«خرمشهرها» رونمایی شد/ «خرمشهرها» از فرمایش مقام معظم رهبری گرفته شده است


«خرمشهرها» رونمایی شد/ «خرمشهرها» از فرمایش مقام معظم رهبری گرفته شده است

آیین رونمایی از عکس صحنه پردازی شده« خرمشهرها» با حضور رییس حوزه هنری و تعدای از خانواده شهدا در نگاه خانه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آیین رونمایی از عکس صحنه پردازی شده« خرمشهرها» عصر امروز، چهارشنبه چهارم خرداد به پاس چهلمین سالگرد شکوهمند آزاد سازی خرمشهر در نگاه خانه حوزه هنری برگزار شد. این عکس بر اساس عکس آزاد سازی خرمشهر اثر سعید صادقی در سال 1361 است.

در مراسم رونمایی از «خرمشهرها» محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، سیده زهرا حسینی راوی کتاب دا،احسان باقری، هنرمند و عکاس، فهیمه قربانعلی فرزند و خواهر شهید و تعدادی از خانواده شهدا برگزار شد.

سید احسان باقری در مورد « خرمشهرها» به خبرنگار فرهنگی شبستان، گفت: این عکس با اقتباس از عکس مشهور آزادسازی خرمشهر اثر سعید صادقی در سال 1361 است که دوباره خلق شده است. عنوان اثر نیز از بیان مقام معظم رهبری در مود خرمشهر است که فرمودند«خرمشهرها در پیش است». این اثر در چند جا در تهران نصب شده است اما در شهرهای دیگر بهتر دیده شده است چون همکاری بیشتری صورت گرفت.

«خرمشهرها» رونمایی شد/ «خرمشهرها» از فرمایش مقام معظم رهبری گرفته شده است

عکاس و کارگردان « خرمشهر ها» با بیان اینکه تولید این اثر یک ‌ماه و نیم زمان برد، عنوان کرد: یک ماه در خرمشهر و دو هفته هم در تهران مشغول کار بودیم. افتخار می‌کنم با یک عکس توانستم مردم را کنار مسجد خرمشهر جمع کنم.

سیده زهرا حسینی در مورد عکس خرمشهرها به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: آقای باقری در ماه رمضان در مورد این عکس با بنده تماس گرفتند و گفتند بیایید خرمشهر. بعد از ماه رمضان دوباره تماس گرفتند و گفتند قرار است عکس آقای سعید صادقی از خرمشهر مونتاژ شود و بدین ترتیب بنده با همسرم به خرمشهر رفتیم.

راوی کتاب دا با بیان اینکه وقتی عکس « خرمشهرها» را امروز دیدم بدنم لرزید، اظهار داشت: آن روزهای جنگ را نمی شود، فراموش کرد. خوشحالم سوم خرداد با تلاش این دولت مردمی دارد بین مردم دوباره زنده می شود.مردم با آزاد سازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان در مسجد خرمشهر جشن گرفتند و نماز شکر خواندند و امیدوارم که این جشن را در قدس بگیریم.

وی با اشاره به مشکلات فراوان خرمشهر تصریح کرد: آرزو می کنم مشکلات شهرهای درگیر جنگ همچون خرمشهر، آبادان و اهواز به زودی برطرف شود. مردم هشت سال با افتخار زندگی کردند اما الان در مصیبت زندگی می کنند. هر وقت خرمشهر می روم ، حالم بد می شود. مرم خرمشهر با فداکاری همه چیز خود حتی عزیزانشان را دادند.

«خرمشهرها» رونمایی شد/ «خرمشهرها» از فرمایش مقام معظم رهبری گرفته شده است

حسسنی خاطر نشان کرد:مردمی که از شهر و خانه خود آواره شدند و جان خود و عزیزان خود را فدا کردند حقشان این نیست که الان در شرایط سخت زندگی کنند.آب شهرهایی مثل اهواز و خرمشهر زمانی صادر می شد به کشورهای حوزه خلیج فارس اما الان آب ندارند و آن آبی هم که دارند آلوده ترین آب است. چرا مسئولان ما باید بی کفایت باشند و به مشکلات این مردم رسیدگی نکنند. امیدورام این دولت انقلابی کار کند و مشکلات خرمشهر و شهرهای درگیر جنگ رفع شود و ان شالله خرمشهر آبادتر از قبل شود.

فهیمه قربانعلی در مورد اثر « خرمشهرها» به خبرنگار فرهنگی شبستان ، گفت: آقای باقری در مورد این عکس با بنده صحبت کردند و به همراه ایشان و تعدادی از عکاسان برای عکاسی به خرمشهر رفتیم و در این سفر خاطرات زیادی برای من تداعی شد و منقلب شدم.مردم خرمشهر با مشکلات زیادی مواجه هستند و امیدوارم که مسئولان به این مسائل رسیدگی کنند تا مشکلات به زودی رفع شود.

این فرزند و خواهر شهید با تاکید بر لزوم انجام کارهای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: متاسفانه کارهای فرهنگی در کشور ما کم صورت می گیرد. باید در مورد نقش بانوان در انقلاب و دفاع مقدس بیشتر کتاب نوشته شود و در این زمینه فیلم و سریال ساخته شود تا نسل های بعد در جریان رشادت و دلاوری مردان و زنان ایران اسلامی در دوران جنگ قرار بگیرند. کار در این زمینه به خصوص با وجود تهاجم فرهنگی امری بسیار ضروری و واجب است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !