طرح «درج قیمت تولید» زیر ساختی برای موفقیت اصلاحات اقتصادی است


طرح «درج قیمت تولید» زیر ساختی برای موفقیت اصلاحات اقتصادی است

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌های مصرفی را زیر ساختی مهم برای موفقیت اصلاحات اقتصادی دولت توصیف کرد.

طرح «درج قیمت تولید» زیر ساختی برای موفقیت اصلاحات اقتصادی است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد صادق مفتح» قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون افزایش قیمت برخی از کالا‌های مصرفی و تاثیر اجرای طرح درج قیمت تولید بر روی کالا‌های مصرفی اظهار داشت: فلسفه وجودی طرح درج قیمت تولید بر روی کالا‌های مصرفی مورد نیاز مردم در واقع به گونه‌ای تعریف شده است که آن طرح به مانند زیر ساختی برای انجام اصلاحات اقتصادی دولت عمل کند.


قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی توضیح داد: چندی پیش بخش عظیمی از نگرانی سیاستگذاران اقتصادی کشور برای انجام اصلاحات اقتصادی، حول و محور موضوع تثبیت قیمت کالا‌های مصرفی خلاصه و تعریف می‌شد. در حال حاضر در بطن بازار ما شاهد گرانی است و گران فروشی هستیم لذا دغدغه تصمیم‌گیران ارشد کشور برای انجام اصلاحات اقتصادی بر این موضوع متکی بود که با انجام اصلاحات اقتصادی آیا جنس گران شده و یا این که گران فروشی به وقوع پیوسته است.


وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود چنین دغدغه‌ای، پروژه طرح درج قیمت تولید بر روی کالا‌های اساسی به منظور شفاف سازی قیمت‌ها راه‌اندازی شد. پیش‌بینی می‌شود که با انجام کامل این پروژه فشار افزایش قیمت برخی از کالا‌ها تا قدری کاهش یابد.


مفتح در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بخش خصوصی و تولید کنندگان توانسته‌اند این طرح را بپذیرند یا خیر، گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از تولیدکنندگان درج قیمت تولیدکننده بر محصولات مصرفی را پذیرفته و با آن موافقند. علاوه بر این پیش بینی می‌شود اجرای کامل این طرح می‌تواند فشار افازیش قیمت کالا‌ها را تا حدودی بکاهد.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!