48 منزل اجاره‌ای غیرمجاز در مهاباد شناسایی شد


48 منزل اجاره‌ای غیرمجاز در مهاباد شناسایی شد

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: امسال 48 منزل اجاره‌ای (سوئیت) غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و مالکان آنها به دستگاه قضایی معرفی شدند.

ناصر صدفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای طرح مقابله با فعالیت منازل اجاره‌ای غیرمجاز این واحدها شناسایی شده و برای تعیین تکلیف به مراکز قضایی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته هم در مجموع ۲۸ منزل اجاره‌ای غیرمجاز در راستای اجرای مصوبه شورای تامین این شهرستان، پلمب شده بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: فعالیت این منازل موجب بروز برخی مشکلات بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس برخورد با مالکان این منازل در دستور کار ویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

صدفی یادآور شد: هم اکنون ۵۶۱ تخت در قالب ۶ هتل، سه مهمانپذیر و و سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان برای اسکان مسافران و میهمانان پیش بینی شده که پس از ارومیه دارای بیشترین تعداد هتل هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مهاباد یکی از مقصدهای مهم گردشگران در آذربایجان غربی بوده و در تمام ایام سال شاهد حضور گردشگر است، افزود: گردشگران و مسافران با توجه به ظرفیت بالای هتل ها و اماکن مجوزدار در این شهرستان از این اماکن برای اقامت استفاده کنند.

صدفی تاکید کرد: شهروندان هم می‌توانند در صورت مشاهده اماکن اقامتی غیرمجاز مواردی مراتب را به اطلاع اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد برسانند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

به گزارش ایرنا، مهاباد با داشتن ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری چون سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده‌کنته و مسجد جامع یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد