلاحات قانون بازار، فرصت بیشتری در اختیار این کانون جهت ارائه مواد پیشنهادی جدید و همچنین بررسی و اظهار نظر نسبت به بخش دوم اصلاحات قانون بازار، قرار دهد.

به گزارش مهر جزئیات اصلاحات ۱۶ ماده‌ای به همراه تبصره‌های آن وهمچنین مصوبات کارگروه تخصصی بازار سرمایه را از اینجا و اینجا می‌توانید دانلود کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج