ناسا از رسانه‌ها برای بحث در کنفرانس علوم ایستگاه فضایی دعوت می‌کند


ناسا از رسانه‌ها برای بحث در کنفرانس علوم ایستگاه فضایی دعوت می‌کند

آژانس فضایی ناسا در کنفرانسی تلفنی قصد دارد در مورد علوم ایستگاه فضایی، تحقیقات آب و هوا بحث کند.

ناسا در روز پنجشنبه ۲ ژوئن، میزبان یک کنفرانس تلفنی رسانه‌ای خواهد بود. در این کنفرانس موضوعات سخت افزاری، نمایش‌های فناوری، آزمایش‌های علمی، از جمله تحقیقات جدید در زمینه آب و هوا مورد بررسی قرار می‌گیرد.همچنین این کنفرانس از راه دور و به صورت زنده انجام خواهد شد.

به گزارش nasa.gov، اسپیس ایکس قصد دارد در روز پنجشنبه ۹ ژوئن فضاپیمای باری دراگون خود را که بر فراز موشک فالکون ۹ است از مجتمع ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب کند.

یکی از کمک‌های اولیه در پرواز باری دراگون، بررسی منبع غبار معدنی سطح زمین یا EMIT است. این وسیله می‌تواند ترکیب گرد و غبار معدنی مناطق خشک زمین را شناسایی و گرد و غبار جو را که از بیابان‌ها منتقل می‌شود تجزیه و تحلیل کند. همچنین این ابزار قصد دارد اثرات گرد و غبار بر روی سیاره و کمک‌های ناسا برای نظارت بر تغییرات آب و هوا را بررسی کند.

ناسا از رسانه‌ها برای بحث در کنفرانس علوم ایستگاه فضایی دعوت می‌کند

در این کنفرانس رسانه‌ای، آزمایش‌هایی در مورد پیری سلول‌های ایمنی و پتانسیل معکوس کردن اثرات آن در طول بهبودی پس از پرواز، بررسی چگونگی التیام زخم‌های بخیه‌شده در ریزگرانش و زیستگاه‌های مریخ بررسی خواهد شد.

شرکت کنندگانی که در این کنفرانس تلفنی حضورخواهند داشت، شامل: کرت کاستلو (دانشمند ارشد ناسا برای برنامه تحقیقاتی ایستگاه فضایی بین‌المللی)، دکتر رابرت گرین (محقق اصلی تحقیق منبع غبار معدنی سطح زمین (EMIT))، جیمز وال و جوسلین هوانگ تای از آزمایش دانشجویی استنفورد، تحقیقات زیست پلیمری برای قابلیت‌های درجا، دکتر مونیکا مونیچی (محقق اصلی مطالعه بخیه در فضا)، دکتر سونیا شرپفر (محقق اصلی آزمایش ایمنی)، دکتر جانت جانسون (محقق اصلی تحقیقات DynaMoS) هستند.

کمک‌های فضایی از طرف شرکت‌های آمریکایی، می‌تواند ارائه تحقیقات علمی حیاتی به ایستگاه فضایی تضمین کند و توانایی ناسا را برای انجام تحقیقات جدید در آزمایشگاه فضایی افزایش دهد. ناسا، ۲۱ سال حضور مداوم انسان در آزمایشگاه مداری را جشن گرفته که میزبان ۲۵۸ نفر و انواع فضاپیما‌های بین المللی و تجاری بوده است. ایستگاه‌های فضایی همچنان سکوی پرشی برای جهش‌های بزرگ بعدی ناسا در اکتشافاتی از جمله ماموریت‌های آینده انسان به ماه و در نهایت به مریخ است.

بیشتر بخوانید

دومین ماهواره ژئودتیک ناسا که با شکست مواجه شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید