در هفته گذشته بزرگ‌ترین فروشندگان بورس‌کالا چه کسانی بودند؟


بررسی ارزش هفتگی فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی بورس‌کالا نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در حوزه صنایع معدنی، پالایشی و پتروشیمی، بیشترین فروش‌ را داشتند و جایگاه اول تا دهم را از آن خود کردند.

به گزارش «کالاخبر»، بورس‌کالای ایران برترین‌‌‌های خود را در هفته منتهی به ۶خرداد (براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی) اعلام کرد. اطلاعات آماری بورس‌کالا نشان می‌دهد، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در رتبه‌‌‌های اول تا سوم جای گرفتند. شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت تهران (تندگویان)، فولاد سیرجان ایرانیان، پتروشیمی شازند و پتروشیمی بندرامام هم در رتبه چهارم تا دهم قرار گرفتند. جزئیات رتبه‌‌‌بندی شرکت‌ها به شرح زیر است:

ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ٧‌هزار و ٩٣٠تن مس کاتد، سولفور مولیبدن، مس کم‌عیار و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ١٣۴٨میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

فولاد خوزستان با فروش ۴۵‌هزار تن تختال C، شمش بلوم و آهن‌اسفنجی به ارزش بیش از ۶٩۶میلیارد تومان، دوم شد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت معامله ١٢٠‌هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن و شمش بلوم به ارزش بیش از ۵٨٧میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفت.

فولاد کاوه جنوب کیش نیز ٣٠هزار‌تن شمش بلوم را به ارزش نزدیک به ۴٣٨میلیارد تومان فروخت و چهارم شد.

پالایش نفت بندرعباس ٢٨‌هزار تن لوب کات سنگین و وکیوم‌باتوم را به ارزش بیش از ۴٣٠میلیارد تومان فروخت و پنجم شد.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ١١‌هزار و ٣٣۶تن پلی‌اتیلن ترفتالات و نخ پلی‌استر در گریدهای مختلف به ارزش بیش از ۴٢١میلیارد تومان، ششم شد.

پالایش نفت تهران (تندگویان) با فروش ٢١‌هزار و ۵٩٠تن لوب‌کات سنگین و سبک، وکیوم‌باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش نزدیک به ٣١٩میلیارد تومان هفتم شد.

فولاد سیرجان ایرانیان با فروش ١٩‌هزار و ۵٠٠تن شمش بلوم به ارزش بیش از ٢٨۴میلیارد تومان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

پتروشیمی شازند موفق به ثبت معامله ٨‌هزار و ١١تن انواع پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، دی‌اکتیل هگزانول، منواتیلن گلایکول، پلی‌بوتادین، دی‌اتیل گلایکول و اتانول آمین به ارزش ٢٨٣میلیارد تومان شد و جایگاه نهم را به دست آورد. پتروشیمی بندر امام با دادوستد ٧‌هزار و ۴٢٧تن پلی‌وینیل ‌‌‌کلراید، پلی‌اتیلن سنگین و سبک، استایرن بوتادین و زایلین به ارزش ٢٧٨میلیارد تومان، رتبه دهم را کسب کرد.

ترین‌های بورس ترین‌های فرابورس اخبار مجامع
صنایع بورسی شرکت‌های بورسی بازار نفت
بازار طلا بازار فلزات بازار پتروشیمی‌ها
بورس کالا شاخص‌های بورس تحلیل بورس
این مطلب برایم مفید است
بلی
1 نفر این پست را پسندیده اند
کپی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی