برگزاری مراسم شب شعر «مقاومت و پایداری و خاطره فتح بهشت» بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر


برگزاری مراسم شب شعر «مقاومت و پایداری و خاطره فتح بهشت» بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

مراسم شب شعر «مقاومت و پایداری و خاطره فتح بهشت» ویژه بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مسجد الزهراء(س) کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: گرامیداشت سوم خرداد ماه و تبیین آن در جامعه امروزی امری ضروری است چرا که این پیروزی با دست خالی و با ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام حاصل شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: آزادسازی خرمشهر نماد پایمردی، ایستادگی و مقاومت مدافعان خونین‌شهر بود که نه تنها در دوران دفاع مقدس الگویی برای رزمندگان بودند، بلکه امروز نیز در جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن می‌توانند الگویی برای ملت ایران باشد تا خرمشهرهای پیش‌رو را با سرعت و شکوه هر چه تمام‌تر فتح کنند و در این راه پرپیچ‌ و خم و پرتلاطم ناامید نشوند چراکه پیروزی از آن ملت بزرگ ایران است.

وی، مهمترین عنصر پیروزی ایران در جنگ تحمیلی را حضور و مشارکت مردم، ایمان و توکل به خدا و حرکت در خط ولایت دانست و خاطر نشان کرد: در پیچیده‌ترین جنگی که استکبار جهانی در قالب جنگ ادراکی و اعتقادی علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه نسل نوجوان و جوان آغاز کرده، سعی دارد تا باورها و اعتقادات ملت ایران را مخدوش کند که در این عرضه جهاد تبیین و روشنگری با تلاش مضاعف اصحاب فرهنگ و رسانه بسیار مهم و ضروری است.

شفیعی با بیان اینکه سوم خرداد از نظر انتقال و ترویج تفکر مقاومت و ایثار به نسل نوجوان و جوان کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: پیروزی، امنیت، آسایش و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون دلاوری شهدای والامقام و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده که باید همیشه یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم.

وی یادآور شد: در این برنامه جمعی از شاعران سروده های خود را و همچنین خاطره گویان در وصف آزاد سازی خرمشهر و دلاورمردی رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر دفاع مقدس قرائت کردند و عباس قاسمی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس به روایتگری و خاطره‌گویی دوران جنگ پرداخت.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته