معاون رئیس جمهور: در مذاکرات برجام دچار وادادگی نیستیم


معاون رئیس جمهور: در مذاکرات برجام دچار وادادگی نیستیم

پارسینه: معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه ایران در مذاکرات برجام بر مواضع خود ایستاده است گفت: امروز مثل گذشته در مذاکرات دچار وادادگی نیستیم تا امتیاز دهیم.

معاون رئیس جمهور: در مذاکرات برجام دچار وادادگی نیستیم

سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کرمان افزود: خط قرمز ما این است که باید برنامه هسته ای خود را داشته باشیم ضمن آنکه تحریم ها برداشته شود.

به گفته وی، نیروهای انقلابی از جبهه اقتدار وارد می شوند و کارها را پیش می برند، با این تفاوت که امروزه مثل گذشته در مذاکرات دچار وادادگی نیستیم تا امتیاز دهیم.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا اراده لازم را برای برداشتن مین هایی که رئیس جمهور پیشین این کشور کاشته ندارد و می خواهد شرایط خود را به ما تحمیل کند اما چنینی چیزی میسر نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مذاکره کننده ارشد آمریکایی ها در پاسخ به سوال های مکرر نمایندگان سنای آمریکا برای گزینه نظامی علیه ایران اعلام کرد که اکنون امکان هیچ حمله نظامی به ایران وجود ندارد و تکرار کرد تنها گزینه پیش روی ما دیپلماسی و گفت و گوست.

وی تصریح کرد: کشور ابر قدرت دنیا جرات نمی کند نگاه چپ به ما کند و ایران چنین اقتداری دارد که مایه مباهات است.

حسینی عنوان کرد: ایران با تکیه بر دانش بومی نخبگان و نیروهای مجاهد به این مرحله از دفاع رسیده است و با این روحیه در جنگ اقتصادی می تواند پیروز شود.

پرچم مقاومت در اهتزاز است

وی همچنین یادآور شد: پرچم مقاومت و مجاهدت ایران همچنان در اهتزاز است و با شهادت رساندن چند نفر پایین نمی آید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: باب شهادت باز است و هنوز افرادی که لیاقت دارند، به شهادت می رسند و آرزوی برخی جوانان انقلابی فتح یا شهادت است.

وی در ادامه با گرامیداشت روز سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر ادامه داد: اکنون نام کرمان با سردار دل ها گره خورده و انتظارات از این استان بیش از سایر مناطق است.

دولت سیزدهم از جنس مردم

حسینی افزود: دولت سیزدهم توفیق دارد از جنس مردم و غمخوار مردم باشد، همانگونه که در حوادث غیرپیش بینی نشده مثل سیل، زلزله یا حادثه آبادان دیدیم که از وزیر تا معاون اول رئیس جمهور در منطقه حضور می یابند و به مشکلات رسیدگی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولتی از یاران حاج قاسم در دفاع مقدس، مقاومت و برخی جوانان گام دوم انقلاب، تحصیل کرده و متخصص تشکیل شده که نمونه آن استاندار کرمان است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: دولت با عزم راسخ، روحیه انقلابی و مجاهدت‌ به صورت خستگی ناپذیر در تلاش است که شرایط کشور را بهبود ببخشد و گام های خوبی برداشته شده است.

حسینی گفت: کار بزرگی در داستان سلامت انجام شد و آثار ویروس کرونا به کمترین میزان خود رسید؛ دولت در حوزه معیشت نیز شبانه روزی کار می کند و رئیس جمهور با اشراف بر مسایل کشور با جدیت پیگیر امور است و با همگرایی قوا با درایت رهبر در خدمت مردم هستیم.

دولت تحول گرا

وی با بیان اینکه دولت تحول گراست گفت: سند تحول در ۳۷ موضوع اساسی کشور ازجمله وضعیت فعلی، نحوه مقابله با چالش ها و راه های برون رفت از آن تدوین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: دولت دارای خط مشی معین بر اساس قانون اساسی است اما باید همه توان را به کار گرفت تا اقدامات نتیجه دهد.

٢٢ سفر رئیس جمهور و پویایی استان ها

وی ابراز داشت: رئیس جمهوری تاکنون ۲۲ سفر استانی انجام داده و سفر به کرمان هم در هفته های آینده انجام می شود.

حسینی با بیان اینکه سفر هیات دولت به کرمان تاکنون منتظر تعیین تکلیف وضعیت استاندار بود افزود: با سفر رئیس جمهور شاهد تحرک و پویایی در این استان خواهیم بود.

ارز ترجیحی به نام مردم، به کام سوءاستفاده گران

وی بیان کرد: توزیع عادلانه یارانه ها تصمیم خلق الساعه و بدون مشورت سال های گذشته دولت با نخبگان بود و زمانی در کشور به مرحله اجرا درآمد که ترامپ از برجام خارج شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: بر این اساس باید ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در اختیار مردم قرار می گرفت اما به نام مردم و به کام سوءاستفاده گران تمام شد.

وی افزود: ارز برای تامین کالای اساسی مردم به دلالی و واسطه گری هدایت شد و نتیجه مطلوب از اجرای آن حاصل نشد.

این مسئول ادامه داد: حتی نامزدهای انتخابات می گفتند اجرای این طرح اشتباه بود و برنامه هایی برای اصلاح آن اعلام می شد.

حسینی اظهار داشت: برخی افراد نگران نحوه اجرای برداشتن ارز ترجیحی بودند اما همه باید به آن کمک کنند.

وی گفت: در ابتدا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقادهای تند به آن می کردند که مقام معظم رهبری فرمودند همه به این کار بزرگ دولت کمک کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: دولت می‌خواهد این کار بزرگ انجام شود زیرا این کار از قاچاق کالا، سوءاستفاده و فساد جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته دولت کار حذف ارز ترجیحی را آغاز کرد تا کسری بودجه، افزایش ضریب جینی و افزایش پایه پولی را نداشته باشیم و در مسیر عدالت گام برداریم.

این مسئول با بیان اینکه موانع بر سر راه کم نیست و باید شبانه روز تلاش کنیم افزود: خواسته ها باید معقول باشد و دولت انگیزه آن را دارد که به اقشار مختلف کشور توجه کند و مردم اطمینان داشته باشند همه هم و غم دولت بهبود شرایط اقتصادی است.

تولید بیش از گذشته حمایت می شود

حسینی گفت: تولید با توجه به شعار سال بیش از گذشته حمایت خواهد شد، در گذشته بنرهایی زده می شد اما اقدام جدی صورت نمی گرفت.

وی ادامه داد: دولت امسال ضمن تقسیم کار، اقدامات را برنامه ریزی کرده و اکنون در مرحله اقدام هستیم لذا از نخبگان و شرکت های دانش بنیان برای کاهش وابستگی کمک می‌گیریم.

باید با دنیا در ارتباط باشیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی در گذشته برای بهبود مسایل اقتصادی کشور امید به غرب و برجام داشتند که فرجام مناسبی نداشت.

وی یادآور شد: دولت سیاست متوازنی در تعامل خارجی کشور در پیش گرفته که براین اساس بایستی با دنیا در تعامل باشیم.

معاون رئیس جمهور گفت: اولویت ما ١۵ کشور همسایه با ۶٠٠ میلیون نفر جمعیت است زیرا تعامل اقتصادی و مبادلات بازرگانی با این کشورها هزینه کمتری برای کشور دارد.

وی افزود: در این عرصه رئیس جمهور پنج سفر به پنج کشور همسایه و منطقه داشت و ابتدا به تاجیکستان سفر کرد که در این کشور انجام کار بزرگی را شاهد بودیم.

حسینی ادامه داد: همچنین پس از ١٩ سال پذیرش عضویت دایم ایران در سازمان شانگهای رقم خورد که این امر تبادلات تجاری ما را افزایش می دهد.

وی گفت: رئیس جمهور سپس به ترکمنستان سفر کرد که در این سفر برای بازگشایی مرز رایزنی شد؛ ضمن اینکه مسأله روسیه را داشتیم که توسعه میادین نفت و گاز و همکاری پولی، نفتی و توسعه همکاری کشاورزی و کالا با این کشور بررسی شد.

حسینی با بیان اینکه این سفرها دستاوردهای ارزشمندی برای کشور دارد بیان کرد: رئیس جمهور در سفر به قطر ١۴ تفاهم نامه همکاری را امضا کرد و امیر قطر نیز به ایران سفر کرد و اعلام آمادگی برای همکاری کردو در این زمینه ١٢ تفاهم نامه دوجانبه بین ٢ کشور منعقد شد که اینها همه نشان دهنده تحرک کشور است.

ضرورت هم افزایی مردم با نهادهای انقلابی

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین گفت: امیدواریم به رشد اقتصادی در نظر گرفته شده دست یابیم که لازمه آن جذب سرمایه گذاری های داخلی خارجی و تسهیل ارتباطات است.

وی ادامه داد: در این مسیر تلاش رئیس جمهور و اعضای دولت بتنهایی کافی نیست و با هم افزایی و همکاری همه کارکنان نهادهای انقلابی و مردم باید از این شرایط عبور کنیم.

حسینی در پایان افزود: مسأله افزایش بهره وری باید مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز جاودانگی تاردیگرادها فاش شد!