معاون اول رئیس جمهور: فساد گسترده‌ای میان عوامل متروپل وجود دارد


معاون اول رئیس جمهور: فساد گسترده‌ای میان عوامل متروپل وجود دارد

پارسینه: معاون اول رئیس جمهور گفت: در حادثه متروپل فساد گسترده‌ای میان سازنده، پیمانکار، مالک و دستگاه‌های مجوزدهنده وجود دارد که باید به سرعت به آن رسیدگی شود.

معاون اول رئیس جمهور: فساد گسترده‌ای میان عوامل متروپل وجود دارد

محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از ساختمان متروپل در آبادان در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه متروپل اظهار کرد: در زمان وقوع این حادثه رئیس جمهور در خارج از کشور حضور داشت و به سرعت سفر خود را جمع و به ایران بازگشت.

وی افزود: آقای رئیسی از همان جا مرتبا در تماس بود و دستورات موکدی در بسیج امکانات برای رسیدگی به حادثه متروپل صادر کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از این دستور، وزیر کشور به سرعت به آبادان اعزام شد و همچنین همه مسئولان مجربی که در حادثه پلاسکو حضور داشتند به سرعت به محل متروپل فرستاده شدند.

مخبر دزفولی گفت: همه امکانات بسیج شده است و امیدواریم هرچه سریعتر این وضع را به پایان برسانیم. کار کاری پیچیده، سخت و زمان‌بر است به ویژه اینکه جان انسان‌ها مطرح است و نمی‌توان بی‌محابا عمل کرد و باید با دقت عمل کنیم.

وی ادامه داد: در حادثه متروپل فساد گسترده‌ای میان سازنده، پیمانکار، مالک و دستگاه‌های مجوزدهنده وجود دارد که باید به سرعت به آن رسیدگی شود. این رسیدگی باید به شکلی باشد که بازدارنده باشد تا در هیچ جای کشور کسی جرات چنین کاری نداشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری از همان ابتدای حادثه موضوع را دنبال می‌کردند، گفت: این موضوع روز گذشته علنی شد اما ایشان از همان روز دستوراتی را در این زمینه دادند.

مخبر دزفولی با بیان اینکه باید به شکلی عمل شود تا این موضوع تکرار نشود، عنوان کرد: در خرمشهر و آبادان ساخت و سازهایی از سازنده متروپل وجود دارد که محل خطر است. باید به این ساختمان‌ها نیز رسیدگی شود.

وی افزود: باید با عاملان حادثه متروپل که چه مقصر و چه قاصر باشند با جدیت برخورد شود. اینکه کسی بخواهد به این شکل جمع‌آوری مال نامشروع آن هم به قیمت جان مردم کند، اصلا قابل قبول نیست. دولت دو موضوع را دنبال خواهد کرد؛ اول اینکه مساله را به سرعت جمع کند و دوم به خانواده‌های آسیب‌دیده در این حادثه رسیدگی کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ممکن است برای آواربرداری نیاز به تخریب برخی از خانه‌ها باشد و یا خانه‌ای آسیب ببیند که دولت در این زمینه خسارات را جبران خواهد کرد.

مخبر دزفولی عنوان کرد: از همکاری مردم صمیمانه تشکر می‌کنم. مثل همیشه دولت مدیون مردم است و مردم آبادان و خرمشهر نهایت همکاری را با ما داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی