اولین خانه هلال مصلی‌های نماز جمعه کشور در شهرقدس افتتاح شد


اولین خانه هلال مصلی‌های نماز جمعه کشور در شهرقدس افتتاح شد

شهرقدس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: اولین خانه هلال مصلی‌های نماز جمعه کشور در شهرقدس افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، شاهین فتحی روز شنبه افزود: خانه‌های هلال با هدف ایجاد جامعه ایمن و آماده در مقابل انواع مخاطرات و مقابله با حوادث با ارائه آموزش به هموطنان و همچنین محلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: در مرحله اول قرار بود خانه‌های هلال صرفا در مناطق روستایی تأسیس شود تا مردم در مواجه با مخاطراتی همچون سیل و زلزله آمادگی داشته باشند ولی با توجه به استقبال مردم و مسئولین، روز به‌روز گسترش یافت و محیط‌های شهری نیز علاقه‌مند به راه‌اندازی خانه‌های هلال شدند.

وی ادامه داد: به پیشنهاد امام جمعه شهرستان قدس مبنی بر اینکه مصلی قطب فرهنگی شهرستان است و می‌تواند به محلی برای توسعه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در راستای ایجاد آمادگی مقابله با مخاطرات مردم تبدیل شود، توانستیم برای توسعه خانه‌های هلال احمر استان، دومین خانه هلال شهرقدس را در مصلی این شهرستان افتتاح کنیم.

فتحی با بیان اینکه این خانه، دویستمین خانه هلال در استان تهران و اولین خانه هلال در کشور است که در فضای مصلی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: پیش از این نیز سند تعاونی برای راه اندازی خانه‌های هلال در راستای توسعه فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه بین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، در تعامل با جمعیت هلال احمر امضا شده بود که افتتاح خانه هلال شهرقدس نیز پیرو همکاری دو طرف ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به وسعت و جمعیت استان تهران، محدودیتی برای تأسیس خانه هلال وجود ندارد و هرجا که احساس شود خانه هلال میتواند کمک کننده باشد آمادگی داریم تا با حمایت مسئولان هر شهرستان آن را افتتاح کنیم و با این اقدام به سمت محله‌محوری در مدیریت بحران پیش رویم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سلطانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان تهران به اهمیت و تأثیر خانه‌های هلال در آینده برای افزایش کیفیت خود امدادی، دگر امدادی و امداد سانی به هموطنان پرداخت.

امام جمعه شهرستان قدس تصریح کرد: هلال احمر در ندت اخیر ثابت کرده است که با نگاه توسعه‌ای فعالیت می‌کند و امروز دومین خانه هلال شهرقدس و اولین خانه هلال کشور در مصلی هلال احمر شهرستان قدس را با همت مسئولین هلال احمر افتتاح کردیم که امیدوارم منشاء خیر و برکات و آثار قابل توجهی برای هموطنان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!