از حضور فعال در جهاد تبیین تا حمایت از بانوان کارآفرین توسط بچه‌های مسجد امام حسین(ع)


از حضور فعال در جهاد تبیین تا حمایت از بانوان کارآفرین توسط بچه‌های مسجد امام حسین(ع)

کانون مسجد امام حسین(ع) استان ایلام از کانون‌های فعال مسجدی است که با اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در شهرستان چوار سبب آثار و برکات بسیار شده است. حمایت از بانوان کارآفرین نیز از خدمات این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) از سال 1390 با مجوز رسمی ستاد فهمای استان ایلام فعالیت خود را در شهرستان چوار آغاز کرد. این کانون به عنوان یکی از کانون های مساجد فعال در این استان شناخته می شود.

«ولی الله خاکی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون مسجد امام حسین(ع) شهرستان چواراستان ایلام اظهار کرد: یکی از رویکردهای این کانون برگزاری نشست های بصیرتی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان است، در همین راستا همایش گام دوم انقلاب و سبک زندگی اسلامی برای دانش آموزان برگزار شد.

مدیر کانون مسجد امام حسین(ع) شهرستان چوار استان ایلام به برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی به همت این کانون اشاره کرد و گفت: کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) با هدف ایجاد شور و نشاط در میان بانوان عضو کانون اقدام به برگزاری مسابقه غذاهای بومی و محلی با رعایت پروتکل های بهداشتی کرد و در پایان به نفرات برگزیده طبق انتخاب داوران جوایز فرهنگی اهدا شد.

وی فعالیت کارگاه فرش بافی در کانون امام حسین (ع) را یکی دیگر از برنامه های این کانون نام برد و تصریح کرد: این دوره به منظور کارآفرینی برای بانوان عضو کانون با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد. همچنین، برگزاری دوره های آموزش کتابداری با شیوه های نوین کتابداری، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان عضو کانون از دیگر برنامه های آموزشی کانون است.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) با اشاره به برگزاری دوره های هنری در این کانون ابراز کرد: برگزاری دوره های خطاطی، عکاسی، هنرهای تجسمی و سرود از جمله برنامه های هنری است که موجب شده بسیاری از اعضای کانون جز هنرمندان خبره در عرصه هنری شناخته شوند و در رشته سرود نیز اعضای کانون در مناسبت های مختلف اجرای برنامه دارند.

خاکی کمک رسانی به محرومان را از رویکردهای کانون امام حسین(ع) برشمرد و تاکید کرد: در اوج بحران کرونا یکی از برنامه های کانون خدمت رسانی به محرومان بوده است در همین راستا به صورت ماهیانه و در مناسبت های مختلف 800 بسته معیشتی میان اقشار بی بضاعت شهرستان چوار توزیع می شود.

وی با بیان اینکه این کانون به عنوان مجری برنامه های فرهنگی و مذهبی در شهرستان چوار استان ایلام شناخته می شود، اضافه کرد: در ایام پیاده روی اربعین حسینی کانون امام حسین(ع) اقدام به برپایی موکب علمدار کربلا می کند و به عاشقان و زائرین حسینی خدمات ارایه می دهد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهرستان چوار استان ایلام با اشاره به برگزاری دوره های آموزش در حوزه صنعت پتروشیمی برای بچه های مسجد، خاطرنشان کرد: با برگزاری این دوره های آموزشی تعدادی از اعضای کانون توانستند، صاحب کار و اشتغال و در آمد شوند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی